More

    Latest Posts

    Hamilton depășește coliziunea din primul tur cu Verstappen pentru a-l vâna pe Leclerc pentru a 8-a victorie a GP-ului britanic

    Lewis Hamilton a depășit contactul din primul tur cu rivalul pentru titlu Max Verstappen și penalizarea de 10 secunde pentru a obține un al optulea câștig în Marele Premiu al Marii Britanii de la Silverstone, învingându-l pe Charles Leclerc – care a condus majoritatea cursei în Ferrari – cu doar trei tururi rămase, iar al doilea Mercedes al lui Valtteri Bottas a luat P3.

    Hamilton și Verstappen s-au confruntat spectaculos în prima jumătate a turului Marelui Premiu, dar au luat contact la Copse, când Hamilton a încercat să treacă prin interior în colţul rapid, cu Verstappen învârtindu-se puternic în bariere și ieșind din cursă şi Hamilton primind o penalizare de 10 secunde pentru coliziune.

    Dar o recuperare hotărâtă de la Hamilton l-a văzut micșorând diferența față de Leclerc în etapele finale ale cursei, Hamilton întrecându-l pe pilotul Monegasque în turul 50 din 52 pentru a obține o victorie emoționantă în fața unei mulțimi extaziate a Marelui Premiu al Marii Britanii – cu campion care a redus distanța față de Verstappen în cursa pentru titlu la doar opt puncte.

    A creat scene incredibile la Silverstone – dar ar trebui să empatizăm cu Leclerc, care a condus o mare parte din Marele Premiu al Marii Britanii, dar a reușit totuși să-și revendice primul podium din sezon, la 70 de ani de la primul câștig Ferrari în Marele Premiu din 1951.

    Bottas în P3 a fost în fața perechii McLaren formată din Lando Norris și Daniel Ricciardo, acesta din urmă făcând o treabă minunată pentru a opri atacul lui Carlos Sainz în Ferrari pentru o mare parte din a doua jumătate a cursei, Sainz luând P6.

    După eroicele sale din F1 Sprint, Fernando Alonso de la Alpine a terminat în P7 în care a început, înaintea Aston Martin-ului lui Lance Stroll, în timp ce al doilea Alpine al lui Esteban Ocon și-a adunat primele puncte de la Monaco pentru P9, înaintea lui Yuki Tsunoda în locul 10.

    Între timp, Sergio Perez – singurul alergător al echipei Red Bull în cursa care a urmat după prăbușirirea lui Verstappen – a putut lua P16 doar, după ce a făcut trei opriri la boxe de-a lungul Marelui Premiu.

    Așadar, e victoria cu numărul 99 pentru Hamilton – dar, în timp ce mulțimea britanică ovaţiona, zgomotele din cel mai controversat moment din sezonul 2021 până în prezent – coliziunea Hamilton-Verstappen din turul 1 – vor continua să se desfășoare câteva zile și chiar săptămâni de acum în colo.

    Nu s-a dat niciun sfert între Verstappen și Hamilton, deoarece cele cinci lumini s-au stins la începutul Marelui Premiu al Marii Britanii, Hamilton părând să se bucure de o evadare mai bună înainte ca Verstappen să treacă prin exterior în Abbey pentru a păstra poziția.

    Hamilton a continuat să vină, totuși, și după ce a încercat o mișcare curajoasă în exterior în Brooklands – pe care Verstappen a tăiat-o cu o lovitură decisivă peste arcurile lui Hamilton – Hamilton a decis să trimită o mișcare în interior în Copse.

    Hamilton

    În timp ce cei doi rivali de la titlu au urlat în colțul apropiat, au intrat în contact, cu Verstappen învârtindu-se în pietriș și lovind peretele – olandezul a ieșit imediat din cursă, iar lui Hamilton i s-au acordat ulterior o pnalizare de 10 secunde.

    El a fost îndepărtat de la fața locului pentru un control în centrul medical înainte de a fi transferat la spital, întrucât cursa a fost marcată cu steag roșu după doar o jumătate de tur – Charles Leclerc conducea atunci când acele steaguri roșii erau arborate, pilotul Ferrari trecând de Valtteri Bottas în complexul Village înainte de a-l întrece şi pe Hamilton după contactul cu Verstappen.

    Steagul roșu i-a permis cel puțin lui Hamilton să aibă daune la aripa din față a contactului reparat, top 10 la repornire Leclerc, Hamilton, Bottas, Norris, Ricciardo, Vettel, Alonso, Sainz, Raikkonen – care a sărit de la P13 la P9 – și Ocon în P10, Ocon fiind strâns între Alonso și Vettel pe linia dreaptă.

    De la restartul din turul 4, Leclerc și-a făcut evadarea pentru a rămâne în fața lui Hamilton, la fel ca și Norris, care a trecut pe lângă Bottas în primul viraj pentru a revendica P3. Mai târziu în tur, începutul puternic al cursei inițiale a lui Vettel a devenit neant în timp ce ieșea din Luffield, coborând la P19 – în timp ce Alonso a încercat să facă o mișcare în exteriorul lui Ricciardo prin Copse, ieșind în fața pistei înainte de a renunța la poziție.

    Lucrurile mergeau mai bine pentru singurul Red Bull al lui Sergio Perez, între timp, mexicanul sărind la P13 până la turul 8 după ce a început de oe linia boxelor în urma schimbărilor aduse mașinii sale după rotirea sa F1 Sprint – Perez, singurul pilot din teren care a început pe hard, toți ceilalți au optat pentru medium.

    Leclerc a reușit să-și mențină avantajul față de Hamilton, în ciuda presiunii neîncetate din partea Mercedes-ului, dar a fost auzit în turul 16 din 52 raportând întreruperi ale motorului – problema revenind intermitent, pe măsură ce tensiunea din cabina Ferrari a crescut.

    Hamilton

    Între timp, Norris s-a ținut bine în P3 – dar a oprit la boxe în turul 21 pentru noi hard-uri, o roată a mers lent, Norris a staționat timp de șase secunde dureroase înainte de a intra în mișcare și de a ieși în P6, înainte de a trece repede de Alonso pentru P5.

    La jumătatea distanței din turul 26, Leclerc a fost la 2,3 la distanță de Hamilton și al doilea Ferrari al lui Carlos Sainz, cu Bottas al patrulea care a beneficiat de oprirea lentă a lui Norris. Norris a fost al cincilea, înaintea lui Gasly, Ricciardo, Tsunoda, Alonso și Stroll.

    O tură mai târziu, iar Hamilton a fost adus la boxe pentru anvelope dure, executând prima pedeapsă de 10 secunde înainte de a se reuni în P5 în spatele lui Norris – Hamilton peste 35 de secunde în spatele liderului Leclerc în acest moment. Sainz, coechipierul lui Leclerc, a intrat la boxe un tur mai târziu, dar un front stâng lent l-a ținut pe spaniol oprit pentru 12,3 secunde.

    Leclerc a fost oprit încă un tur mai târziu, fără astfel de probleme pentru Monegasque, deoarece el a ieșit cu avantajul intact după oprirea sa de 2,6 secunde.

    Leclerc conducea o cursă excepțională în față. Dar Hamilton a fost și el în mișcare, urcând pe podium cu o pasă în faţa lui Norris pentru P3 în turul 31 – în același colț Copse unde a luat contact cu Verstappen în turul 1.

    Hamilton a ajuns în P2 în turul 40, cu Bottas înlăturat de Mercedes pentru a-și ajuta coechipierul. Cu 10 ture pînă la final, Hamilton se afla acum la 7,3 secunde de Ferrari-ul lui Leclerc și se apropia cu repeziciune, mulțimea partizană aclamându-și omul din Mercedesul negru.

    Hamilton rula fără încetare – și, în ciuda faptului că Ferrari i-a permis lui Leclerc accesul la toată puterea sa, Hamilton a redus diferența la mai puțin de o secundă până la turul 50.

    Apoi a venit momentul în care toată mulțimea britanică s-a ridicat în picioare. În același loc în care îl atinsese pe Verstappen, Hamilton a venit pe interiorul lui Leclerc, iar monegascul a căzut în P2, în timp ce Hamilton a intrat în avantaj.

    Pur și simplu a fost lăsat la dispoziția campionului să câștige pentru a opta oară la Marele Premiu al Marii Britanii – Hamilton ridicând bucuria fanilor după ce a trecut de steagul în carouri apucând un Union Jack și alergând în secțiunea din interior pentru a-lflutura – Hamilton a făcut progrese semnificative în conducerea campionatului lui Verstappen, diferența dintre ei s-a redus la doar opt puncte.

    Charles Leclerc nu a putut fi pe deplin mulțumit de primul său podium al anului, după ce a condus 49 din cele 52 de tururi ale cursei după o cursă fenomenală care i-a adus Pilotul Zilei – în timp ce Bottas a susținut jocul echipei Mercedes luând locul al treilea, reducând distanța față de Red Bull la doar patru puncte în clasamentul constructorilor.

    Lando Norris a părut pregătit să provoace pentru podium la începutul Marelui Premiu, dar a trebuit să se mulțumească cu P4, înaintea coechipierului Daniel Ricciardo, care a luat cel mai bun final al anului cu P5.în faţa atacurilor lui Carlos Sainz, care a terminat la doar 0,8 secunde în spatele australianului.

    Hamilton

    Vedeta F1 Sprint, Alonso, s-a menținut în P7, înaintea lui Stroll, Ocon și Tsunoda – Tsunoda a obținut doar al patrulea punctaj al anului. Chiar în afara punctelor se afla colegul de echipă de la AlphaTauri, Pierre Gasly, în fața Williams-ului lui George Russell – căruia i s-a acordat o penalizare pe grilă de trei locuri pentru cursă după contactul cu Sainz în Sprint.

    Antonio Giovinazzi a ocupat locul 13 pentru Alfa Romeo înaintea lui Nicholas Latifi și a doua Alfa a lui Kimi Raikkonen – care s-a învârtit în turul 46 în timpul unei lupte cu Perez, incident care urmează să fie investigat după cursă.

    Perez ar putea lua un P16 modest după o oprire târzie pentru softs, în fața perechii Haas formată din Nikita Mazepin și Mick Schumacher, care au completat ordinul, Vettel fiind retras în turul 41.

    În timp ce Hamilton a sărbătorit alături de familia sa și de Tom Cruise, superstarul de la Hollywood, a marcat o altă întorsătură fascinantă în această luptă extraordinară pentru titlu. Dar a fost și unul controversat, cu un incident care sigur va bâzâi mereu.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1
    Photocredit: Formula 1

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Formula 1

    Latest Posts

    Don't Miss