Group C a fost fără urmă de îndoială epoca de aur a anduranţei cu foarte mulţi constructori aliniind la start o pleiadă întreagă de modele mai mult sau mai puţin competitive. Nissan a fost unul dintre constructorii cu o implicare destul de consistentă ca şi motorist atât în Europa cât şi peste ocean în IMSA GTP.
În primii ani de Group C japonezii veneau să concureze doar la Le Mans şi în runda de casă de la Fuji, restul etapelor din campionat nefiind prioritare pentru aceştia. Această practică era să zicem aşa una destul de populară iar la sfârşitul lui 1988 FIA a luat decizia cum că toate echipele doritoare trebuie să participe la întreg sezonul şi nu doar la unele curse. Nissan bineînţeles că avea resursele financiare pentru o asemenea implicare iar noul program s-a pus rapid în mişcare.
Pentru acest nou început niponii au investit ceva bănuţi într-o nouă bază de dezvoltare în Europa unde urmau să se demareze lucrările la noua maşină care să ia cu asalt sezonul 1989. Până la acea vreme şasiurile pentru motoarele Nissan fuseseră construite de March dar pentru noul R89C japonezii alegeau un parteneriat cu Lola, nimeni alţii decât furnizorii de şasiuri pentru modelele GTP ale acestora.
Şasiul noului model era construit din materiale precum fibra de carbon şi kevlar-ul, nimic ieşit din comun aici întrucât toată lumea le folosea. Nici la capitolul suspensie nu regăsim ceva revoluţionar, doar modelul double-wishbone arhicunoscut. Cei de la Nissan erau însă răspunzători de cel mai important aspect care era motorul evident. S-a optat pentru un V8 twin-turbo introdus deja din 1988 şi căruia i se mărise capacitatea cilindrică de la 3.0 la 3.5 litri.
Un motor foarte puternic cu 800 de cai în regim de cursă iar în cel de calificare se zvonea că unitatea putea ajunge chiar la 1000 de cai putere. Acesta a fost împerechiat cu o cutie de viteze în cinci trepte iar toată această putere era oprită prin intermediul unui sistem de frânare cu discuri ceramice produse de Carbone Industries.
Prima cursă pentru noul prototip a fost la Dijon unde maşina a obţinut un modest loc 15. Pentru Le Mans, Nissan a venit cu trei modele R89C dintre care niciunul nu a reuşit să ajungă la finish suferind din cauza problemelor tehnice plus un accident de cursă. R89C urma să obţină totuşi două locuri trei la Donington Park şi Spa iar aceste rezultate i-au ambiţionat pe japonezi să continuie şi anul următor dar cu o nouă maşină.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
R90C sau R90CK era noul prototip al niponilor pentru 1990, o versiune îmbunătăţită a predecesorului. Începutul de sezon s-a dovedit a fi reuşit cu un loc şapte la Monza şi un nou loc trei la Spa iar Nissan se pregătea din nou pentru Le Mans. Nu mai puţin de şapte modele au fost aliniate la start dintre care cinci noi R90CK.
Surprinzător pentru toată lumea, unul dintre aceste modele a reuşit cel mai bun timp de calificare devansând rivali precum Porsche, Jaguar sau Mercedes. În cursă prototipurile nipone au afişat un ritm foarte bun dar din nou problemele tehnice şi-au spus cuvântul lovind trei din cele cinci echipaje R90CK. Una dintre cele două maşini supravieţuitoare a reuşit să ajungă la final pe poziţia a cincea fiind şi cel mai bun rezultat din acel deceniu obţinut de ei la Le Mans.
Nissan au continuat cu celelalte runde ale campionatului reuşind din nou câteva podiumuri şi alte rezultate bunicele să zicem. Din păcate s-a luat decizia încheierii programului iar şasiurile existente au fost predate pe mâinile echipelor private. Cum am spus şi la început, Nissan a fost implicat destul de activ în anduranţă în perioada anilor ’80 doar că victoria la Le Mans pentru un constructor japonez a venit abia în 1991 şi din păcate nu din partea acestora.
Sursa: UltimatecarpagePhotocredit: Wheelsage
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.