Latest Posts

Hyundai și Toyota solicită modificări ale regulamentelor hibride WRC

Vizualizări: 11895

Hyundai și Toyota au îndemnat FIA să actualizeze reglementările sportive pentru a preveni forțarea mașinilor să se retragă din raliuri din cauza problemelor cu unitățile hibride.

Hyundai și Toyota au fost nevoite să retragă mașinile implicate în lupta pentru victorie la Raliul Suediei de weekendul trecut, după ce au suferit defecțiuni la unitatea hibridă de control. În conformitate cu reglementările actuale FIA ​​privind noua componentă hibridă, piloții și echipele nu pot continua dacă apar lumini de avertizare sau dacă există o absență a luminilor active pe o unitate hibridă, chiar dacă mașina poate încă funcționa folosind motorul cu ardere internă.

În această situație, mașinile de Rally1 sunt efectiv puse în carantină, echipele nu pot să le atingă ca măsură de siguranță, până când furnizorii de unități hibride Compact Dynamics și FIA primesc aprobarea totală. Ott Tanak de la Hyundai și Elfyn Evans de la Toyota au fost primii piloți care au încălcat regulile. Un semnal roșu a apărut pe unitatea hibridă a lui Tanak în timp ce stătea pe locul al doilea, la doar 1,1 secunde în spatele celui de-al doilea lider de raliu, Evans, în etapa a 5-a, lăsându-l pe estonian supărat că a trebuit să se retragă, în ciuda faptului că mașina lui era capabilă să alerge.

Campionul mondial din 2019 a etichetat mai târziu situația „ceva care nu ar trebui să se întâmple niciodată în sport”. Evans a suferit o soartă similară, deși în cazul lui nicio lumină activă nu a fost afișată pe sistemul său după ce și-a reparat GR Yaris-ul deteriorat în urma unui accident în etapa 16 de duminică. Directorul adjunct al echipei Hyundai, Julien Moncet, consideră că reglementările ar trebui schimbate pentru a evita repetarea acestei situații în viitor. „În primul rând, Ott este foarte frustrat și noi suntem la fel, deoarece el era în ritm”, a declarat Moncet.

„Știm cât de rapid poate fi în Suedia, este dezamăgitor. Cred că suntem pe aceeași pagină cu ceilalți producători și cu FIA că trebuie să regândim niște reglementări sportive pentru a evita din nou această situație. Să lucrăm cu toții împreună. Am avut deja o întâlnire în weekend și haideți să actualizăm regulile pentru a evita ca acest lucru să se întâmple din nou. Nu este niciodată ușor, deoarece trebuie să te gândești la tot ce se poate întâmpla, dar noi învățăm. Trebuie să evităm acest lucru.”

Elfyn Evans

Șeful Toyota WRC, Jari-Matti Latvala, înțelege că pot apărea probleme de început cu noile tehnologii și este conștient de aspectele legate de siguranță, dar este de acord că problemele hibride nu ar trebui să oblige echipele să retragă mașinile. Evans nu a fost singura Toyota care a suferit probleme legate de hibrid, deoarece câștigătorul raliului Kalle Rovanpera nu a folosit unitatea sa hibridă, dar sistemul afișa luminile corecte pentru a-i permite finlandezului să continue.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Văd că avem prea multe probleme cu ele [unitățile hibride] în acest moment”, a declarat Latvala. „Trebuie să fie stabile și nu ar trebui să fie motivul pentru care un producător se oprește în raliuri, că cred că există loc pentru îmbunătățiri. Sperăm că FIA va reacționa mai mult în acest sens. Cred că ceva de genul acesta [o actualizare a regulamentului] trebuie să luăm în considerare pentru că acesta este chestia, înțelegem că în sportul cu motor sunt și probleme tehnice, dar practic pentru că sunt unitățile hibride, nu putem face nimic singuri.

„Nu ar trebui să ne împiedice să continuăm cursa. L-am văzut pe Kalle câștigând mitingul și nu a avut hibrid astăzi și Elfyn nu l-a avut în această dimineață. Cred că am putea face niște actualizări cu privire la regulamentul sportiv. Prima prioritate este siguranța, dar cred că putem căuta să îmbunătățim, să păstrăm siguranța [elementele], dar să menținem mașinile în funcționare.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiți AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss