More

    Hamilton depășește coliziunea din primul tur cu Verstappen pentru a-l vâna pe Leclerc pentru a 8-a victorie a GP-ului britanic

    Lewis Hamilton a depășit contactul din primul tur cu rivalul pentru titlu Max Verstappen și penalizarea de 10 secunde pentru a obține un al optulea câștig în Marele Premiu al Marii Britanii de la Silverstone, învingându-l pe Charles Leclerc – care a condus majoritatea cursei în Ferrari – cu doar trei tururi rămase, iar al doilea Mercedes al lui Valtteri Bottas a luat P3.

    Hamilton și Verstappen s-au confruntat spectaculos în prima jumătate a turului Marelui Premiu, dar au luat contact la Copse, când Hamilton a încercat să treacă prin interior în colţul rapid, cu Verstappen învârtindu-se puternic în bariere și ieșind din cursă şi Hamilton primind o penalizare de 10 secunde pentru coliziune.

    Dar o recuperare hotărâtă de la Hamilton l-a văzut micșorând diferența față de Leclerc în etapele finale ale cursei, Hamilton întrecându-l pe pilotul Monegasque în turul 50 din 52 pentru a obține o victorie emoționantă în fața unei mulțimi extaziate a Marelui Premiu al Marii Britanii – cu campion care a redus distanța față de Verstappen în cursa pentru titlu la doar opt puncte.

    A creat scene incredibile la Silverstone – dar ar trebui să empatizăm cu Leclerc, care a condus o mare parte din Marele Premiu al Marii Britanii, dar a reușit totuși să-și revendice primul podium din sezon, la 70 de ani de la primul câștig Ferrari în Marele Premiu din 1951.

    Bottas în P3 a fost în fața perechii McLaren formată din Lando Norris și Daniel Ricciardo, acesta din urmă făcând o treabă minunată pentru a opri atacul lui Carlos Sainz în Ferrari pentru o mare parte din a doua jumătate a cursei, Sainz luând P6.

    După eroicele sale din F1 Sprint, Fernando Alonso de la Alpine a terminat în P7 în care a început, înaintea Aston Martin-ului lui Lance Stroll, în timp ce al doilea Alpine al lui Esteban Ocon și-a adunat primele puncte de la Monaco pentru P9, înaintea lui Yuki Tsunoda în locul 10.

    Între timp, Sergio Perez – singurul alergător al echipei Red Bull în cursa care a urmat după prăbușirirea lui Verstappen – a putut lua P16 doar, după ce a făcut trei opriri la boxe de-a lungul Marelui Premiu.

    Așadar, e victoria cu numărul 99 pentru Hamilton – dar, în timp ce mulțimea britanică ovaţiona, zgomotele din cel mai controversat moment din sezonul 2021 până în prezent – coliziunea Hamilton-Verstappen din turul 1 – vor continua să se desfășoare câteva zile și chiar săptămâni de acum în colo.

    Nu s-a dat niciun sfert între Verstappen și Hamilton, deoarece cele cinci lumini s-au stins la începutul Marelui Premiu al Marii Britanii, Hamilton părând să se bucure de o evadare mai bună înainte ca Verstappen să treacă prin exterior în Abbey pentru a păstra poziția.

    Hamilton a continuat să vină, totuși, și după ce a încercat o mișcare curajoasă în exterior în Brooklands – pe care Verstappen a tăiat-o cu o lovitură decisivă peste arcurile lui Hamilton – Hamilton a decis să trimită o mișcare în interior în Copse.

    În timp ce cei doi rivali de la titlu au urlat în colțul apropiat, au intrat în contact, cu Verstappen învârtindu-se în pietriș și lovind peretele – olandezul a ieșit imediat din cursă, iar lui Hamilton i s-au acordat ulterior o pnalizare de 10 secunde.

    El a fost îndepărtat de la fața locului pentru un control în centrul medical înainte de a fi transferat la spital, întrucât cursa a fost marcată cu steag roșu după doar o jumătate de tur – Charles Leclerc conducea atunci când acele steaguri roșii erau arborate, pilotul Ferrari trecând de Valtteri Bottas în complexul Village înainte de a-l întrece şi pe Hamilton după contactul cu Verstappen.

    Steagul roșu i-a permis cel puțin lui Hamilton să aibă daune la aripa din față a contactului reparat, top 10 la repornire Leclerc, Hamilton, Bottas, Norris, Ricciardo, Vettel, Alonso, Sainz, Raikkonen – care a sărit de la P13 la P9 – și Ocon în P10, Ocon fiind strâns între Alonso și Vettel pe linia dreaptă.

    De la restartul din turul 4, Leclerc și-a făcut evadarea pentru a rămâne în fața lui Hamilton, la fel ca și Norris, care a trecut pe lângă Bottas în primul viraj pentru a revendica P3. Mai târziu în tur, începutul puternic al cursei inițiale a lui Vettel a devenit neant în timp ce ieșea din Luffield, coborând la P19 – în timp ce Alonso a încercat să facă o mișcare în exteriorul lui Ricciardo prin Copse, ieșind în fața pistei înainte de a renunța la poziție.

    Lucrurile mergeau mai bine pentru singurul Red Bull al lui Sergio Perez, între timp, mexicanul sărind la P13 până la turul 8 după ce a început de oe linia boxelor în urma schimbărilor aduse mașinii sale după rotirea sa F1 Sprint – Perez, singurul pilot din teren care a început pe hard, toți ceilalți au optat pentru medium.

    Leclerc a reușit să-și mențină avantajul față de Hamilton, în ciuda presiunii neîncetate din partea Mercedes-ului, dar a fost auzit în turul 16 din 52 raportând întreruperi ale motorului – problema revenind intermitent, pe măsură ce tensiunea din cabina Ferrari a crescut.

    Între timp, Norris s-a ținut bine în P3 – dar a oprit la boxe în turul 21 pentru noi hard-uri, o roată a mers lent, Norris a staționat timp de șase secunde dureroase înainte de a intra în mișcare și de a ieși în P6, înainte de a trece repede de Alonso pentru P5.

    La jumătatea distanței din turul 26, Leclerc a fost la 2,3 la distanță de Hamilton și al doilea Ferrari al lui Carlos Sainz, cu Bottas al patrulea care a beneficiat de oprirea lentă a lui Norris. Norris a fost al cincilea, înaintea lui Gasly, Ricciardo, Tsunoda, Alonso și Stroll.

    O tură mai târziu, iar Hamilton a fost adus la boxe pentru anvelope dure, executând prima pedeapsă de 10 secunde înainte de a se reuni în P5 în spatele lui Norris – Hamilton peste 35 de secunde în spatele liderului Leclerc în acest moment. Sainz, coechipierul lui Leclerc, a intrat la boxe un tur mai târziu, dar un front stâng lent l-a ținut pe spaniol oprit pentru 12,3 secunde.

    Leclerc a fost oprit încă un tur mai târziu, fără astfel de probleme pentru Monegasque, deoarece el a ieșit cu avantajul intact după oprirea sa de 2,6 secunde.

    Leclerc conducea o cursă excepțională în față. Dar Hamilton a fost și el în mișcare, urcând pe podium cu o pasă în faţa lui Norris pentru P3 în turul 31 – în același colț Copse unde a luat contact cu Verstappen în turul 1.

    Hamilton a ajuns în P2 în turul 40, cu Bottas înlăturat de Mercedes pentru a-și ajuta coechipierul. Cu 10 ture pînă la final, Hamilton se afla acum la 7,3 secunde de Ferrari-ul lui Leclerc și se apropia cu repeziciune, mulțimea partizană aclamându-și omul din Mercedesul negru.

    Hamilton rula fără încetare – și, în ciuda faptului că Ferrari i-a permis lui Leclerc accesul la toată puterea sa, Hamilton a redus diferența la mai puțin de o secundă până la turul 50.

    Apoi a venit momentul în care toată mulțimea britanică s-a ridicat în picioare. În același loc în care îl atinsese pe Verstappen, Hamilton a venit pe interiorul lui Leclerc, iar monegascul a căzut în P2, în timp ce Hamilton a intrat în avantaj.

    Pur și simplu a fost lăsat la dispoziția campionului să câștige pentru a opta oară la Marele Premiu al Marii Britanii – Hamilton ridicând bucuria fanilor după ce a trecut de steagul în carouri apucând un Union Jack și alergând în secțiunea din interior pentru a-lflutura – Hamilton a făcut progrese semnificative în conducerea campionatului lui Verstappen, diferența dintre ei s-a redus la doar opt puncte.

    Charles Leclerc nu a putut fi pe deplin mulțumit de primul său podium al anului, după ce a condus 49 din cele 52 de tururi ale cursei după o cursă fenomenală care i-a adus Pilotul Zilei – în timp ce Bottas a susținut jocul echipei Mercedes luând locul al treilea, reducând distanța față de Red Bull la doar patru puncte în clasamentul constructorilor.

    Lando Norris a părut pregătit să provoace pentru podium la începutul Marelui Premiu, dar a trebuit să se mulțumească cu P4, înaintea coechipierului Daniel Ricciardo, care a luat cel mai bun final al anului cu P5.în faţa atacurilor lui Carlos Sainz, care a terminat la doar 0,8 secunde în spatele australianului.

    Vedeta F1 Sprint, Alonso, s-a menținut în P7, înaintea lui Stroll, Ocon și Tsunoda – Tsunoda a obținut doar al patrulea punctaj al anului. Chiar în afara punctelor se afla colegul de echipă de la AlphaTauri, Pierre Gasly, în fața Williams-ului lui George Russell – căruia i s-a acordat o penalizare pe grilă de trei locuri pentru cursă după contactul cu Sainz în Sprint.

    Antonio Giovinazzi a ocupat locul 13 pentru Alfa Romeo înaintea lui Nicholas Latifi și a doua Alfa a lui Kimi Raikkonen – care s-a învârtit în turul 46 în timpul unei lupte cu Perez, incident care urmează să fie investigat după cursă.

    Perez ar putea lua un P16 modest după o oprire târzie pentru softs, în fața perechii Haas formată din Nikita Mazepin și Mick Schumacher, care au completat ordinul, Vettel fiind retras în turul 41.

    În timp ce Hamilton a sărbătorit alături de familia sa și de Tom Cruise, superstarul de la Hollywood, a marcat o altă întorsătură fascinantă în această luptă extraordinară pentru titlu. Dar a fost și unul controversat, cu un incident care sigur va bâzâi mereu.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.