More

    Latest Posts

    Hamilton a câștigat în Brazilia după o cursă uimitoare începută din P10

    Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu din Sao Paulo după o luptă senzațională cu rivalul său Max Verstappen într-o întoarcere absolut captivantă în Brazilia pentru F1. Verstappen a terminat pe locul secund în fața pole-sitter-ului Valtteri Bottas.

    Hamilton s-a bucurat de un start grozav de pe locul 10 pe grilă, iar colegul de echipă Bottas – care a pierdut conducerea în fața lui Verstappen la start – l-a lăsat să treacă pe locul 5 în turul 5.

    Hamilton a luat apoi locul 2 de la Perez într-un duel care a început în turul 17 și a culminat cu o trecere din turul 19 la virajul 4. Primele opriri au avut loc în jurul turului 25, dar acțiunea a fost într-un crescendo grozav după ce Verstappen a făcut o a doua oprire în turul 41, Hamilton în turul 44.

    Pilotul Mercedes s-a duelat cu Verstappen și, în ciuda faptului că a fost împins larg la Virajul 1 – stewarzii notează dar nu investighează – în turul 48, Hamilton nu a cedat, încercând din nou în turul 58 doar pentru a întâlni o apărare încăpățânată.

    Un tur mai târziu a venit trecerea câștigătoare cu DRS în cursa până la Virajul 4, de data aceasta Verstappen neavând de ales decât să cedeze. Hamilton a ajuns la 10,4 secunde pe primul loc la steag, reducând avantajul lui Verstappen în campionat de la 21 de puncte la 14 puncte.

    Bottas, care a făcut o oprire oportunistă în perioada Virtual Safety Car-ului din turul 30 și alta în turul 41, a terminat pe locul al treilea în fața lui Sergio Perez, care a început pe locul al patrulea, a ajuns pe locul doi, dar a pierdut locuri în fața celor doi piloţi Mercedes. Totuși, mexicanul a făcut cel mai rapid tur în detrimentul lui Hamilton, mergând la boxe pentru softuri în turul 70.

    Ferrari a reușit o strategie de două opriri pentru a-l vedea pe Charles Leclerc pe locul cinci și pe Carlos Sainz – care a pierdut trei locuri pe fondul contactului cu Lando Norris (P10) la start – pe locul șase. Pierre Gasly a mers la boxe în turul 50 şi a schimbat cu cauciucuri dure, făcându-l să treacă de Esteban Ocon (P9) și Fernando Alonso (P8).

    Norris a suferit o pană în turul 1, după contactul cu Sainz, dar și-a revenit de acolo pentru a lua punctul final, oprirea la boxe în timpul unui VSC din turul 7 lăsându-l pe compuși tari chiar până la final.

    Sebastian Vettel a ratat punctele cu o secundă în fața lui Norris și a terminat pe locul 11 ​​după ce a început pe locul 9, colegul său de echipă Aston Martin, Lance Stroll, retrăgându-se în cele din urmă – la fel ca și Daniel Ricciardo de la McLaren.

    Dar Hamilton a fost cel care a furat spectacolul aici, în Brazilia – recuperându-se vineri după descalificarea din calificări și găzduindu-și drumul înapoi pe locul 5 din ultima poziţie în Sprintul de sâmbătă, înainte de a primi o altă penalizare pe grilă pentru o schimbare a motorului în ziua cursei.

    De pe locul 10 și-a pus ambiţia – și a făcut o mișcare impresionantă împotriva rivalului său la titlu, Verstappen, pentru a pecetlui victoria în fața unei mulțimi extaziate la Interlagos.

    Sprintul de la Sao Paulo a zguduit grila sâmbătă, Lewis Hamilton a luat startul de pe locul 10 pentru Marele Premiu – retrogradat cu cinci locuri din cauza unei penalizări la motor – în timp ce Valtteri Bottas l-a întrecut pe Max Verstappen pentru a începe din pole position, Carlos Sainz luând locul trei pentru a începe alături de Sergio Perez de pe al doilea rând.

    În jurul grilei de start a fost o atmosferă de carnaval, tribunele de la Interlagos plină de fani pasionați, cu emoție la un pas de febră când luminile se stingeau. Și s-au dus departe: primii doi au avut starturi grozave, dar Verstappen a fost cel care a avut interiorul, luând agresiv conducerea în Virajul 2, în timp ce Bottas a căzut în ghearele lui Perez.

    Hamilton a ocupat trei locuri până pe locul șapte la start, luând un alt loc în fața lui Vettel de la Aston Martin la sfârșitul turului 1, pentru locul 6. Și, în ciuda faptului că a trecut înaintea Ferrari, Norris de la McLaren a căzut în spate cu o pană după contactul cu anvelopa față-dreapta a lui Sainz.

    Hamilton a luat locul 5 de la Sainz în Virajul 1 în turul 3, iar mai apoi a trecut şi de Charles Leclerc pentru locul 4 în linia dreaptă principală un tur mai târziu. Acum era la doar două secunde de colegul de echipă Bottas, care l-a lăsat cu bunăvoință pe Hamilton să treacă în turul 5.

    Apoi, Safety Car-ul a ieșit în turul 6 pentru cioburi de fibră de carbon și aripa din față a lui Tsunoda, care se ciocnise în Virajul 1 cu Lance Stroll de la Aston Martin în turul 4. „Spune-i lui Valtteri să mă urmeze… hai să-i luăm pe acești băieți”, a spus Hamilton. Cursa avea să reia în turul 10.

    La reluare, primii patru au ținut aproape, în ciuda încercărilor lui Leclerc de a lua P4 de la Bottas, finlandezul apărându-se admirabil și făcând tot posibilul să nu-l pericliteze pe Hamilton. Verstappen a fost cu peste o secundă în fața coechipierului său în următorul tur, Hamilton la două secunde în spatele lui Perez.

    Acțiunea cu steag verde a fost scurtă, o mașină de siguranță virtuală ieșind în turul 12 pentru a curăța resturile de la Haas-ul lui Mick Schumacher. Începătorul și-a pierdut aripa din față într-un contact cu Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo în repornirea din turul 10.

    VSC-ul s-a încheiat şi cursa s-a reluat în turul 15, iar Red Bull a continuat ca înainte, dar Hamilton a fost rapid și chiar pe coada lui Perez trei tururi mai târziu. Britanicul a intrat pe interiorul mexicanului și a condus prin Virajul 2, dar Perez i-a întors favoarea în cursa până la Virajul 4. Verstappen se bucura acum de un avans de 3,8s. Hamilton a revenit cu un tur mai târziu pe linia dreaptă principală, în exteriorul lui Perez în Virajul 1.

    Verstappen s-a menţinut în P1, dar cauciucurile începeau să cadă, Hamilton făcându-și echipa sa conștientă de acest fapt la radio, în timp ce fereastra de intrare la boxe se apropia. Hamilton a decis să muște primul, în turul 27 pentru o schimbare rapidă la anvelopele dure pentru a ieși pe locul șase.

    Verstappen a răspuns un tur mai târziu, oprirea sa durand tot 2,4 secunde, iar olandezul a ieșit în fața lui Hamilton – dar, cel mai important, britanicul îl depășise pe Ricciardo chiar înainte, așa că era la doar 1,6 secunde în spatele lui Verstappen după prima oprire.

    Perez a fost lângă boxă, în turul 29, ieșind pe locul 5, pentru a-l lăsa pe Bottas în frunte, cu Verstappen și Hamilton care se înfruntau pe noi compuși tari.

    Încercați un alt VSC în turul 30 pentru resturile de pe mașina lui Stroll, timp în care Bottas a luat decizia profitabilă de a se opri și de a ieși cu mult înaintea lui Perez, în P3. Diferența dintre lideri a fost în jurul unei secunde, iar în turul 40, Mercedes l-a întrebat în mod neobișnuit pe Hamilton ce anvelope ar prefera pentru a doua oprire.

    Așa că Red Bull a răspuns și l-a introdus pe Verstappen pentru noi compuși tari în turul 41. Apoi Mercedes și-a adus pilotul – Bottas – un tur mai târziu. Jocul se desfășura, dar finlandezul a avut rezerve când a întrebat: „Ești sigur de asta?” înainte de a lua rapid P4 de la Leclerc. Perez a intrat în turul 42.

