WRC Arctic Rally – A cui va fi gloria în Laponia?

  Deși are o tradiție de peste cinci decenii în campionatul finlandez de raliuri, Arctic Rally va fi în premieră în calendarul campionatului mondial de...
More

    GP24 Inside: Razvan Hodea – “Eu sunt omul care se urca in toate trenurile, trebuie sa ai curaj sa pierzi, trebuie sa ai curaj sa fi la linia de start …”

    În materialul de astăzi ne îndreptam atenția spre RoTac. Fondat în 2015, Romanian Time Attack Challenge este un campionat ce se desfășoară pe circuit și încurajează în totalitate întrecerile într-un cadru legal și sigur, venind astfel în sprijinul tuturor iubitorilor de adrenalina ce doresc să își testeze și depășească limitele.

    ROTAC este prescurtarea pentru Romanian Time Attack Challenge, un campionat de Time AttackⓇ, una din formele de bază ale motorsportului pe patru roți. Se adresează tuturor piloților, amatori și profesioniști deopotrivă, punându-le la dispoziție un mediu organizat, competitiv și sigur, în care să își dezvolte atât performanțele personale cât și cele ale automobilelor cu care concurează.

    Înscrierile sunt încadrate într-una din cele șase clase de concurs pe baza unui index de performanță calculat în funcție de raportul greutate/putere al automobilului înscris, corectat cu coeficienți pentru îmbunătățirile ce influențează performanța: anvelope, tip de suspensie, elemente aerodinamice. Acest sistem de clasificare a fost validat și permanent îmbunătățit, de la an la an, pe baza informațiilor acumulate etapă cu etapă. Înainte de fiecare cursă, toate mașinile trec printr-o verificare tehnică realizată de personal calificat și o cântărire care folosește cântare profesionale.

    Începând cu sezonul 2018, am introdus și trei clase ROTAC PRO (Pocket Rocket, Clubsprint 500 și Open), unde criteriile de încadrare sunt mai restrictive, pentru a oferi proiectelor dedicate pentru competiție posibilitatea de a concura direct, în paralel cu clasele ”standard” “-ne-au mărturisit fondatorii acestui campionat.

    Că în orice alta ramura a motorsportului, curajul, adrenalina și emoțiile își fac simțită prezenta chiar și pe circuit. Despre asta am vorbit cu Răzvan Hodea, cel care în acest sezon a ocupat victorios cea mai înaltă treapta a podiumului, în clasa Tuned.

    De ce motorsport? 
    În primul rand, buna ziua! Și vă mulțumesc pentru invitația de a purta aceasta conversație referitor la evoluția mea din ultima perioada!   De ce motorsport ? Răspunsul la întrebare poate fi destul de simplu, pentru că motor și pentru că sport, dar o să îl dezvolt puțin.

    În primul rand este pasiunea pentru mașini, atât de la construcția  și dezvoltarea lor, până la provocarea pentru mine că pilot amator.  Ideea este că îmi place foarte mult și competiția și pas cu pas, am ajuns de la pasiune și hobby, la perfomanta și șansă de a participa la competiții pe circuit.

    Motorsport pentru că este locul unde eu consider că pot să mă deconectez, într-un  mediu controlat și organizat, alături de prieteni.

    De unde a apărut pasiunea ta pentru acest sport?
    Încerc să derulez puțin viață mea, pasiunea pentru mașini, cred că exista în fiecare din noi,  eu , am crescut într-un atelier de reparații auto lângă tata-l meu, și cam de pe la 14 ani, fiecare vacanta de vara și după scoală, am avut șansă să învăț o meserie  de la el și să mă dezvolt pe mine în domeniul auto.  După care, îmi vine să rad, m-am îndrăgostit de faimosul film Fast and Furios, cred că pentru foarte multe din persoanele de generația mea a fost un impuls și o direcție pentru pasiunea asta pentru mașini.  După care au urmat acum câțiva ani primele curse de mașini, de la testat “care pe care “, la îndemânare auto și liniuțe , la prima competiție oficiala mai serioasa din viață mea, VTM Ojdula, campionat regional, unde m-am dus total nepregătit din punctul meu de vedere, și totuși am reușit să urc pe podium, a fost un impuls și așa a început implicarea mea în motorsport și în diferite competiții.

    Ce ne poți spune despre Rotac?
    Mi-ar plăcea să începem răspunsul la ROTAC explicând ce este de fapt.  ROTAC, adică Romanian Time Attack Challenge este prima competiție de acest fel din România, competiție pe care eu o urmăream cu drag în Japonia, unde de fapt a și apărut aceasta ramura.  Aici, practic pe diferite grupe de mașini, avem la dispoziție câteva manșe de concurs, unde să ne stabilim cel mai bun timp pe tur de circuit, și că în fiecare competiție, cel mai bun timp câștiga.

    La început, am ales ROTAC,  deoarece nu era mult mai scump decât un track day, dar când am ajuns acolo, participând la tot felul de competiții de-a lungul timpului,  pur și simplu m-am îndrăgostit de atmosfera, de organizare, de aerul proaspăt pe care reușesc să îl ofere organizatorii și de nivelul ridicat pe care încearcă să îl îmbunătățească de fiecare data.  Eu mereu am zis și am invitat pe toată lumea, probabil cea mai frumoasă competiție din România, ținută pe cele mai mari circuite de la noi și afara, Transilvania Motor Ring, Motorpark Romania, și Hungaroring.

    Ce te încurajează cel mai tare la linia de start?

    Familia, prietenii, publicul și dorință de urca pe podium.

    Crezi că pasiunile tale se împletesc bine cu motorsportul?
    Eu mereu am încercat să îmbin utilul cu plăcutul și am cam reușit. Sunt pasionat de mașini  și cu aceste mașini particip la diferite competiții, deci răspunsul este da.

    Cum a fost pentru tine sezonul 2019?
    Extraordinar, am avut un sezon bun, fără prea multe probleme tehnice și cheltuieli neprevăzute, am reușit în clasa mea din 6 etape să căștig 3, și la fiecare din etape să urc pe podium. Partenerii și sponsorii ne-au fost susținut, cale pe care le mulțumesc lor, colegilor mei și prietenilor.

    Cum definești tu curajul?
    Curajul referitor la viață, pentru mine este în felul următor : Te afli într-o gara, și intra tot felul de trenuri cu destinație necunoscuta, ele se opresc în fata ta și se deschid ușile, tu ai de ales intre a urca în el și a ajunge într-o destinație necunoscuta dar plina de oportunități/eșecuri, sau a rămâne pe peron spunând că iți e bine așa și cine știe ce ți se poate întâmplă…eu sunt omul care se urca în toate trenurile, trebuie să ai curaj să pierzi, trebuie să ai curaj să fi la linia de start … este cam la fel și în motorsport…

    Ce te caracterizează?
    Cred că sunt al dracului de ambițios, uneori încăpățânat și foarte competitiv.

    Ce ne poți spune despre materialul de concurs?
    Materialul de concurs în 2019 a fost un Renault Megane RS 265 cup, mașină ideala pentru clasa în care m-am dat din punctul meu de vedere, adaptata pentru circuit cu următoarele modificări:  Putere 270cp, scaun + centuri curse, eliminat elemente interior pentru ușurare, frâne adaptate pentru circuit, suspensie + geometrie roti pentru circuit, răciri suplimentare pentru a rezista pe circuit, fiind foarte competitiva și potrivita pentru stilul meu de pilotaj, venind de pe un Renault Clio.

    Ce planuri ai pentru sezonul 2020, vei continua tot pe circuit?
    Sunt multe planuri pentru anul 2020, dar vedem cate reușim să îndeplinim din ele, unele depind de bugetul pentru anul viitor, altele de timp și probleme organizatorice. Cert este că schimbam materialul de concurs, îmi doresc foarte mult să trec pe tracțiune spate și am achiziționat o alta mașină pentru sezonul următor, cu care voi concura în doua clase superioare, nu stiu daca sunt pregătit să fac acest pas și este clar că avem foarte mult de muncit să ne acomodăm cu mașină, eu mergând în ultimii 5 ani cu tracțiune fata, dar speram să reușim repede și să încercam să ne batem pentru titlu de campion în clasa RACE.

    Și mai avem câteva proiecte interesante pentru sezonul 2020, pentru public și fani, pentru echipa, dar încă nu sunt finalizate complet, așa că mai trebuie să avem putina răbdare.

    Despre Răzvan și performantele lui au adăugat și cei doi fondatori Alex și Octav câteva mențiuni: “După ce a încheiat sezonul 2018 pe locul 2 al unei clase Tuned extrem de disputate, în 2019 Răzvan a schimbat ”materialul de concurs”, trecând de la Clio RS la un Megane RS pe care l-a dezvoltat progresiv, etapă cu etapă.

    După o serie de experimente în ceea ce privește setările și clasări pe locul 3 în primele două curse, rețeta optimă a început să se întrevadă odată cu prima victorie, în cursa a 3-a sezonului la doar trei zecimi de secundă de locul doi. Au urmat noi reglaje și în cea de-a doua jumătate a sezonului a obținut 78 de puncte din 87 disponibile, fiind și deținătorul recordului la clasa Tuned, pe Transilvania Motor Ring.

    În ansamblu, putem spune cu ușurință că Răzvan a dominat sezonul ROTAC 2019 la clasa Tuned, impunându-se printr-o strategie care a combinat în mod inteligent regularitatea cu trei victorii muncite din greu.

    Campion la clasa Tuned 2019. Cât de mult ai sperat la acest titlu?
    Foarte mult mi-am dorit și foarte mult am muncit pentru asta, sute de km pe circuit și cam vreo 3-4 ani de încercări, fiind foarte competitiv și cu Renault Clio în anii precedenți, mereu apărea ba o problema tehnica, ba un concurent mai bun, anul acesta mi-am împlinit visul.

    Vă mulțumesc pentru că mi-ați acordat șansă interviului și vă felicit și pe voi, cei din media, fără voi lumea motorsportului nu ar funcționă cum trebuie!

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Valle B Photography / Gabriel Romoșan

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.