More

    Latest Posts

    Grosjean încearcă să înțeleagă de ce nu și-a pierdut cunoștința după impact

    Romain Grosjen consideră că sunt câteva lecții importante de învățat, după accidentul său din Marele Premiu al Bahrain-ului, de luna trecută. El nu și-a pierdut cunoștința, după un impact de 53G. FIA încă investighează incidentul, deoarece sunt foarte multe aspecte de lămurit.

    Șasiul monopostului lui Grosjean a fost sfâșiat în două bucăți, când s-a izbit de parapet și a izbucnit instant în flăcări. Pilotul a reușit să se elibereze singur, în mai puțin de 30 de secunde de la coliziune și a suferit leziuni minore, în ciuda magnitudinii incidentului.

    „După un impact de 60G se presupune că iți pierzi imediat cunoștința, chiar și pentru câteva secunde”, a declarat Romain, într-un video, pe rețelele de socializare. „Nu ar trebui să fi la fel de conștient ca mine. Iar asta mi-a salvat viața. Dar mi-ar placea să înțelegem cu ajutorul unor senzori, cum putem îmbunătății căștile și tetiera, ca și alți piloți într-un asemenea impact, să poată să rămână conștienți.”

    „Sunt multe lucruri pe care putem să le învățăm din acest accident”, spune fostul pilot Haas. „În cazul meu, suntem norocoși că sunt în viață, că pot să vorbesc, că îmi amintesc totul. Nu sunt la fel de sigur că e un lucru bun și pentru mine, dar chiar îmi amintesc totul și cred că niște zone gri legate de siguranța din motorsport au fost înțelese până acum, dar eu văd și mai multe.”

    La aproape o lună de la accident, mâna stângă a lui Grosjean este încă bandajată. El afirmă că noile tehnologii, cum ar fi Halo-ul, șasiul mai solid și îmbrăcămintea rezistentă la flăcări, sunt motivul pentru care leziunile sale nu au fost mai grave.

    „Fără Halo – și nu cred că este o noutate pentru cineva, dar am fost complet împotriva lui la început – nu aș fi aici, acum. Cred că asta este una dintre cele mai importante măsuri de siguranță, aduse în ultimii ani, în Formula 1.

    „De asemenea costumul ignifug. Anul acesta s-a modificat rezistența (a crescut cu 10 secunde). Instrucțiunile spun 20 de secunde, eu am stat în mijlocul flăcărilor 28 și am scapăt doar cu niște arsuri pe mâini – minore pe dreapta și ceva mai severe pe stânga.

    „Soliditatea șasiului, care s-a modificat de la an la an, m-a protejat. Am fost capabil să scap, să ies din flăcări. Dacă șasiul s-ar fi sfărâmat, mi-aș fi pierdut picioarele, ar fi fost rupte, sau ceva de genul și nu aș fi putut să mă ridic singur și să ies de acolo.”

    Sursa: Formula 1 World Championship
    Photocredit: Formula 1 World Championship

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Formula 1 World Championship

    Latest Posts

    Don't Miss