Latest Posts

Heroes of Le Mans – Ferrari 512 S

Vizualizări: 19012

Când spui Ferrari cu siguranţă gândul de duce prima dată la Formula 1, şi asta este normal având în vedere că sunt cea mai bătrână echipă din competiţia regină a motorsportului. Dar băieţii de la Maranello au cucerit şi alte teritorii de-a lungul istoriei, unul dintre acestea fiind cel din La Sarthe. Prima jumătate a anilor ’60 Le Mans a fost o afacere 100% italiană, cu victorii Ferrari pe linie din 1960 până în 1965. Apoi nişte americani şi-au băgat coada aducând pe prima scenă a anduranţei poate cea mai mare rivalitate din toate timpurile.

Chiar dacă următorii patru ani Ford cucerea întrecerea de 24 de ore cu legendarul GT40, italienii nu aveau de gând să renunţe la visul unei noi victorii. Regulamentul tehnic se schimba de la începutul lui 1968 reducând motorizările prototipurilor la un maxim de trei litri şi cinci litri pentru modelele de producţie limitată, număr care de asemenea scăzuse de la 50 la 25 de unităţi necesare pentru omologare.

Cu această ocazie Ferrari îşi inaugurează la începutul lui 1969 noul prototip 312 P cu ocazia celor 24 de ore de la Daytona, maşina având un debut reuşit cu victorie la clasă. Veştile proaste aveau să vină însă din Stuttgart unde rivalii de la Porsche urmau să prezinte întregii lumi, frumos aliniate în curtea fabricii, 25 de modele sport intitulate 917. Imediat italienii şi-au dat seama că 312 nu avea cum să-i facă faţă monstrului teuton cu 12 cilindri şi 4.5 litri, aşa că au început la rândul lor dezvoltarea unui model care să se încadreze în această clasă.

Astfel proiectul 512 a început să prindă contur, chiar dacă rivalii aveau deja o maşină complet funcţională pentru acel an. Având în vedere că vorbim despre Ferrari, motorul nu avea cum să fie altceva decât un V12 de cinci litri şi aproximativ 550 de cai putere. Modelul a fost unul complet nou, dar construit pe scheletul lui 312 P cu modificări aduse pentru încadrarea în cerinţele clasei. Din păcate pentru ei perioada de iarnă a fost una foarte grea din perspectiva vremii iar testele noului 512 nu au decurs aşa cum se dorea. Într-un final maşina a fost gata şi omologată chiar în dimineaţa ultimei zile disponibile, fiind complete doar 17 din cele 25 de unităţi necesare, maşinile urmând să-şi facă debutul la Daytona 24. 512 s-a dovedit un adversar pe măsura lui 917 obţinând prima poziţie la start după calificări. Din păcate cursa a scos la iveală o serie de probleme tehnice, cel mai bine plasat 512 S terminând doar pe cinci.

Heroes of Le Mans - Ferrari 512 S
Ferrari 512 S

Heroes of Le Mans - Ferrari 512 S

La rând a urmat Sebring unde italienii obţineau un nou pole position şi în urma unei curse mai mult decât dramatică şi prima victorie din portofoliul maşinii. Următoarele cinci etape până la Le Mans nu au mai adus nicio victorie pentru 512 dar şi podiumurile erau mai mult decât binevenite pregătind-ul pe acesta pentru marea cursă. Le Mans 1970, una dintre cele mai spectaculoase curse din istorie, battle of the titans. Era clar încă de la început că victoria se va juca între Porsche şi Ferrari, 917 şi 512. Nemţii veneau cu două variante de caroserie, 917K şi 917LH în timp ce italienii mizau pe 512 S şi 512 S Coda Lunga.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Heroes of Le Mans - Ferrari 512 S
Ferrari 512 S Coda Lunga

Heroes of Le Mans - Ferrari 512 SDin păcate cursa avea să fie un dezastru total pentru Ferrari, pirzând aproape toate maşinile de uzină încă din primele ore, cedările de motor şi accidentele tragând în jos pe rând modelele 512. Ultima lor speranţă rămânea pe umerii tânărului Jacky Icks care ajunsese la un moment dat chiar la conducerea cursei. Un accident teribil care a rezultat cu moartea unui oficial de cursă a adus în garaj şi ultimul şasiu de uzină lăsând cale liberă celor de la Porsche către prima lor victorie de la Le Mans. Pentru 1971 italienii au adus o serie de îmbunătăţiri maşinii şi un nou nume, 512 M (Modificato).

Heroes of Le Mans - Ferrari 512 S
Ferrari 512 M                                                                      Macazul avea să se schimbe încă o dată pentru ei, fiind luată decizia de a se concentra din nou pe clasa prototip cu motoare de trei litri şi o nouă variantă a lui 312. Deşii giganţii 512 şi 917 erau capabili de nişte performanţe incredibile, în afară de Le Mans care este un circuit foarte rapid unde puterea brută este cheia, restul rundelor de campionat avantajau aceste prototipuri mult mai uşoare şi mai manevrabile, în special pe circuite precum Nurburgring sau Targa Florio. Astfel, pentru Le Mans noul 512 M a fost lăsat pe mâna echipelor private care nu au avut nicio şansă în faţa celor de uzină ce rulau cu 917. Din 1972 aceste motoare de cinci litri au fost interzise punând capăt carierelor celor doi titani. 512 a rămas în inimile fanilor, o maşină care a dat totul, din păcate acest tot nu a fost suficient pentru Le Mans!

 

Sursa: Ultimatecarpage
Photocredit: Wheelsage, Ultimatecarpage
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Ultimatecarpage

Latest Posts

Don't Miss