Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Inside: Sebastian Scirlet – “De ce motorsport? Pentru ca este un sport care formeaza caractere puternice.”

    În materialul de astăzi, tânărul Sebastian Scirlet ne povestește despre pasiunea să, despre curaj dar și despre debutul lui în lumea sporturilor cu motor. Tânărul a debutat în motorsport în anul 2017, fiind familiarizat de la o vârstă foarte frageda cu el. Adrenalina specifica vârstei, curajul, pasiunea dar și ambiția de care a dat dovada, i-au adus lui Sebastian 2 titluri de campion national la clasa în anul 2019.

    Știm că pentru tine aceasta pasiune a apărut de la o vârstă frageda. Cum reușești să faci fata tuturor provocărilor?
    Pasiunea pentru sporturile cu motor o am de când mă stiu. Probabil mi s-a transmis pe linie paterna. Și tatăl, și bunicul meu iubeau mașinile. Urmăresc de mic toate cursele de F1 și trăiesc la intesitate maxima reușitele favoriților mei. M-a fascinat dintotdeauna tot ce este legat de caii putere și de oamenii care reușeau să “îi îmblânzească”.

    În tara, urmăream cursele de raliuri. Îmi amintesc și acum că mergeam de cate ori puteam cu tatăl meu în parcurile închise și admiram îndeaproape mașinile participante și piloții acestora.

    Anii au trecut, iar pasiunea pentru mașini a crescut odată cu mine. Astăzi sunt elev în clasa a IX-a la liceu și în pararel pilot licențiat, coleg și prieten cu mulți dintre piloții pe care i-am luat odinioară că repere. Încerc să îmbin activitatiile educaționale cu cele sportive. Nu este ușor, mai ales că tocmai am terminat clasa a VIII-a. A fost un an greu, solicitant din multe puncte de vedere. Am reușit însă să fac tot ce mi-am propus. Am încercat să fac fata tuturor provocărilor, chiar daca inital părea foarte greu. Am încercat să îmbin scoală cu pasiunea pentru motorsport. Este foarte important să iți organizezi activitățile astfel încât să reușești să te ocupi așa cum trebuie, la timp, de tot. La fel de important este să ai încredere în forțele tale, să nu te descurajezi și să nu renunți să crezi în visul tău, indiferent cate obstacole întâlnești. Sunt conștient că prin multa munca și perseverenta pot ajunge într-o zi acolo unde îmi doresc, chiar daca asta înseamnă sacrificii. Am ales anul acesta să renunț la timpul liber în favoarea antrenamentelor. În timpul săptămânii învățam, iar weekend-urile le rezervam pilotajului. Nu regret. Chiar daca a fost obositor, rezultatele obținute au răsplătit tot efortul depus.

    De ce motorsport?
    De ce motorsport? Pentru că este un sport care formează caractere puternice, care iți dezvolta reflexe rapide, gândirea, abilitățile de luare a deciziilor, concentrarea și atenția.  Îl consider cel mai interesant dintre sporturi pentru că este un sport solicitant care forțează limitele și care oferă senzații pe care nu le poți întâlni altundeva.

    În plus comunitatea iubitorilor de motorsport este una aparte, altruista. Mă bucura faptul că astăzi sunt alaturi de cei pe care odinioară îi luasem că modele. Am multe de învățat de la ei. Sunt oameni minunați și piloți cu o vasta experiență.

    Cum a fost acest sezon pentru tine și la ce competiții ai participat?
    Sezonul 2019 a fost unul cu multa munca și satisfacții pe măsură. Un sezon plin, care mi-a adus 2 titluri de campion national. A fost cel mai important, dar și cel mai greu de până acum.

    Anul acesta am concurat în 3 campionate, toate sub egida FRAS. Am concurat la karting, clasa KrMax (destinata motoarelor RotaxMax de 125cc) și am debutat în 2 campionate auto, la ambele în clasa Junior 1. Este vorba despre cel de Time Attack și CNVC divizia 2. La doua dintre campionate am reușit să obțin titlurile de campion national (Karting și Time Attack , iar la viteza în coasta m-am clasat pe locul 3, cu parcurgerea a 8 din 16 etape. Reușitele din acest an sunt foarte importante pt mine, mai ales că titlul de campion national într-un campionat auto a venit chiar în anul de debut.

    “La începutul anului ne-am propus să concuram la toate, dar, prioritara să fie câștigarea Campionatului National de Karting și câștigarea Campionatului la Time Attack. Unele etape de viteza în coasta fiind în același timp cu cele de time attack, am hotărât împreună cu echipa că time attack-ul primează, iar la coasta am reușit să facem doar 8 din cele 16 etape și chiar am reușit să terminam pe locul 3 la clasa “Junior1”,ne-a povestit Edi, antrenorul sau.

    Știm că o perioada buna de timp ai practicat kartingul la nivel de performanta. Care a fost momentul în care ai decis să faci încă un pas?
    Am început pilotajul în 2017, cu practicarea kartingului. Am evoluat frumos, într-un timp relativ scurt. Încă mai practic kartingul. Este foarte interesant să “te lupți” cu mulți piloți pe circuit pentru reușită! Am învățat multe, și fiecare etapa parcursa a însemnat o experiență noua pentru mine.

    Trecerea la automobilism a fost făcută relativ simplu. Am simțit că pot și că vreau mai mult.

    În noiembrie 2018, mă aflam pe circuitul de la Prejmer, pilotând  pentru familiarizare un Citroen Saxo, sub atenta supraveghere a instructorului meu. Tot pe pista se aflau câțiva piloți care se antrenau pentru o cursa oficiala ce urma să aibă loc peste o săptămână. Unul dintre ei mi-a remercat abilitățile, nevenindu-i să creadă că pilotam pentru prima data o mașină de curse și m-a invitat să mă alătur lor în cursa oficiala. Am fost de acord, propunerea fiind destul de interesanta. Echipa a făcut demersurile necesare, urmând că eu să îmi testez abilitatiile alaturi de piloți cu vechime. A fost o zi pe care o voi tine minte mult timp, pentru că, desi nu aveam experiență, am reușit să scot timpi apropiați de ceilalți piloți din categorie. Aceast lucru a întărit ceea ce eu simțeam deja. Aceea a fost ziua în care am hotărât că pot face pasul către automobilism. Simțeam că pot. Știam că sunt la început de drum, dar știam și că prin multa munca pot reuși, mai ales că aceasta era pasiunea mea. În 2019, după cum știți, am participat în 2 campionate auto pe care, nu doar că le-am încheiat fară incidente, ci le-am încheiat pe podium la categoria la care am participat.

    “De când am început eu să îl antrenez la karting, din martie 2018 au început antrenamentele săptămânale, indiferent de vreme și de orice altceva. În primul an am început la categoria “junior” iar după 3 etape, la mijlocul campionatului, am trecut la categoria de seniori, terminând toate cele 4 curse ramase pe podium, asta ducandu-ne pe locul 3 la general la finalul campionatului, la categoria Rotax Max Senior. Încă din timpul anului 2018 am început încet acomodarea cu următorul pas care era automobilismul, iar  începutul anului competional 2019 ne găsea aliniați în următoarele competiții. ”, ne-a mărturisit Edi, antrenorul sau.

    Ce ne poți spune despre materialul de concurs?
    În 2019 am concurat la karting cu sașiu Parolin LeMans și motor RotaxMax de 125cc. În campionatele auto, am pilotat un Renault Twingo RsCup de 133cp, cu motor de 1.6 litri. Este o mașină ideala pentru clasa la care am concurat, o mașină cu care am făcut echipa buna din primul moment.

    Ce ne poți spune despre echipa din care faci parte?
    Echipa din care fac parte se numește Delta. Este practic echipa care se ocupa de activitatea mea sportiva. Suntem  3 oameni (de aici și denumirea) formata din mine, că pilot, Eduard Zamfirache (mecanicul și prietenul meu) și tatăl meu. Împreună suntem un întreg și, că întreg, am evoluat în 2019 arondați la clubul sportiv RRT  M. Ciuc.

    Prin sportul pe care îl practici tu, ești un model demn de urmat pentru tinerii generației actuale dar și pentru practicarea motorsportului într-un cadru legal și sigur. Ce îi indemni pe tinerii ce vor să încerce acest sport?
    Nu stiu daca sunt un model pentru tineri. Mi-ar placea să fiu, și asta pentru că sunt unul dintre cei care au ales să facă altceva decât ceea ce fac majoritatea tinerilor din ziua de astăzi.

    Chiar daca știam că vă trebui să fac sacrificii, am ales să îmi hrănesc pasiunea pentru motoare și să dau aripi visului meu de a deveni pilot într-o zi. Stiu că sunt mulți tineri care au aceasta pasiune. Îi sfătuiesc să nu renunțe la visul lor. Din punctul meu de vedere, este mare lucru să faci în viață ceva ce iți place. Atunci totul de vine mai ușor, iar satisfacțiile sunt uriașe. Indiferent daca drumul este cu urcușuri sau coborâșuri, important este să nu renunțe. Permanent să creadă în visurile lor, indiferent care ar fi acelea, și să fie conștienți că realizarea lor implica multe sacrificii, oboseala, emoții, teama, dar și bucurie imensa.

    Daca pasiunea lor este comuna cu a mea, atunci nu pot decât să mă bucur, și să-i încurajez. Nimic nu se compara cu senzația de libertate pe care ți-o oferă o cursa! Motorsportul este unul dintre sporturile care te ajuta să te dezvolți personal poarte mult. Mai presus de toate, este un sport care trebuie practicat într-un cadru legal și sigur. Sunt mulți care îl practica clandestin, știm cu toții, dar așa poate deveni periculos, atât pentru ei, cât și pentru cei din jur.

    În Romania sunt cluburi sportive care îi pot ajuta să își etaleze abilitățile că amatori, pe piste speciale, sub îndrumare. Este foarte important să știi că ești în siguranță, atât tu, cât și ceilalți.

    “Sebi este un copil extrem de pasionat, cu o pofta de cunoaștere, învățare și implicare cum rar ne este dat să vedem. Este un pilot care…din prima secunda a ascultat ce am vrut să îl învăț și a văzut că daca pune totul în aplicare, ne apropiem mai mult și mai mult de ceea ce ne dorim, adică performanta. Omul care ne-a stat aproape la absolut toate competițiile și antrenamentele a fost tatăl lui Sebi, Sandu Scirlet. El este cel care susține țoață performanta fiului sau, tot parcursul sau în motorsport.”

    Cum definește un pilot de 15 ani curajul?
    Cred că pentru fiecare dintre noi curajul înseamnă altceva, în funcție de modul în care a învățat anumite lucruri în copilărie.

    Pentru mine, curajul înseamnă să îmi înfrunt temerile. Și sunt multe în timpul curselor… Majoritatea sunt legate de abordarea virajelor. Sunt viraje pe care trebuie să le iei cu gas full. Ai rețineri pentru că știi că o mișcare greșită te poate costa. (aș da că ex. aici ultimul viraj al traseului de la Mediaș sau Turn5 pe Transilvania Motor Ring.)

    Cum reușești să iți stăpânești emoțiile?
    Am emoții înainte de fiecare intrare în pista (mai ales daca urmează să intru pe un traseu nou) Nici nu cred că ar putea să fie altfel. Sunt firești și, probabil în ziua în care nu le-aș mai avea, ar însemnă că nu îmi mai pasa. Sunt emoții constructive însă, care mă ajuta. Imediat ce mă instalez la volan și iau primul viraj, acestea dispar și mă lasă să fac ce stiu eu mai bine.

    Știm că părinții tai sunt foarte mândri de tine și iți sunt alaturi la fiecare competiție…
    Da, părinții îmi sunt alaturi mereu. Îmi susțin pasiunea și mă însoțesc la toate competițiile. Sun acolo în fiecare moment, ne bucuram împreună pentru reușite și mă încurajează de fiecare data când este nevoie. Sunt mândri de mine pentru că am reușit să evoluez frumos, atât că om, cât și că sportiv. Eu, la rândul meu, sunt mândru de ei pentru că au ales să mă sprijine, chiar și în momentele dificile, că au ales “să nu îmi taie aripile” și că m-au susținut din toate punctele de vedere, chiar daca uneori stăteau cu sufletul la gura până aveau certitudinea că am trecut cu bine de toate punctele cheie ale traseului.

    Ce planuri aveți pentru sezonul 2020?
    Pentru anul 2020 am luat în calcul participarea atât într-un campionat national de karting, cât și în campionate auto. Nu am hotărât în care, pentru că nu s-au afișat încă toate perioadele de desfășurare ale acestora. Trebuie să îmi planific foarte bine timpul, având în vedere că activitatea sportiva este împletită cu cea educațională.

    Ce ne poți spune despre sponsorii tai?
    Este greu să găsești sponsori, mai ales când ești la început de drum. În  anul competițional 2019 mi-a fost alaturi “Nic-Serv Auto”, care a avut grija că mașină să fie în perfecta stare de funcționare pe parcursul întregului sezon, și îi mulțumesc pe aceasta cale.

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Arhiva personala / RallyArt.ro



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss