Navigatorul trebuie să își simtă pilotul unde e că ritm, că limita, unde greșește, unde ezita, unde pierde timp, unde e over the limit, unde nu are o dictare corecta.
21 de zile de proiect special, 21 de prezente feminine implicate în motorsport ce au demonstrat că mai presus de toate se alfa pasiunea, încrederea, dorință și curajul. Alături de noi în aceasta zi vine Alina Pop, navigator în etapele de rally și membra a echipei Napoca Rally Academy.
De unde pasiunea ta pentru motorsport?
Daca în majoritatea cazurilor pasiunea pentru motorsport se moștenește :), la mine nu a fost așa, nu provin dintr-o familie cu tradiție în acest sport sau în orice alt sport. De mica am fost atrasa de sport, am făcut gimnastica și atletism de performanță, iar mai târziu anturajul m-a adus aproape de cei de la NRA pe probe, iar de acolo a fost doar un pas până am ajuns la “vreau și eu”.
De ce mașini?
Cred că de mica de când mă jucam cu mașinuțele fratelui meu 🙂 A venit natural, am avut mereu o pasiune în direcția asta și o curiozitate spre partea mecanică.
Navigator. Ce înseamnă responsabilitate?
Mulți mă întreabă tu stai cu harta în mana și îi spui pe ce drum să meargă? 🙂 În primul rand cititorul nostru trebuie să știe că în funcție de ramura motorsportului “meseria” navigatorul este diferita. Da, el îl ghidează pe pilot pe unde să meargă dar la off-road într-un fel, la rally în alt fel.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
La rally navigatorul este 50% din ceea ce se vede de afara, e ochii pilotului, unii piloți spun că chiar mai mult de atât. Responsabilitatea lui depășește caietul din care dictează fiecare viraj, cu o intonație anume pe un ritm corect. Navigatorul trebuie să își simtă pilotul unde e că ritm, că limita, unde greșește, unde ezita, unde pierde timp, unde e over limit, unde nu are o dictare corecta.
Navigatorul organizează cursa, când plecam, program recunoașteri, verificări administrative și tehnice, teste, start, el trebuie să știe la orice ora regulamentul, toate buletinele emise, restricțiile, el tine legătură cu service-ul în timpul cursei, cu oficialii cursei atunci când se impune, el face rezervările de hotel, mașină, avion… dacă nu exista o persoană terța pentru asta și nu prea exista.
Cum definești tu curajul?
Libertatea dea face ceea ce iți place. Limitele ni le impunem noi, și daca am înțelege cât suntem de extraordinari că “rasa” ne-am lasă să facem mai multe. Uneori curajul e asociat nebuniei și avem nevoie de amândouă să fim mai buni.
În motorsport, că și în viață de zi cu zi, exista și momente mai puțin bune. Cum reușești să faci fata tuturor?
Important e în primul rand să faci o analiză corecta a cauzelor și să fi corect cu tine și cei implicați pentru a putea merge mai departe în direcția bună. E un sport în care presiunea e foarte mare, un crash te poate da câțiva pași înapoi daca nu ești destul de echilibrat și mai ales daca nu ai înțeles ce ai greșit. În viață de zi cu zi, uneori orice rău e înspre bine, unele lucruri trebuie să se întâmple pentru a creste, pentru a fi mai buni, pentru a ne maturiza. Eu, poate și din cauza experienței de viață, job, sport reușesc să mă adun repede și după ce am tras linia, merg doar înainte.
Ce înseamnă provocare?
Oportunitatea de a învață lucruri noi, de a fi mai bun.
Cât de importanta este legătură dintre pilot-navigator-mașină?
Trebuie să fie un tot care funcționează perfect.
Ce ne poți spune despre participările externe?
Anul trecut am avut oportunitatea să particip la 3 curse externe, una în Campionatul Italiei(CIR) și doua în Campionatul European. La toate 3 cursele am luat startul cu piloți italieni, dictare în italiana. Experiență este extraordinara, crești enorm la acest nivel de competiții, iar când termini pe prima treapta a podiumului satisfacția e enormă.
Care consideri tu că este cea mai dificilă etapa de rally din tara?
Transilvania Rally pentru complexitatea probelor și kilometri de proba speciala.
Care sunt planurile pentru sezonul 2020?
În 2020 voi lua startul tot în dreapta lui Mihnea Mureșan alături de care în 2019 am ieșit campioni naționali la clasa RC4, la doua roti motrice fata 2WD, precum și la echipe alături de Napoca Rally Academy. În acest moment lucram la buget și opțiunile de material de concurs pentru a putea lua startul atât în Campionatul European cât și în CNR și vă promit că vom reveni cu un comunicat când vom avea toate detaliile stabilite.
Ce sfaturi ai pentru cele ce vor să își îndeplinească aceasta dorință legata de motorsport și nu au curaj?
Atâta timp cât dorință este puternică nimic nu vă poate opri. „Dare to be different!” e motto-ul care de multe ori m-a dus către uși la care alții nu îndrăzneau.
Mulțumesc pentru invitația de a participa la acest proiect, vă doresc o primăvara frumoasa și LA MULȚI ANI tuturor femeilor! Vă așteptam pe probe!
După cum spunea și Alina, postura de navigator este diferita de la ramura la ramura. Daca astăzi am vorbit despre postul de navigator în etapele de rally, mâine ne vom îndreptă atenția spre lumea off-road-ului și vom descoperi și acolo fete cel puțin la fel de talentate, implicate și dornice de aventura.
Sursa: GP24 Author, Ana Maria FloreaPhotocredit: Arhiva Personală - Alina Pop / RallyZoom.ro
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.