Momentele cheie ale cursei:
Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat în Spania plecând din pole și având o strategie cu două opriri soft-medium-medium: aceeași ca și pilotul Red Bull, Max Verstappen care a încheiat pe doi. Oricum, Verstappen a oprit cu câteva tururi înaintea lui Hamilton de fiecare dată.
Al doilea pilot Mercedes, Valtteri Bottas a încheiat pe trei, pornind de asemenea pe soft înainte de a trece pe medium, dar finlandezul a mai oprit apoi de două ori: pentru a schimba pe soft, iar apoi din nou pe medium, efectuând al treilea și ultimul pitstop cu două tururi înainte de final.El a acumulat punctul bonus pentru cel mai rapid tur.
În timp ce majoritatea piloților au efectuat câte două opriri, unii au făcut una singură: pilotul Racing Point Sergio Perez a încheiat pe cinci după ce a pornit pe soft și a schimbat pe medium, în timp ce pilotul Ferrari, Sebastian Vettel a pornit pe medium din poziția 11 și a efectuat un excepțional de lung ultim stint pe soft pentru a încheia pe 7.
Carlos Sainz de la McLaren a încheiat pe șase cu o strategie soft-soft-medium în timp ce Alex Albon de la Red Bull a terminat pe opt cu o altă strategie unică: soft-hard-medium. Albon a fost singurul pilot care a utilizat hard în această cursă. Drept rezultat au fost șapte strategii diferite pentru primii opt piloți.
Timpul total al cursei de la Barcelona a fost cu 10 minute mai bun decât în 2014: primul an al erei turbo hibride. Aceasta s-a tradus printr-un timp mediu pe tur mai bun cu peste opt secunde: o rată de dezvoltare cu care pneurile au trebuit să țină constant pasul.
Cum a performat fiecare compoziție de pneu:
HARD C1: Utilizat doar de către Albon în cursă, această compoziție a oferit un nivel redus de aderență pe Circuit de Catalunya comparativ cu celelalte două.
MEDIUM C2: Unul dintre cele mai importante pneuri în cursă s-a dovedit capabil de stinturi lungi: Hamilton la finalul cursei a spus că pentru moment se gândise la o singură oprire, dar apoi a decis împreună cu echipa să respecte planul inițial. A ajutat la obținerea celui mai rapid tur, de către Valtteri Bottas.
SOFT C3: Utilizat de toți piloții din top 10 la start a combinat performanța cu fiabilitatea, permițând chiar strategii cu o singură oprire.
CEL MAI LUNG STINT AL CURSEI |
||
COMPOUND |
DRIVER |
LAPS |
HARD C1 |
Albon | 22 |
MEDIUM C2 | Magnussen |
37 |
SOFT C3 | Vettel |
36 |
SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE | |||||
NR. MAȘINĂ | PILOT | START | PIT 1 | PIT 2 | PIT 3 |
44 | HAM | C3u | C2n (23) | C2n (50) | |
33 | VER | C3u | C2n (21) | C2n (41) | |
77 | BOT | C3u | C2n (23) | C3u (48) | C2n (64) |
18 | STR | C3u | C2n (27) | C3u (42) | |
11 | PER | C3u | C2n (29) | ||
55 | SAI | C3u | C3u (22) | C2n (41) | |
5 | VET | C2n | C3u (29) | ||
23 | ALB | C3u | C1n (17) | C2n (39) | |
10 | GAS | C3u | C2n (21) | C2n (42) | |
4 | NOR | C3u | C3u (21) | C2n (44) | |
3 | RIC | C2n | C3n (35) | ||
26 | KVY | C3n | C2n (21) | C2n (45) | |
31 | OCO | C2n | C3n (34) | ||
7 | RAI | C2n | C2u (20) | C3n (44) | |
20 | MAG | C3u | C2u (28) | ||
99 | GIO | C2n | C2n (21) | C3n (45) | |
63 | RUS | C3n | C2n (19) | C2n (35) | |
6 | LAT | C2n | C2n (28) | C3n (49) | |
8 | GRO | C2u | C3u (32) | C3n (62) | |
16 | LEC | C3u | C2n (29) |
C1 = Hard C1 | C2 = Medium C2 | C3 = Soft C3. n = nou | u = utilizat
Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.