Campionatul Național Women Rally – Bosch Car Service 2020 va avea in acest sezon 3 etape

Organizat de către Clubul Sportiv Savu Racing, al treilea sezon al Campionatului Național Women Rally vine cu 3 evenimente programate în 2020, dar și...
More
    [rev_slider alias="header-banner-1"][/rev_slider]

    Latest Posts

    Romanian Endurance Series: etapa 2 pe Motorpark Romania

    Motor Park România, Adâncata, 12 iulie 2020 – Cea de-a doua etapă din Romanian Endurance Series 2020 și-a desemnat câștigătorii, după două curse extrem...

    Campionatul Național de Slalom Paralel

    Weekend contratimp pentru sportivii ACS Raideri Tg-Jiu. O parte din sportivii  au debutat în sezonul 2020 participând la două competiții automobilistice distincte, ambele organizate...

    Restart cu surprize în Campionatul National de Drift

    Luna iulie aduce restart și în Campionatul National de Drift după o lungă pauza competițională. Acest sfârșit de săptămână a întregit listele de înscrieri...

    Lewis Hamilton se impune fără concurenţă la Marele Premiu dîn Stiria.

    Articol în curs de actualizare. Rezultatul provizoriu al Marelui Premiu al Stiriei:  

    GP24 Inside: Off-Road cu Vasile Rotar, navigator al MRT Motorsport.

    Vasile Rotar, este sărbătoritul nostru de astăzi, iar tot cu această frumoasă ocazie, ne dezvăluie experiența sa, alături de cei mai minunați oameni ai Motorsportului, printre are Vlad Moldovan, Președintele Clubului MRT Mureș, și alții piloți din familia MRT Motorsport. Mulțumesc GP24 pentru frumoasa surpriză, pentru această promovare pe site-ul dvs.

    Când ați debutat în Motorsport (OFF-ROAD)? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Ramura din Motorsport pe care o practic este Off Road-ul. Debutul, în adevăratul sens al cuvântului, a fost în vara anului 2017, la o competiție regională organizată în centrul țării de către Clubul de Off Road din localitatea Agnita. Aceasta prima competiție s-a desfășurat pe parcursul a două zile de concurs, în felul următor: prima zi de Trial în care s-a stabilit  ordinea de pornire și ziua doi de Trophy. Obținând locul 1 la Trial, în ziua 2 am luat startul primii (Colegii Navigatori știu mai bine la ce mă refer). Această primă inițiere plină de emoție, adrenalină, supărare și fericire am terminat-o pe locul 2 la General.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Pasiunea pentru mașini, libertate, necunoscut…..Off-road-ul este o activitate care te scoate din cotidian şi te împinge să-ți depășești limitele de fiecare dată când ești față în față cu un traseu . Este adrenalină pură şi o adevărată muncă de echipă având în vedere că în mașină navigatorul si pilotul lucrează împreună pentru a depăși obstacolele.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    Aici aș vrea să răspund puțin atipic și cu un soi de gluma adevărată.”Timpul” (bugetul J) pentru alte hobby-uri este destul de redus. Investițiile pe care le faci în această pasiune sunt mari „pentru un om rațional“ dar puțin fata de cât mi aș dori.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    La această întrebare, chiar daca va părea “plagiat”,  nu pot să răspund decât că sunt în asentiment cu pilotul meu…nu cred că e neapărat vorba de un idol dar cu siguranță este vorba de o persoană de la care am avut extrem de multe lucruri de învățat, dată fiind bogata experiență pe care o are atât în disciplina Off Road cât și în celelalte discipline. Este vorba despre domnul Liviu Iernean, președintele Clubului Sportiv Mureș Rally Team(MRT Motorsport), un om care a fost și este unul dintre cei mai importanți promotori ai motorsportului atât la nivelul județului Mureș cât și la nivel național.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport (OFF-ROAD)?
    Aș putea spune că sunt câteva. Însa, cele mai importante ritualuri sunt verificarea și pregătirea echipamentelor de navigare/ roadbook-ului și, evident, a mașinii, fără de care nu poți lua startul.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport (OFF-ROAD) și ce o menține în viață?
    O constantă a vieți,un aspect foarte important pe care îl fac dintr-o enormă plăcere și care mă scoate din “zona de confort”.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    Eu consider că atunci când vrei să faci un lucru foarte bine, cu o dăruire maximă pentru a avea rezultate, emoțiile sunt, și trebuie să fie, e vorba de o anumită stare/ energie ”Be the energy you want to receive“. Aceste emoții dispar în momentul în care se dă startul și aș minți dacă nu aș recunoaște că ele revin când ești chemat pe podium,dar mai ales când fetița mea Sara în vârstă de 5 ani, vede diplomele și cupele.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport (OFF-ROAD.) cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă și familia?
    Nu e un aspect foarte simplu dar categoric toate activitățile sunt prioritate. Astfel, având o mare pasiune pentru Motorsport, aceasta se află printre aceste activități.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Obiective la începutul anului au fost multe dar venind această pandemie lucrurile au devenit foarte neclare și incerte. Un prim obiectiv era dorința de a lua startul în Campionatul Național de Off Road plus o serie de evenimente pe circuitul Transilvania Motor Ring cât și evenimente Off Road. Sperăm că în a doua parte a anului lucrurile să se mai așeze și să putem face măcar o parte din ce ne-am propus.

