Momentele cheie ale cursei:
Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat în Spania plecând din pole și având o strategie cu două opriri soft-medium-medium: aceeași ca și pilotul Red Bull, Max Verstappen care a încheiat pe doi. Oricum, Verstappen a oprit cu câteva tururi înaintea lui Hamilton de fiecare dată.
Al doilea pilot Mercedes, Valtteri Bottas a încheiat pe trei, pornind de asemenea pe soft înainte de a trece pe medium, dar finlandezul a mai oprit apoi de două ori: pentru a schimba pe soft, iar apoi din nou pe medium, efectuând al treilea și ultimul pitstop cu două tururi înainte de final.El a acumulat punctul bonus pentru cel mai rapid tur.
În timp ce majoritatea piloților au efectuat câte două opriri, unii au făcut una singură: pilotul Racing Point Sergio Perez a încheiat pe cinci după ce a pornit pe soft și a schimbat pe medium, în timp ce pilotul Ferrari, Sebastian Vettel a pornit pe medium din poziția 11 și a efectuat un excepțional de lung ultim stint pe soft pentru a încheia pe 7.
Carlos Sainz de la McLaren a încheiat pe șase cu o strategie soft-soft-medium în timp ce Alex Albon de la Red Bull a terminat pe opt cu o altă strategie unică: soft-hard-medium. Albon a fost singurul pilot care a utilizat hard în această cursă. Drept rezultat au fost șapte strategii diferite pentru primii opt piloți.
Timpul total al cursei de la Barcelona a fost cu 10 minute mai bun decât în 2014: primul an al erei turbo hibride. Aceasta s-a tradus printr-un timp mediu pe tur mai bun cu peste opt secunde: o rată de dezvoltare cu care pneurile au trebuit să țină constant pasul.
Cum a performat fiecare compoziție de pneu:
HARD C1: Utilizat doar de către Albon în cursă, această compoziție a oferit un nivel redus de aderență pe Circuit de Catalunya comparativ cu celelalte două.
MEDIUM C2: Unul dintre cele mai importante pneuri în cursă s-a dovedit capabil de stinturi lungi: Hamilton la finalul cursei a spus că pentru moment se gândise la o singură oprire, dar apoi a decis împreună cu echipa să respecte planul inițial. A ajutat la obținerea celui mai rapid tur, de către Valtteri Bottas.
SOFT C3: Utilizat de toți piloții din top 10 la start a combinat performanța cu fiabilitatea, permițând chiar strategii cu o singură oprire.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
CEL MAI LUNG STINT AL CURSEI | ||
COMPOUND | DRIVER | LAPS |
HARD C1 | Albon | 22 |
MEDIUM C2 | Magnussen | 37 |
SOFT C3 | Vettel | 36 |
SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE | |||||
NR. MAȘINĂ | PILOT | START | PIT 1 | PIT 2 | PIT 3 |
44 | HAM | C3u | C2n (23) | C2n (50) | |
33 | VER | C3u | C2n (21) | C2n (41) | |
77 | BOT | C3u | C2n (23) | C3u (48) | C2n (64) |
18 | STR | C3u | C2n (27) | C3u (42) | |
11 | PER | C3u | C2n (29) | ||
55 | SAI | C3u | C3u (22) | C2n (41) | |
5 | VET | C2n | C3u (29) | ||
23 | ALB | C3u | C1n (17) | C2n (39) | |
10 | GAS | C3u | C2n (21) | C2n (42) | |
4 | NOR | C3u | C3u (21) | C2n (44) | |
3 | RIC | C2n | C3n (35) | ||
26 | KVY | C3n | C2n (21) | C2n (45) | |
31 | OCO | C2n | C3n (34) | ||
7 | RAI | C2n | C2u (20) | C3n (44) | |
20 | MAG | C3u | C2u (28) | ||
99 | GIO | C2n | C2n (21) | C3n (45) | |
63 | RUS | C3n | C2n (19) | C2n (35) | |
6 | LAT | C2n | C2n (28) | C3n (49) | |
8 | GRO | C2u | C3u (32) | C3n (62) | |
16 | LEC | C3u | C2n (29) |
C1 = Hard C1 | C2 = Medium C2 | C3 = Soft C3. n = nou | u = utilizat
Sursa:Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.