ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

Marc Marquez rămâne optimist în privința revenirii sale

După accidentarea înfiorătoarea suferită la Jerez în debutul stagiunii precedente, Marc Marquez a fost scos din cărțile pentru titlul mondial. Mai mult din cauza...
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    Heroes of Le Mans – Nissan R89C/R90CK

    Group C a fost fără urmă de îndoială epoca de aur a anduranţei cu foarte mulţi constructori aliniind la start o pleiadă întreagă de modele mai mult sau mai puţin competitive. Nissan a fost unul dintre constructorii cu o implicare destul de consistentă ca şi motorist atât în Europa cât şi peste ocean în IMSA GTP.

    În primii ani de Group C japonezii veneau să concureze doar la Le Mans şi în runda de casă de la Fuji, restul etapelor din campionat nefiind prioritare pentru aceştia. Această practică era să zicem aşa una destul de populară iar la sfârşitul lui 1988 FIA a luat decizia cum că toate echipele doritoare trebuie să participe la întreg sezonul şi nu doar la unele curse. Nissan bineînţeles că avea resursele financiare pentru o asemenea implicare iar noul program s-a pus rapid în mişcare.

    Pentru acest nou început niponii au investit ceva bănuţi într-o nouă bază de dezvoltare în Europa unde urmau să se demareze lucrările la noua maşină care să ia cu asalt sezonul 1989. Până la acea vreme şasiurile pentru motoarele Nissan fuseseră construite de March dar pentru noul R89C japonezii alegeau un parteneriat cu Lola, nimeni alţii decât furnizorii de şasiuri pentru modelele GTP ale acestora.

    Şasiul noului model era construit din materiale precum fibra de carbon şi kevlar-ul, nimic ieşit din comun aici întrucât toată lumea le folosea. Nici la capitolul suspensie nu regăsim ceva revoluţionar, doar modelul double-wishbone arhicunoscut. Cei de la Nissan erau însă răspunzători de cel mai important aspect care era motorul evident. S-a optat pentru un V8 twin-turbo introdus deja din 1988 şi căruia i se mărise capacitatea cilindrică de la 3.0 la 3.5 litri.

    Nissan R89C

    Un motor foarte puternic cu 800 de cai în regim de cursă iar în cel de calificare se zvonea că unitatea putea ajunge chiar la 1000 de cai putere. Acesta a fost împerechiat cu o cutie de viteze în cinci trepte iar toată această putere era oprită prin intermediul unui sistem de frânare cu discuri ceramice produse de Carbone Industries.

    Prima cursă pentru noul prototip a fost la Dijon unde maşina a obţinut un modest loc 15. Pentru Le Mans, Nissan a venit cu trei modele R89C dintre care niciunul nu a reuşit să ajungă la finish suferind din cauza problemelor tehnice plus un accident de cursă. R89C urma să obţină totuşi două locuri trei la Donington Park şi Spa iar aceste rezultate i-au ambiţionat pe japonezi să continuie şi anul următor dar cu o nouă maşină.

    R90C sau R90CK era noul prototip al niponilor pentru 1990, o versiune îmbunătăţită a predecesorului. Începutul de sezon s-a dovedit a fi reuşit cu un loc şapte la Monza şi un nou loc trei la Spa iar Nissan se pregătea din nou pentru Le Mans. Nu mai puţin de şapte modele au fost aliniate la start dintre care cinci noi R90CK.

    Nissan R90CK

    Surprinzător pentru toată lumea, unul dintre aceste modele a reuşit cel mai bun timp de calificare devansând rivali precum Porsche, Jaguar sau Mercedes. În cursă prototipurile nipone au afişat un ritm foarte bun dar din nou problemele tehnice şi-au spus cuvântul lovind trei din cele cinci echipaje R90CK. Una dintre cele două maşini supravieţuitoare a reuşit să ajungă la final pe poziţia a cincea fiind şi cel mai bun rezultat din acel deceniu obţinut de ei la Le Mans.

    Nissan au continuat cu celelalte runde ale campionatului reuşind din nou câteva podiumuri şi alte rezultate bunicele să zicem. Din păcate s-a luat decizia încheierii programului iar şasiurile existente au fost predate pe mâinile echipelor private. Cum am spus şi la început, Nissan a fost implicat destul de activ în anduranţă în perioada anilor ’80 doar că victoria la Le Mans pentru un constructor japonez a venit abia în 1991 şi din păcate nu din partea acestora.

    Sursa: Ultimatecarpage

    Photocredit: Wheelsage

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar