FIA aduce îmbunătățiri în ceea ce privește măsurile de siguranță pe ciruitul din Bahrain

Accidentul lui Romain Grosjean a determinat oficialii FIA să găsească măsuri suplimentare de siguranță pentru etapa din acest weekend de pe circuitul din Sakhir,...
More

    Latest Posts

    Horner: Albon are două opțiuni pentru anul viitor

    Directorul echipei Red Bull, Christian Horner spune că Alex Albon are doar două opțiuni pentru 2021 – să-și păstreze locul în echipă, sau să...

    Turul de vineri: O joacă de copii pentru Mikkelsen

    Andreas Mikkelsen a emanat dominație de la început până la final și a construit o poziție lejeră de conducere la categoria WRC 3 vineri...

    FP2 Marele Premiu al Sakhir-ului: Russell impresionează din nou

    George Russell a continuat să impresioneze la debutul său cu Mercedes din Marele Premiu al Sakhir-ului și în cea dea doua sesiune de antrenamente....

    Opt titluri naţionale pentru piloţii de la CS Krepelka Motorsport şi ACS Pro Timiş în sezonul competiţional 2020.

    Şi sezonul competițional 2020 a fost unul rodnic în clasări fruntașe pentru piloții cluburilor CS Krepelka Motorsport şi ACS Pro Timiș în ciuda dificultăților...

    GP24 Inside: OFF-ROAD cu Vlad Moldovan, pilot al Clubului MRT Motorsport.

    Vlad Moldovan, este un alt pilot din Echipa MRT Motorsport, un fan dar și un pilot adevărat, care s-a dedicat categoriei de OFF-ROAD, dat fiind și povestea lui din această zi. Mulțumesc GP24 pentru această oportunitate.

    Când ați debutat în Motorsport ? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Disciplina motorsport care o practic este Off Road-ul. Am debutat in anul 2017, la o competiție regionala organizata de clubul de Off Road din Agnita. Fiind prima competiție, a fost plină de emoții și de stress…?, materializate la finalul celor două zile de concurs printr-un frumos loc 2. Acela a fost momentul declanșator al dorinței de a participa și la alte competiții.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Pasiunea pentru această disciplină vine din dragostea pentru natură…de aici a fost doar un pas în alegerea făcută. Off Road-ul e o disciplină care îți oferă o senzație de libertate, mult diferită de celelalte discipline…prin simplu fapt că ești în mijlocelul naturii(sălbăticiei), o disciplină plină de provocări și necunoscut,aici traseul care urmează a fi parcurs, îl afli pe măsură ce înaintezi în el. Este o disciplină la care relația pilot – copilot trebuie să fie una strânsă și bazată pe multă încredere reciprocă.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    Celelalte interese, cele care nu vizează motorsportul, sunt împărțite echitabil între familie și locul de muncă. Motorsportul, în general, consider că este un hobby alfa…? unul care domină cu brio orice alt hobby.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Aici vreau să vă răspund puțin altfel la întrebare….nu cred că e neapărat vorba de un idol, dar cu siguranța este vorba de o persoană, de la care am avut extrem de multe lucruri de  învățat, data fiind bogata experiență ce o are atât în disciplina Off Road cât și în celelalte discipline. Este vorba de domnul Liviu Iernean, președintele Clubului Sportiv Mureș Rally Team(MRT Motorsport), un om care a fost și este unul dintre cei mai importanți promotori ai motorsportului atât la nivelul județului Mureș cât și la nivel național.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport (off-road)?
    Cel mai important ritual înainte de orice cursă, este acela de a ne asigura că mașina este 100% funcțională și că din procentul dintr-un tot de 100%, procentul de care mașina “răspunde” va fi îndeplinit!.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport (off-road) și ce o menține în viață?
    Atunci când fac ceva cu maxima plăcere, este imposibil să nu rămână în viață pasiunea pentru ceva atât de minunat!

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    Bineînțeles că sunt emoții înainte de fiecare start, dacă nu ar fi, probabil pasiunea nu ar fi la nivelul la care este. Cred că, concentrarea pe ce am de făcut la volanul mașinii, mă ajută să trec cu brio peste emoții. Înainte cu 3 secunde de start, emoțiile coboară din mașină, se urcă înapoi transformate în fericire, după linia de finish.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Obiectivele pentru 2020 au cam fost stricate, cel puțin pana la momentul de față. Mi-am dorit foarte mult să iau startul în Campionatul Național de Off Road și mi-am dorit foarte mult, ca împreuna cu colegii din cadrul MRT Motorsport, și nu numai, să putem organiza evenimente motorsport atât pe disciplinele care aparțin asfaltului, adică pe circuitul de la Cerghid, Transilvania Motor Ring, cât și cele evenimente legate de Off Road. Din cauza restricțiilor aduse de Covid-19, deocamdată unele evenimente sunt amânate iar altele anulate.

    Credeți că a fi activ în Motorsport, necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    Un minim de curaj este necesar, în primul rând să te urci într-o mașina de curse. Dacă acest prim pas este făcut cu multă răbdare și multă muncă se poate ajunge departe. Și dat fiind că motorsportul nu este un sport ieftin, pe lângă răbdare și muncă este nevoie și de o susținere financiară destul de solidă.  Alte două calități importante, în opinia mea, este calmul și echilibrul! Sunt două elemente care pot face diferența între o cursă câștigată și una pierdută, și/sau pot fi corelate cu integritatea fizică a fiecărui pilot sau copilot.

    Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?
    Cum am zis și mai sus, off road-ul e plin de provocări, mă refer aici la tot felul de urcări și coborâri foarte abrupte, inclinații laterale, teren fără aderență șamd…toate generează multă adrenalină chiar și teamă în unele ipostaze, dar cu cele două elemente care țin de calm si echilibru, se poate gestiona fără probleme surplusul de adrenalină. Cea mai mare provocare după start este să parcurg traseul cât mai repede, fără penalizări iar la linia de finish, mașina să fie cât mai întreagă posibil.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport (off-road) cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă (sau școală) și familia?
    Nu este ușor, dar consider că, cu puțină grijă și organizare, toate pot fi făcute, dar numai în ordinea priorităților! Familie, job și motorsport.

    Off-Topic: Care este mâncarea și băutura ta preferată în timpul unui weekend de cursă?
    Nu am mâncăruri și băuturi atât de speciale încât să țin morțiș să le consum înainte de cursă,de obicei îmi place să gust din mâncarea specifică zonei în care mă aflu

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi?
    Cel mai special moment pentru mine a fost anul trecut(2019), la Cupa Off Road  Toamna în Apuseni, organizată sub egida FRAS de către Club Off Road Apuseni, unde am reușit ocuparea locului 3 în proba de Trophy și locul 1 în proba de Trial.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără să vă îngrijorați de buget, care ar fi?
    Cu siguranță ar fi Raliu Paris – Dakar. am un adevărat vis de împlinit și acesta să pot ajunge acolo.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu?
    Bineînțeles ca sunt momente mai puțin frumoase, ce să zic, am încercat să le gestionez în așa fel încât, de la un eveniment la altul să merg mai pregătit și cel mai important să nu se repete sursa dezamăgirii și a supărării!

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport?
    Sfatul meu este acela că, părintii zilelor noastre, să își orienteze copii și către această ramură a sportului. Într-adevăr, riscurile sunt mari, totuși vorbim de motoare, mașini, viteză…etc, dar eu sunt convins de faptul că sunt multi copii talentați și care cu îndrumarea necesară, încurajarea necesară pot participa și reprezenta cu succes motorsportul românesc atât pe plan național cât și peste hotare. Un exemplu foarte elocvent este mureșeanul , Filip Ugran care de la vârsta destul de fragedă a îndrăgit și a practicat sportul cu motor. În urma unui drum plin de antrenamente grele și multă determinare, în acest moment reprezintă cu succes echipa elvețiană Jenzer Motorsport în Formula 4.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vrem să vă urăm tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Horner: Albon are două opțiuni pentru anul viitor

    Directorul echipei Red Bull, Christian Horner spune că Alex Albon are doar două opțiuni pentru 2021 – să-și păstreze locul în echipă, sau să...

    Turul de vineri: O joacă de copii pentru Mikkelsen

    Andreas Mikkelsen a emanat dominație de la început până la final și a construit o poziție lejeră de conducere la categoria WRC 3 vineri...

    FP2 Marele Premiu al Sakhir-ului: Russell impresionează din nou

    George Russell a continuat să impresioneze la debutul său cu Mercedes din Marele Premiu al Sakhir-ului și în cea dea doua sesiune de antrenamente....

    Opt titluri naţionale pentru piloţii de la CS Krepelka Motorsport şi ACS Pro Timiş în sezonul competiţional 2020.

    Şi sezonul competițional 2020 a fost unul rodnic în clasări fruntașe pentru piloții cluburilor CS Krepelka Motorsport şi ACS Pro Timiș în ciuda dificultăților...

    Don't Miss

    The Last Dance: Rossi and factory Yamaha’s final chapter

    One of the most successful pairings in MotoGP™ history are looking to add a fairytale ending to their memorable marriage.One final chapter remains to...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...

    FRAS – Betano: Rally Buletin Nr. 3/2020.

    La finalul acestei săptămâni, Campionatul Național de Raliuri Betano își va disputa etapa secundă – Raliul Perla Harghitei Tess 2020. Buletinul Info Rally No. 3...

    Formula 1: Pierderea unei echipe ar fi o pierdere mare pentru sportul.

    Încă două echipe s-au alăturat echipei McLaren în cadrul de somaj tehnic pentru angajaților care se confruntă în pandemia coronavirusului. "Perioada de somaj tehnic...

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.