    Și Hamilton? Numărul 44 a intrat în turul 44, alergând pe locul al doilea și la 1,5 secunde în spatele liderului Verstappen. Bottas a remarcat apoi la radio: „Cred că tocmai am aruncat un 1-2 la gunoi.”

    Hamilton s-a apropiat de Verstappen în turul 48, încercând să se deplaseze în exteriorul Red Bull-ului în Virajul 4 – dar Verstappen l-a împins larg, în afara pistei și a păstrat conducerea. Stewardii au remarcat acest lucru în timp ce lupta continua. Și în curând am avut mesajul: nu este necesară nicio investigație.

    „Desigur, omule, desigur”, a răspuns Hamilton la radio. Așa că lupta de plumb a continuat. Din nou, la virajul 4, în turul 58, Hamilton a încercat o mutare pe lângă Verstappen, dar olandezul a pus o apărare stoică. Turul 59, Hamilton se afla la o secundă de Verstappen și avea DRS în cursa până la Virajul 4. Nu a riscat și a făcut ca mutarea să rămână pe partea dreaptă, în timp ce rivalul său a primit un steag alb-negru.

    Deci, de la ultimul loc în Sprintul de sâmbătă, Hamilton a fost pe primul loc duminică după-amiază. El a făcut-o să conteze, câștigând în cele din urmă cu 10,4 secunde. După ce Hamilton a făcut o pasă victorioasă, Toto Wolff i-a spus lui Bottas să ia locul doi de la Verstappen, dar asta s-a dovedit a fi un mesaj ambițios; finlandezul a terminat pe locul al treilea și la doar trei secunde în spatele pilotului Red Bull.

    Asta l-a lăsat pe Perez de unde a pornit, în P4, dar o oprire din turul 70 pentru soft i-a dat cel mai rapid tur și i-a luat punctul lui Hamilton, în ultimul dintre cele 71 de ture.

    Ferrari s-au clasat pe locurile cinci și șase – Leclerc în fața lui Sainz, care a căzut trei locuri după contactul cu Norris la start – după ce a reușit o strategie în două opriri pentru a încheia cursa cu cauciucuri dure.

    Strategia de două opriri a lui Pierre Gasly (mediu-greu-greu) l-a văzut cu anvelope mai noi în turul 50 și a ocupat locul 7 după ce l-a depășit pe Esteban Ocon și apoi pe Fernando Alonso în fazele finale. Ocon a terminat al optulea, Alonso al nouălea, într-un dublu de puncte pentru Alpine.

    Norris a refuzat contactul din primul tur cu Sainz pentru a lua ultimul punct în P10, după ce a intrat în competiție la începutul Safety Car-ului pentru a-și îngriji cel de-al doilea set de anvelope dure până la capăt pentru mai mult de 60 de ture.

    Sebastian Vettel a pierdut două locuri de la startul în P9, dar o oprire târzie pentru anvelopele medii i-a oferit șansa de a lua punctul final. El a ratat locul 10 al lui Norris cu 1,2 secunde și a terminat pe locul 11 ​​pentru Aston Martin. Între timp, coechipierul Stroll s-a retras în turul 50, suportând pagube din momentul în care Tsunoda (al 15-lea) a intrat în contact cu el în turul 4. Pilotul japonez a primit o penalizare de 10 secunde pentru necazurile sale.

    Raikkonen de la Alfa Romeo a reflectat strategia lui Vettel și a terminat pe locul 12 – recuperând opt locuri de când a pornit din pit-lane – în fața lui George Russell, care a câștigat patru locuri până pe locul 13 și a terminat înaintea celuilalt Alfa Romeo a lui Antonio Giovinazzi, locul 14, al cărui set al doilea de anvelope medii au căzut spre final.

    Nicholas Latifi a terminat pe locul 16, după ce s-a încheiat primul VSC, și l-a ținut departe de Nikita Mazepin de la Haas cu aproape 42 de secunde, iar rusul a terminat pe locul 17. Schumacher a terminat pe locul 18 după ce a luat contact cu Raikkonen mai devreme, în timp ce Ricciardo de la McLaren s-a retras în turul 51 din cauza unei probleme cu motorul.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss