Latest Posts

Hamilton plânge după victoria de la Silverstone: Am avut dubii

Vizualizări: 4690

Lewis Hamilton a câștigat tradiționalul GP al Marii Britanii. Starul Mercedes triumfă pentru a 104-a oară în Formula 1, pentru a noua oară la Silverstone, pentru prima oară de la Jeddah 2021 – wow!!

Ce performanță magnifică a lui Lewis Hamilton la palpitantul Mare Premiu al Marii Britanii de pe circuitul Silverstone din Anglia: Hamilton, în vârstă de 39 de ani, câștigă Marele Premiu al Marii Britanii, al 104-lea triumf în GP, al nouălea pe acest circuit clasic (nou record F1), primul după Arabia Saudită 2021, după o perioadă incredibilă de 945 de zile. Al 199-lea podium pentru Hamilton, care a plâns incontrolabil în monopost în ultimul tur.

A fost a 127-a victorie în clasa regină pentru echipa de curse Mercedes, a doua consecutivă după George Russell în Austria și a zecea la Marele Premiu al Marii Britanii. Hamilton a fluturat cu mândrie Union Jack în timpul ultimului tur și a vrut să îmbrățișeze întreaga lume. Regele de la Silverstone!

Hamilton s-a aruncat în brațele echipei sale Mercedes și ale părinților săi: “Încă plâng, uff. În fiecare zi din 2021 am încercat să nu-mi las capul în jos. Aceasta este ultima mea victorie la Silverstone cu Mercedes, așa că a fost atât de important pentru mine să duc asta acasă”.

Și apoi acei fani! Nu aș fi vrut să pierd această victorie pentru nimic în lume, am vrut asta pentru fanii mei loiali. Sunt atât de mândru că toți am crezut mereu că pot câștiga din nou. Chiar dacă au existat momente de îndoială. Nu pot să mulțumesc îndeajuns întregii echipe Mercedes pentru angajamentul lor din fiecare zi.

Hamilton

 

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Modul în care a decurs cursa

Cele mai perfide celule de ploaie plecaseră spre est, dar cu 50 de minute înainte de start, din nou ploaie ușoară, urmată de soare (tipic verii engleze), apoi alți nori, Silverstone este adesea un pas în necunoscut.

Cursa a început pe o “pistă alunecoasă” (George Russell la radio în timpul turului de recunoaștere), temperatura era de 16 grade destul de umedă, cu un vânt schimbător, iar pista avea 33 de grade. Primii 13 piloți au fost pe pneuri medium-hard, doar Zhou și Ocon pe Pirelli soft, iar Perez a plecat de la boxe pe pneuri hard.

Când s-au stins luminile, lipsea Pierre Gasly: a intrat la boxe înainte de start din cauza unei probleme la motor.

Așadar, startul: Russell în fața lui Hamilton, Verstappen a trecut deja de Norris după o mică greșeală a lui Lando. În spatele lor Piastri, Sainz, Stroll, Leclerc, care a început foarte bine, și Hulkenberg.

În turul 2, Norris și-a croit drum în urma lui Verstappen, după ce Max a făcut o mică greșeală în secțiunea lentă a pistei.

Cele două Mercedes-uri au controlat ritmul. În spatele lor, Verstappen nu a reușit să mențină ritmul. Norris a fost avertizat în turul 6 deoarece a căzut o ploaie ușoară la marginea pistei.

Hamilton

Turul 4: Russell avea totul sub control la 1,5 secunde în fața lui Hamilton, Verstappen la rândul său la 1,5 secunde în spatele lui Hamilton. Max, la rândul său, a fost informat că va ploua în turul 16.

Turul 7: Mercedes a continuat să conducă dublu, cu Verstappen la o secundă în fața lui Norris pe locul 3, urmat de Piastri, Sainz, Stroll, Leclerc, Hulkenberg și Alonso în top 10. Un atac inițial al lui Leclerc asupra lui Stroll a fost respins de canadian. Hulkenberg a urmărit centrul primei linii.

Sergio Perez, care a plecat de la boxe, a ieșit între timp pe P16, la opt secunde în spatele punctelor.

Turul 11: Primele șase poziții erau ocupate, dar Sainz pierdea teren față de primii cinci, cu Leclerc încă în spatele lui Stroll, locul șapte.

Verstappen a primit informația: mai întâi o celulă mică de ploaie, cu ploaie ușoară, apoi fără precipitații timp de zece minute, urmată de o celulă mai mare, cu mai multă ploaie. Acum ar fi fost vorba de a schimba la momentul potrivit. Tensiune mare la posturile de comandă.

Turul 14: Zhou intră la boxe – schimbă pneurile soft cu Pirelli medium-hard. Leclerc îl depășește în sfârșit pe Stroll, monegascul este acum al șaptelea. Au căzut primele picături de ploaie.

Norris a crescut ritmul, apropiindu-se din nou de Verstappen. Presiunea a crescut asupra campionului mondial. În turul 16, Norris l-a prins pe Stroll pe linia dreaptă a hangarului și a urcat pe locul trei, dar Verstappen nu i-a făcut viața grea. Aplauze în tribune, trei britanici pe podium.

Hamilton

Turul 17: Leclerc a primit un avertisment de ploaie acută, umbrelele s-au ridicat în rânduri, iar pneurile mașinii au fost puse la viteză fulgerătoare. Russell în frunte cu 1,7 secunde în fața lui Hamilton, apoi Norris, Verstappen cu pneuri degradate sub presiunea lui Piastri.

În turul 18, Max a mai pierdut un loc în fața unui McLaren și ploaia s-a întețit. Verstappen a fost instruit să treacă prin această celulă dacă poate.

Liderul Russell se lupta în față, iar Hamilton se apropia brusc de tânărul său compatriot. Lewis a fost cel mai rapid în condițiile alunecoase. În turul 19, Lewis a trecut pe linia dreaptă a hangarului. Apoi ambele Mercedes-uri au ieșit de pe traseu în Copse! Norris nu a avut nevoie să i se spună de două ori, l-a luat imediat pe Russell și s-a plâns la radio: “A fost periculos, modul în care au revenit pe pistă”. Nu a fost periculos.

Piloții se zvârcoleau pe pista umedă, condiții foarte dificile acum. Turul 19: Norris l-a depășit pe Hamilton, în spatele său Piastri s-a aruncat asupra lui Russell și apoi l-a atacat pe Hamilton. Sport fabulos!

Leclerc, pilotul Ferrari, a luat intermediare, Piastri l-a depășit pe Hamilton cu McLaren-ul mai bun, două McLaren-uri în față în turul 20. Cursele Papaya au fost tunate pentru mai multă apăsare, ceea ce a dat roade pe pista alunecoasă. Hamilton a spus la radio că nu a vrut intermediare: Este uscat în multe locuri.

Schimbarea timpurie a lui Leclerc nu a dat roade, deoarece ploaia s-a oprit din nou – cu mai multe precipitații la orizont. Leclerc cu timpi pe tur cu 10 secunde mai lenți decât liderii.

Hamilton

Turul 22: Norris cu 1,6 secunde avans față de Piastri, care avea 1 secundă avans față de Hamilton, Russell cu 1,4 secunde în spatele lui Hamilton, apoi Verstappen, Sainz, Hulkenberg, Alonso, Stroll și Tsunoda. Perez adusese și el pneuri intermediare, dar a spus la radio: “Nu va merge, este prea uscat”.

Se apropia o celulă de ploaie mai mare, întrebarea nu era dacă să treacă la intermediare, ci mai degrabă când ar fi momentul potrivit. McLaren a vorbit la radio despre 30 de minute de ploaie. Perez și Leclerc pe pneurile intermediare au fost depășiți. Leclerc a derapat în afara pistei pe pneurile intermediare supraîncălzite.

Turul 26: Din nou ploaie. Piastri la radio: “Prea devreme pentru Inters”. Australianul a stat la pândă la o secundă în spatele lui Norris pentru șansa sa, apropiindu-se tot mai mult de câștigătorul de la Miami.

Red Bull Racing l-a adus pe Verstappen la boxe! Decizia corectă în turul 27? De asemenea: McLaren și Mercedes cu câte două mașini în față, deci cu ambele mașini la pit-stop când toată lumea trebuie adusă înăuntru.

Mai plouă, McLaren l-a adus pe Norris înăuntru, Piastri a rămas afară! În spatele lor, însă, ambele Mercedes au mers la boxe. Bună treabă din partea ambelor echipe.

Verstappen este acum în spatele lui Hamilton datorită opririi anterioare, dar în fața lui Russell. Piastri a fost și el invitat să intre. Cu toate acestea, el a retrogradat din cauza opririi târzii.

Turul 29: Norris la 3,2 secunde în fața lui Hamilton, Verstappen la 3,5 secunde în spatele lui Lewis, acum al treilea, apoi Russell, Sainz, abia apoi Piastri și Hulkenberg, apoi Aston Martin-ul lui Stroll și Alonso, precum și Tsunoda în top zece.

Hamilton

Câștigătorul opririlor: Verstappen. Învins: Piastri.

Russell s-a apropiat de Verstappen. Cele două opriri timpurii, Leclerc și Pérez, au rulat pe locurile 16 și 17.

Verstappen s-a plâns la radio că pneurile sale se degradează grav. Ploaia s-a potolit și, bineînțeles, piloții se gândeau deja cu disperare când ar fi cel mai inteligent să treacă din nou la pneurile slick. Piloții se luptau cu degradarea pneurilor, nimeni nu dorea să intre prea devreme la boxe și să riște.

Turul 33: Piastri pune presiune pe Sainz în lupta pentru locul 5.

Șoc pentru Mercedes în turul 34: Russell a intrat la boxe – out pentru cel care plecase din pole position. Asta a pus capăt șansei de a avea trei britanici pe podium. Mercedes a raportat o problemă la circuitul de apă din Mercedes:

Noua ordine: Norris, Hamilton, Verstappen, Sainz, Piastri, Hulkenberg, Stroll, Alonso, Tsunoda și Albon în top zece.

Turul 36: Hamilton s-a apropiat de Norris, o luptă între cei doi piloți pe pneuri uzate. Verstappen este în siguranță pe locul trei, la zece secunde în fața lui Sainz. Startul și sosirea sunt acum sărutate de soare. Cine va fi primul care va schimba pneurile? Pista este acum parțial uscată, parțial încă umedă. Nu sunt prognozate alte ploi.

Turul 38: Verstappen a anunțat la radio că vrea să rămână pe circuit. Mercedes l-a adus pe Hamilton, al doilea clasat! Norris a rămas pe circuit. Pneuri soft pentru Hamilton. Verstappen a intrat și el la boxe, dar olandezul era pe pneuri hard. Piastri a intrat și el, australianul pe pneuri mdium.

Hamilton

Un tur mai târziu, Norris a fost și el chemat la boxe – Lando pe pneuri moi. Și Hamilton în frunte! Mercedes a făcut-o perfect, McLaren nu.

Turul 40: Hamilton are 2,5 secunde avans față de Norris, care are patru secunde avans față de Verstappen. În spatele său, Piastri este acum al patrulea, în fața lui Sainz.

Al 42-lea din 52 de tururi: Hamilton a controlat situația, Verstappen pe pneurile hard, dar nu a fost încă învins în spatele lui Norris. Vor rezista pneurile moi suficient de mult pentru Hamilton și Norris pe măsură ce pista se încălzește? Max a stabilit cel mai bun tur de cursă. Fanii nu mai puteau rămâne pe locurile lor: Norris mai aproape de Hamilton, dar Verstappen chiar mai rapid decât Norris.

Turul 45: Pneurile soft de pe mașinile lui Hamilton și Norris încep să aibă de suferit, în special pe stânga față. Verstappen nu a fost încă învins. Norris nu reușea să țină pasul cu Hamilton, iar mașina Red Bull Racing a lui Verstappen devenea din ce în ce mai mare în oglinda retrovizoare a McLaren.

Turul 48: Verstappen a fost aproape de Norris, olandezul l-a depășit pe linia dreaptă, iar Norris nu a mai avut ce să facă. Mclaren a revenit de la un avantaj de un-doi la locurile 3 și 4.

Max la 3,3 secunde în spatele lui Hamilton. Ar mai fi suficient împotriva campionului record?

Hamilton nu a lăsat nimic la voia întâmplării în fruntea clasamentului, a 104-a victorie la GP, cu steagul în carouri fluturat de Brian May (chitaristul Queen), prima în 945 de zile, prima de la Jeddah 2021. Și a noua sa victorie categorică la Silverstone, niciodată până acum un pilot nu a câștigat mai des pe un singur circuit.

Hamilton

British GP, Circuitul Silverstone:

01. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:22:27,095 h
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing,+1,465 sec
03. Lando Norris (GB), McLaren, +7,547
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +12,429
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, +47,318

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, +55,722
07. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +56,569
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1:03,577 min
09. Alex Albon (T), Williams, +1:08,387
10. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1:19,303

11. Logan Sargeant (USA), Williams, +1:28,960
12. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:30,153
13. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1 Tur
14. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +1 Tur
15. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 Tur

16. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 Tur
17. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +1 Tur
18. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 Tur
Out:
George Russell (GB), Mercedes
Pierre Gasly (F), Alpine

Hamilton

Clasamentul CM (după 12 din 24 de GP-uri și 3 din 6 sprinturi):

01. Verstappen 255 Punkte
02. Norris 171
03. Leclerc 150
04. Sainz 146
05. Piastri 124

06. Perez 118
07. Russell 111
08. Hamilton 110
09. Alonso 45
10. Stroll 23

11. Hulkenberg 22
12. Tsunoda 20
13. Ricciardo 11
14. Oliver Bearman (GB) 6
15. Gasly 6

16. Magnussen 5
14. Albon 4
18. Ocon 3
19. Zhou 0
20. Sargeant 0
21. Bottas 0

Hamilton

Clasamentul Constructorilor:

1. Red Bull Racing 373 Punkte
02. Ferrari 302
03. McLaren 295
04. Mercedes 221
05. Aston Martin 68

06. Racing Bulls 31
07. Haas 27
08. Alpine 9
09. Williams 4
10. Sauber 0

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss