More

    Latest Posts

    Hamilton câştigă Marele Premiu inaugural al Qatarului în faţa lui Verstappen, în timp ce Alonso urcă pe primul podium din revenirea sa în F1

    Lewis Hamilton de la Mercedes a redus diferența față de rivalul la titlu, Max Verstappen, după o victorie dominantă în Marele Premiu inaugural al Qatarului de pe Circuitul Internațional Losail, Verstappen recuperându după o penalizare care l-a făcut să plece din P7, în timp ce Fernando Alonso de la Alpine a luat pozitia finală pe podium.

    După un început din pole position, Hamilton a reușit să controleze ritmul în fruntea terenului cu o victorie dominantă de la lumini la steagul în carouri, a doua la rând după Brazilia. Dar, în timp ce Hamilton a fost impresionant, la fel a fost și Verstappen, care a fost retrogradat de pe locul 2 pe locul 7 pe grilă pentru că nu a respectat steagurile galbene din calificări.

    Cu toate acestea, Verstappen a limitat daunele, sărind pe locul 4 la început, înainte de a urca rapid pe locul doi şi înainte de a-l urma pe Hamilton, păstrând o diferenţă de 8 puncte în bătălia pentru titlu.

    Între timp, a existat bucurie la Alpine, când Alonso s-a întors pe podium pentru prima dată de la Marele Premiu al Ungariei din 2014, spaniolul a executat un impuls agresiv pentru a supraviețui presiunii de la sfârșitul cursei din partea lui Sergio Perez de la Red Bull pentru a ocupa locul al treilea.

    Locul al patrulea al lui Perez a fost o recuperare decentă, având în vedere că a început de pe locul 11, în timp ce a terminat înaintea lui Esteban Ocon, cu Lance Stroll luând locul 6 pentru Aston Martin.

    Perechea Ferrari formată din Carlos Sainz și Charles Leclerc a fost P7 și P8. Lando Norris a ocupat locul 9 după o oprire târzie a pilotului McLaren, în timp ce Sebastian Vettel a ocupat poziția finală din puncte pentru locul 10 – cu Pierre Gasly nereușind să facă o strategie de două opriri, coborând de pe locul 2 pe grilă la locul 11, permițându-i echipei Alpine să depășească AlphaTauri în P5 în clasament.

    Între timp, a fost o zi de uitat pentru Valtteri Bottas de la Mercedes, care și-a luat propria cădere pe grilă, coborând de la P3 la P6, înainte de a cădea pe locul 11 la start și apoi a suferit probleme cu anvelopele la mijlocul cursei – la fel ca George Russell și Nicholas Latifi – înainte ca Mercedes să-l retragă.

    Pe măsură ce cele cinci lumini s-au stins, Hamilton a trecut în fața lui Pierre Gasly, promovat în primul său rând de început prin acele penalizări, permițând Mercedes-ului să se mențină în față.

    Între timp, Bottas a căzut, scufundându-se de pe locul șase pe locul 11 ​​(Vettel coborând și el de la P10 la P17), în timp ce Verstappen a mers pe partea inversă, ajungând în P4. Mai apoi, Fernando Alonso l-a oprit pe Verstappen să ajungă în P3 – Alonso apoi l-a depășit pe Gasly pentru a revendica P2 în aceeași manevră.

    Hamilton se mișca clar în față – dar, pentru Verstappen, pentru a-și menține vii speranțele de cursă, olandezul a trecut rapid de Gasly și Alonso pentru a deține locul 2 până în turul 5 din 57, cu doar rivalul său la titlu la aproximativ patru secunde mai sus.

    Verstappen mergea înainte, la fel și Sergio Perez în Red Bull, Perez urcând de la P11 la P6 în turul 9. Bottas se mișca mai puțin repede, cu Toto Wolff încurajându-l prin radio pe finlandez în turul 8 pentru a se grăbi. Bottas a răspuns rapid trecând pe lângă Yuki Tsunoda și Lance Stroll pentru a trece la P9 până în turul 10.

    În față, Hamilton și Verstappen s-au instalat rapid într-o cursă proprie, Hamilton reușind să deschidă încet diferența față de rivalul său până la 7 secunde până în turul 15 – cu Verstappen cu încă 22 de secunde în fața lui Alonso, cu Norris în fața lui Perez după ce Gasly a intrat în competiție.

    Turul 17 i-a atras atenția echipei Mercedes, în timp ce Verstappen și-a adus Red Bull-ul RB16B pentru o oprire, montând hard-uri și păstrându-se în P2, când ieșea chiar în fața lui Alonso. Hamilton a transmis prin radio că anvelopele lui sunt încă în regulă, dar oricum l-au adus la boxe un tur mai târziu pentru a-l acoperi pe Verstappen.

    Hamilton nu a fost cel mai mulțumit, spunând echipei că este „cu siguranță mult prea devreme să se oprească”, dar i s-a spus brusc că, având în vedere avantajul de ritm de care se bucura – suficient pentru ca Hamilton să fie cu 10s în fața lui Verstappen când a ieșit de la boxe.

    Cu jumătatea atinsă de turul 29 din 57, ordinea a fost: Hamilton, cu 7 secunde mai sus de Verstappen, cu Bottas pe locul trei, dar încă nu se oprise, în fața lui Perez, Alonso, Gasly, Norris, Ocon, Stroll și Sainz – Perez trecând de Alonso în turul 29.

    Bottas a fost forțat să facă prima oprire în turul 33 când a părut să sufere o pană, Bottas alunecând în pietriș la Virajul 7, înainte de a reveni la boxe pentru hard-uri, urcând pe locul 14, când Perez a fost promovat pe locul 3 în spatele lui Hamilton și Verstappen.

    Marea întrebare acum era dacă Hamilton sau Verstappen s-ar simți obligați să se oprească din nou în lumina problemelor lui Bottas – Verstappen într-o poziție confortabilă în P2, cu 50 de secunde înaintea coechipierului Perez, pe locul trei, în turul 40.

    Verstappen a răspuns la întrebare în turul 41, când s-a oprit pentru medii, Hamilton răspunzând fără surprindere un tur mai târziu pentru aceleași anvelope.

    Perez s-a oprit și el în turul 41, ajungând pe locul 7, pe măsură ce Alonso a fost promovat pe pozițiile de podium – Alonso spunându-i echipei sale să îi ceară lui Ocon, locul cinci, să „apere ca un leu” pentru a-l ține pe Perez în urmă.

    Ocon a ascultat și el, dar, în ciuda unor lupte energice în turul 47, Perez a terminat cu pilotul Alpine și a ajuns în P5 – deși mexicanul a pus la îndoială decizia Red Bull de a sacrifica poziția pe pistă prin două opriri.

    Problemele cu anvelopele lui Bottas au fost aparent oglindite de piloții Williams, George Russell și Nicholas Latifi, în tururile 50 și 52, ambii piloți suferind probleme cu anvelopele din partea stângă față – în timp ce Bottas s-a retras din cursă în turul 50.

    Latifi s-a retras în turul 55, cu o mașină de siguranță virtuală chemată, Verstappen profitând de ocazie pentru a se arunca în boxe pentru soft-uri. Poate că Red Bull spera ca mutarea să-i sperie pe cei de la Mercedes – dar nu a existat un astfel de noroc, deoarece Hamilton a trecut în mod corespunzător dincolo de linie pentru a-și asigura victorii consecutive după Interlagos. Fusese, pur și simplu, de neatins toată seara.

    Oprirea lui Verstappen i-a permis cel puțin să pună cauciucuri moi, Verstappen pretinzând cel mai rapid tur şi punctul bonus aferent, împreună cu cele 18 puncte ale sale pentru P2, avansul său s-a redus de la 14 puncte la opt puncte față de Hamilton, cu două curse rămase până la final.

    Dacă Verstappen s-a simțit puțin obosit, Alonso a simțit o bucurie pură, deoarece a beneficiat de VSC pentru a păstra P3. „În sfârșit am reușit”, a spus Alonso după cursă. „Sunt atât de fericit pentru echipă” Perez a ocupat locul 4 și va avea probabil câteva întrebări cu privire la strategia de două opriri a lui Red Bull, în timp ce Ocon a ocupat locul cinci, pentru a aduce Alpine cu 25 de puncte decisive în fața AlphaTauri în lupta pentru locul cinci în clasamentul constructorilor.

    O performanță ascunsă a lui Stroll a fost suficientă pentru a-i oferi pilotului Aston Martin locul 6, înaintea perechii Ferrari formată din Sainz și Leclerc, Norris ajungând pe locul 9 – McLaren bănuind o pană la câteva tururi rămase până la final și oprindu-l pe britanic, în timp ce Vettel și-a revenit.

    După ce a pornit de pe locul al doilea, Gasly a terminat pe locul 11, după ce a optat pentru două opriri, în fața lui Daniel Ricciardo – a treia cursă consecutivă fără puncte pentru australian – în timp ce Yuki Tsunoda a ocupat locul 13. Kimi Raikkonen a fost pe locul 14 pentru Alfa Romeo, după ce s-a bucurat de o luptă frumoasă cu Latifi, cu coechipierul său Antonio Giovinazzi pe locul 15, în fața lui Mick Schumacher, Russell și Nikita Mazepin.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss