Latest Posts

GP24 Inside: Răzvan Potocean – „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume… le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Vizualizări: 27691

Ziua 4 dedicată echipei Sport Masters Year 2012 ne aduce povestea lui Răzvan, un pilot pentru care motorsportul este un stil de viață. Alături de el am povestit despre pasiunea pentru motorsport, emoții dar și despre Viteza în Coastă.

De unde pasiunea pentru motorsport?
Pasiunea pentru motorsport „trăiește” în mine de când mă stiu, la propriu. Exersam de mic cu mașinuțele de jucărie de la grădiniță, iar momentele când tatăl meu mă purta printre mașini prin parcul de service situat pe atunci chiar lângă blocul unde locuiam sau drumul până pe coasta de pe Valea Domanului, încă îmi trezesc emoții. Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume le pot reproduce oricând închid ochii și mă gândesc la asta.

Cum a fost momentul în care ai putut participa la prima ta etapa oficiala?
Prima etapa la care am participat a fost coasta de la Bucovăț în 2013, cu un Subaru Forester SG de 2 litri aspirat, evident de strada. Erau vremurile în care conduceam mașină de „concurs” sute de km până la locul evenimentului, iar emoțiile de a aduce mașină întreagă acasă se apropiau de cele de a merge tare, însă sentimentul de a fi la start a rămas unul deosebit.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Pe o ploaie care a durat toată ziua, pe gume de iarna de 2mm, țin minte doar lupta cu mașină care mergea în toate părțile dar și încurajările frenetice de pe coborâre ale celor trei prietene venite cu mine să mă susțină. Atunci am constatat că motorsportul adevărat nu poate fi realizat în astfel de condiții și am început să strâng bani pentru a achiziționă o mașină de curse, dedicata.

Mă bucur că am trecut de aceasta perioada de început fără daune, iar acum, dacă stau și mă gândesc la condițiile în care am mers, pot spune că sunt un militant ferm al tuturor masurilor de siguranță impuse în prezent, încurajând toți amatorii de motorsport să participe la evenimente organizate în mod responsabil, cu material tehnic corespunzător tipului de competiție.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Definește pasiunea ta pentru motorsport în câteva cuvinte.
Trecând peste latura emoțională de atașament pe care o am fata de motorsport, acest reprezintă un mod foarte complex prin care poți evolua că individ, din toate punctele de vedere.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Ce înseamnă emoții pentru tine?
Fiind o persoana pragmatica, emoțiile pentru mine se traduc în alterarea parametrilor fizici: respirația și bătăile accentuate ale inimii dar mai ales sentimentul de „gol în stomac”, pe care îl găsesc foarte interesant!

Descrie-te în câteva cuvinte.
Realist dar și visător, încăpățânat și motivat, toate cele de mai sus în proporții variabile. Mă mulțumește faptul că mă pot autodiagnostica și că pot să jonglez cu setările mele într-o oarecare măsură, totul pentru a putea atinge ceea ce îmi propun. În multe situații, pot spune că găsesc setarea corecta, însă mai rămân acele momente de impulsivitate și repezeala care mai alterează lucrurile.

Ce sentimente te încearcă la linia de start?
Deși DEX-ul are mulțime de cuvinte, toate așteptând să fie folosite, îmi e greu să le găsesc pe cele potrivite. Mintea mea încearcă să facă o recapitulare și trece prin mai multe scenarii înainte de start, inclusiv de la: „merge să frânez mai târziu acolo”, „cate grade sunt afara”, la „daca s-a mai uscat traseul”, „oare cum țin gumele până sus” și așa mai departe.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Toate acestea vin din sentimentul de a da tot ce e mai bun din mine, de a fi mulțumit de ceea ce am gândit și ce am realizat atunci când ajung sus, la finish. Momentul când toate acestea se opresc și nu mai contează absolut nimic, e momentul în care mașină pleacă de pe linia de start.

De ce viteza în coasta? Vezi asta că pe o eliberare?
Pare puțin ciudat, dar un weekend reușit pe traseele de coasta, echivalează pentru mine cu un sejur all inclusive în vreo stațiune exotica, pentru alții. Deși foarte solicitant fizic și psihic, având în vedere că sunt responsabil de toate aspectele (pregătire mașină, logistica etc.) pentru a putea concura, pot spune că Luni dimineața, după vreo 3-4 ore de somn în cel mai bun caz, îmi beau cafeaua, la servici, cu un rânjet interior.

Viteza în coasta o am în suflet pentru că, fizic am fost lângă traseul de coasta de pe Valea Domanului de mic, startul etapei fiind la 5 minute de mers pe jos, de locul unde am crescut. Deși am avut și o mică incursiune în lumea raliurilor, care mi-a plăcut enorm, e ceva care mă face să spun că daca ar fi să aleg intre cele doua discipline, aș alege tot coasta. Am crescut cu regretatul Werner Hirschvogel care a fost eroul copilăriei mele, un om pe care-l sorbeam din priviri de fiecare data când vorbea sau bricola la mașină.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Faimoasele modele Golf 1 de la Reșița, care băteau mașini mult mai scumpe, au apărut datorita lui Werner, un om care gândea, punea în practica și refăcea, de cate ori era nevoie, până atingea ceea ce își dorea. Oameni că el, care înțelegeau 100% mașină de curse, care căutau performanta în orice detaliu, aparent insignifiant, reprezintă pentru mine un „om de curse”, în adevăratul sens al cuvântului.

Modul în care interacționează lumea în parcul de service sau la regrupare, fanii și arbitrii de pe marginea traseului, salutând la coborâre, sunt pentru mine acele aspecte ale acestei discipline, care îmi dau un sentiment unic și înălțător pe care chiar nu îl pot descrie, și nici măcar nu voi încercă. E al meu, doar al meu!

Care este etapa ta preferata din Campionat? Dar cea mai dificilă?
Etapa preferata este cu siguranță cea de casa, și anume Reșița. Traseului îmbină porțiuni virajate de mare viteza pe care trebuie să le parcurgi foarte fluid, unde orice deviere de la trasa te face să pierzi mult timp sau chiar să ieși afara.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Cel mai dificil traseu îl consider că fiind cel de la Râncă, unde diferență de nivel și configurația virajelor te poate face să greșești ușor, încercând să fii rapid. Un rezultat bun acolo, implica un material de concurs performant tehnic dar și o exploatare la limita a acestuia.

Cum reușești să depășești momentele mai puțin plăcute?
În mod instinctiv pentru mine, în urma unor momente neplăcute, încerc să scot un element pozitiv, iar daca asta nu îmi reușește încerc să îmi deturnez mintea spre ceva ce pot face în viitor, pentru a evita anumite situații, de genul.

Ce ne poți spune despre planurile tale din sezonul 2020?
Cred că ideea de „plan” pentru 2020 este cam greu de exprimat acum, dar unul dintre obiective ar fi acela, de a face echipaj pentru etapele de asfalt din Campionatul National de Rally 2 cu Dariana Mateuț Bogdan, care își roade unghiile, de nerăbdare. Din păcate, sunt multe semne de întrebare cu privire la participarea noastră chiar în acest moment, datorita actualei situații de urgenta, care ne-a dat peste cap.

GP24 Inside: Răzvan Potocean - „Sunetul motoarelor turate, mirosul de benzina, ulei și gume... le pot reproduce oricând, închid ochii și mă gândesc la asta.”

Deocamdată, facem echipaj doar în Campionatul National de Izolare la Domiciliu și pot spune că ne descurcam de minune, lucru care îmi da un sentiment de încredere pentru „noi”, că și echipaj de rally. Sper să ieșim, cu toții, cât mai puțin “șifonați” din aceasta situație, să ne vedem cu bine la start-ul primului raliu iar daca resursele financiare îmi permit, voi încercă să iau startul și la etapa de la Reșița, de Viteza în Coasta 2.

Nu în ultimul rand, vreau să mulțumesc partenerilor: Clubul Sportiv Daniela Zaharie, prin Alin Zaharie și echipa Sport Masters Year 2012, S&STractari / Asistenta Rutiera prin Setyar Cristian, Todorut International S.R.L și GP24 Știri F1 & Motorsports.

Săptămâna următoare vom descoperi o altă poveste interesantă din seria dedicata echipei Sport Masters Year 2012.

Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea
Photocredit: Arhiva Personala - Razvan Potocean / IasiRally.ro / Darco Pelici / ABimages.ro
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Ana Maria Florea

Latest Posts

Don't Miss