More

    Latest Posts

    Honda a renunțat prea devreme la F1, spune Yamamoto

    Șeful Honda F1, Masashi Yamamoto, regretă că producătorul japonez de motoare a părăsit seria prea devreme și speră că marca va reveni într-o zi.

    În octombrie 2020, Honda a anunțat că va retrage programul său de F1 după sezonul 2021, după șapte ani de furnizare de unități de putere hibride mai întâi pentru McLaren, apoi pentru AlphaTauri și Red Bull.

    Acest lucru a determinat Red Bull să aducă dezvoltarea motoarelor în campusul lor din Milton Keynes, atrăgând personal de la Honda și diverse echipe rivale pentru a conduce noua divizie Red Bull Powertrains.

    După ani de luptă cu McLaren, Honda a adus în cele din urmă îmbunătățiri drastice la motoarele sale, ceea ce le-a permis celor de la Red Bull să concureze cu echipa dominantă Mercedes și i-a permis lui Max Verstappen să revendice campionatul mondial din 2021 într-o confruntare dramatică cu Lewis Hamilton.

    Când a fost întrebat dacă Honda a părăsit F1 prea devreme, chiar când a început să culeagă roadele muncii sale, directorul Honda F1 Yamamoto a fost de acord cu acest sentiment. „Personal da, sunt de acord”, a spus Yamamoto.

    „Dar aceasta este, evident, o decizie a companiei și înțeleg în ce direcție vrea compania să meargă, așa că în cele din urmă trebuie să acceptăm asta. Dar avem întotdeauna imaginație, așa că sperăm că într-o zi Honda se va întoarce în F1”.

    Honda

    În timp ce Yamamoto a recunoscut că este trist să vadă Honda plecând, el a spus că a fost o mare „satisfacție, mai degrabă decât ușurare” să revendice campionatul piloților cu Verstappen, ceea ce înseamnă că Honda și-a atins în cele din urmă obiectivele și nu va pleca cu treburi neterminate.

    „Desigur că este trist, dar știam acest lucru din octombrie 2020 și, prin urmare, știam că trebuie să facem eforturi pentru asta în 2021”, a explicat el.

    „Am luat o altă mentalitate și am privit decizia într-un mod diferit, am încercat să dăm totul pentru a performa în timpul care ne mai rămânea.

    „Ne-am concentrat să câștigăm campionatul în ultimul an, iar acum cred că ne-am terminat treaba în F1. Ne-am atins obiectivul, chiar și în intervalul de timp pe care ni l-am stabilit.

    „În primul rând, am avut un parteneriat cu Toro Rosso și un an mai târziu a intrat Red Bull. Scopul nostru și, de asemenea, scopul lor a fost să câștigăm campionatul în trei ani. Exact asta s-a întâmplat în 2021, așa că este doar o poveste grozavă, mai ales că am depus mult efort în asta.”

    Yamamoto a adăugat că Honda va oferi în continuare sprijin pentru ceea ce el a numit un efort „provocator” al lui Red Bull de a rula cu succes motoarele interne, cu specificația pentru 2022 a motorului fiind cea finală proiectată de la uzina japoneză Honda din Sakura.

    “Va fi Red Bull Powertrains și îi vom sprijini să obțină performanțe bune cu AlphaTauri și Red Bull. Dar da, cu siguranță va fi o relație diferită”, a spus el.

    “Este o provocare, dar este și adevărat că vor să fie o echipă mai puternică și mai integrată, având totul în interior. Ca Honda, vrem să-i sprijinim cât mai mult posibil cu resursele noastre pentru ca acest proiect să aibă succes.”

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss