Ricciardo impresionat de Piastri.

Daniel Ricciardo spune că a fost impresionat de australianul Oscar Piastri, deoarece a reușit sa revendice titlului FIA F3 în acest sezon.  Tânărul de...
More

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    Hamilton șchiopătează către a șaptea victorie în Grand Prix-ul Marii Britanii după un final de cursă dramatic

    Lewis Hamilton a câștigat Grand Prix-ul Marii Britanii de la Silverstone alături de modelul Mercedes W11 care a terminat cursa șchiopătând la propriu după ce pneul stânga-față a cedat în ultimul tur. Max Verstappen a terminat pe locul secund în spatele britanicului cu un deficit de 5.856 secunde, podiumul fiind completat de Charles Leclerc la o distanță de 18.474 față de lider.

    Pentru Hamilton este cea de-a treia victorie consecutivă în timp ce Mercedes GP se află la al patrulea succes consecutiv din stagiunea 2020. Cu această reușită Hamilton stabilește un nou record de șapte victorii pe terenul de casă și își mărește avansul în fruntea clasamentului general la nu mai puțin de 30 de puncte.

    Daniel Ricciardo a reușit un nesperat loc patru pentru Renault (+19.650s), urmat de Lando Norris de la McLaren pe cinci (+22.277s), Esteban Ocon pe șase în cel de-al doilea monopost Renault (+26.937s), locul șapte pentru Pierre Gasly de la AlphaTauri (+31.188s), Alex Albon (+32.670s) poziția a opta pentru Red Bull Racing, ultimele două locuri din top 10 fiind ocupate de Lance Stroll de la Racing Point (+37.311s) și Sebastian Vettel pentru Ferrari (41.857s).

    Vremea a fost însorită înainte de start, prima linie a grilei fiind acaparată de piloții Mercedes cu Hamilton în pole, linia a doua cu Verstappen și Leclerc, Norris și Stroll în linia a treia, linia a patra cu Sainz și Ricciardo, iar Ocon și Vettel completând linia a cincea.

    Startul s-a dat la ora programată iar după primul viraj Hamilton conducea în fața lui Bottas, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll, Ocon și Vettel. Magnussen și Albon s-au atins în turul doi, monopostul danezului ieșind în afara circuitului pe pietriș și avem primul safety care al întrecerii.

     

    Hamilton conducea plutonul din spatele mașinii de siguranță, pe urmele britanicului fiind Bottas, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll, Ocon, și Vettel pe zece. Cursa s-a reluat la intrarea în turul șase cu piloții Mercedes la vârf. Ocon încearcă o depășire la Stroll dar fără succes.

    Albon intră la boxe în turul șapte și face trecerea pe hard-uri, revine pe circuit ultimul. Între timp asistăm la duelul pentru poziția a zecea între Gasly și Vettel. După zece tururi avansul lui Hamilton față de Bottas era de 1.7s, urmat de Verstappen (+5.1s), Leclerc (+11.3s), Sainz (+14.1s), Ricciardo (+16.3s), Norris (+17.4s), Stroll (+18.3s), Ocon (+20.0s) și Vettel (+21.2s) la coada top-ului 10.

    Bottas stabilește cel mai rapid tur la 1m30.518s în turul cu numărul 12. Un tur mai târziu Kvyat pierde de sub control monopostul în Maggets, se izbește de barierele de protecție dar din fericire rusul scapă nevătămat. Aproape întreg plutonul a intrat să schimbe pe hard, mai puțin Grosjean care a rămas pe circuit cu pneuri medium. În timp ce resturile erau îndepărtate de pe pistă Hamilton conducea plutonul în fața lui Bottas, Verstappen, Leclerc, Grosjean, Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll și Vettel.

    Cursa a fost reluată din nou în turul 19 cu Hamilton, Bottas și Verstappen pe primele trei locuri, Norris trece de Ricciardo în duelul pentru locul șapte iar la rând este colegul Sainz. Albon primește o penalizare de 5 secunde fiind găsit vinovat pentru contactul cu Magnussen de la începutul întrecerii.

    Stroll îl depășește și el pe Ocon pentru poziția a noua. În turul 21 Hamilton stabilește un nou fastest lap la 1m30.371s. Sainz trece la rândui de Grosjean în duelul pentru locul cinci. În turul 22 Bottas stabilește un nou cel mai rapid tur la 1m30.058s, Hamilton îmbunătățind din nou performanța la 1m29.712s un tur mai târziu. Norris trece și el de Grosjean în turul 26 în timp ce Stroll și Ocon își continuă duelul pentru locul nouă.

    Bottas stabilește un nou fastest lap la 1m29.764s în turul 28. La finalul tururui 30 Hamilton conducea în fața lui Bottas cu un avans de 1.6 secunde, urmat de Verstappen (9.3s), Leclerc (23,2s), Sainz (28.7s), Norris (31.7s), Grosjean (33.4s), Ricciardo (34.2s), Stroll (34.9s) și Ocon (36.3s) pe zece.

    Noi tururi rapide intră în contul lui Bottas în turul 32 (1m29.617s), și din nou Hamilton un tur mai târziu (1m29.326s). Latifi trece de Raikkonen pentru locul 15. Recordul pentru cel mai rapid tur este din nou corectat de Hamilton în turul 34 (1m29.321s). Giovinazzi primește o penalizare de 5 secunde pentru nereguli din timpul perioadei de neutralizare cu safety car.

    În turul 37 Ricciardo îl depășește pe Grosjean pentru poziția a șaptea, iar până la finalul tururui francezul pierde și locul opt în dauna lui Stroll. Într-un final acesta intră la boxe pentru a face trecerea pe hard-uri și iese înapoi pe circuit pe locul 16. În bătălia pentru locul 10 Gasly reușește în cele din urmă să-l depășească pe Vettel, Albon trece și el de Raikkonen adjudecându-și locul 15. Hamilton coboară din nou recordul pe tur la 1m29.282s în turul 41.

    Un tur mai târziu însă Verstappen dovedește că se poate chiar mai bine (1m29.070s). Hamilton încă se afla în fruntea cursei cu un avans de 2.7 seconds în fața lui Bottas, urmat de Verstappen (13.2s), Leclerc (38.6s), Sainz (43.0s), Norris (44.9s), Ricciardo (46.4s), Stroll (52.0s), Ocon (52.6s) și Gasly (54.5s) pe zece. Ambii piloți Mercedes au continuat cu acest ritm susținut neștiind că pneurile lor față aveau de suferit.

    În bătălia pentru locul 13 Albon trece de Russell în turul 43. Și Ocon reușește să mai câștige un loc în dauna lui Stroll. Albon reușește să coboare sub valoarea de 1.29m stabilind un nou cel mai rapid tur la 1m28.874s și mai târziu chiar 1m28.790s. Între timp Sainz începe să semnalizeze vibrații la monopost.

    Raikkonen reușește să rămână cu doar jumătate din aripa față dar totuși continuă cursa. Gasly trece se Stroll în turul 49 pentru locul nouă. Bottas se alege cu pană pe stânga-față în turul 51 și este nevoit să se târască până la boxe, în timp ce Max intră la boxe pentru trecerea pe un set nou de soft-uri și revine pe poziția secundă.

    Bottas revine pe circuit pe locul 12 în spatele lui Vettel. Atât Sainz cât și Hamilton se aleg cu cedare de pneu pe stânga-față în ultimul tur, norocul britanicului că avansul față de Max era consistent și nu a mai avut cum să scape victoria chiar dacă a trecut linia de sosire șchiopătând.

    În final Max Verstappen își revendică locul secund și punctele pentru cel mai rapid tur (1m27.097s) în timp ce podiumul este completat de monegascul Charles Leclerc.

    Pare că sezonul va fi dominat încă o dată de Mercedes AMG după patru victorii din tot atâtea curse și 146 de puncte strânse. Pe locul secund în clasamentul echipelor este Red Bull cu un deficit de 68 de puncte. McLaren ocupă deocamdată un surprinzător loc trei în fața celor de la Ferrari pe patru și Racing Point pe cinci.

    În cazul celor de la Ferrari, grosul punctelor este adus de Leclerc în timp ce Vettel se află abia pe 13 în ierarhia generală. Neamțul s-a mai aflat așa de jos în clasamentul general doar în sezonul de debut în F1, sezon rulat alături de Sauber-BMW și Toro Rosso.

    Rezultate Complete:

    Avatar

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Mercedes consideră că Ferrari mai are un ușor avantaj în ceea ce privește performanțele motorului.

    În cadrul întâlnirii cu mass-media care a avut loc ieri, Toto Wolff a răspuns întrebărilor care reflectau pe subiectele majore ale momentului. Nu numai...
    Avatar