    Credeți că a fi activ în Motorsport (OFF-ROAD) necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    Fiind un sport și “luptând” pentru o poziție în clasamentul unui concurs sau a unui Campionat  în mod sigur sunt necesare calități. în mod special, curajul este foarte necesar.  Vorbim de un sport cu motor în care mergi în necunoscut, traseul îl descoperi pas cu pas la fața locului, situații neprevazute și diferite în orice moment. Așadar, categoric necesită calități multiple.

    Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?
    Chiar dacă unora o să li se pară pleonasm să răspundă un navigator la o întrebare despre conducerea unui vehicul de curse pot spune doar atât: pentru a naviga și a impune ritmul de mers în concurs, fiind primul care “știi” traseul, trebuie să știi să conduci, să cunoști mașina. Fiind totul un necunoscut și situații neașteptate, adrenalina este foarte mare dar trebuie ținuta sub control.

    Off-Topic: Care este mâncarea și băutura ta preferată în timpul unui weekend de cursă?
    Atât mâncarea cât și băutura dintr-un weekend de cursă, nu diferă cu nimic față de alte zile, sunt consecvent în tot ce fac, prin urmare, și în acest aspect.

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi?
    Acesta corespunde și cu ultimul concurs la care am luat startul. Mai precis, ultimul eveniment din calendarul de OffRoad din sezonul 2019, Cupa Off Road Toamna în Apuseni, organizată sub egida FRAS de către Club Off Road Apuseni unde am reușit să ne poziționăm pe Locul 1 în proba de Trial și Locul 3 în proba de Trophy dar nu pot uita Cupa OffRoad Sighișoara din 3-5 Mai 2019,un moment deosebit și de suflet.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără să vă îngrijorați de buget, care ar fi?
    Baja 1000. Cam asta ar fi singura îngrijorare, în rest cu toate mergem înainte spre podiumul succesului.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu?
    Categoric sunt multe moment dificile și le iau ca atare, încerc să le rezolv atunci dacă se poate ,dacă nu, să învăț din ele și să nu se mai repete la următorul/următoarele evenimente. Și în cariera Motorsport nu face nota discordantă. Este cu suișuri și coborâșuri, ca orice în viață.

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport?
    Eu consider că trebuie susținuți și încurajați toți cei care doresc să adere în lumea motorsportului, indiferent de ramura acestuia și apreciez foarte mult pe acei părinti care fac tot posibilul și își susțin micii copii în această lume frumoasă. Cu voia voastră, aș vrea să dau două exemple, cu scuzele de rigoare față de cei la care acum nu le pronunț numele, pentru că, vă rog să mă credeți, mai sunt. Urmăriți-le activitatea și o să vedeți de ce îi menționez:

    • Santa Dvid (16 ani) Off ROAD
    • Matei Cimpean (9 ani)-Karting

    Există ceva care nu a fost acoperit în acest interviu pe care dorești să le spui fanilor și urmăritori tăi?
    Consider ca au fost acoperite toate aspectele. Vă mulțumesc.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!!

    Latest Posts

    Romanian Endurance Series: etapa 2 pe Motorpark Romania

    Motor Park România, Adâncata, 12 iulie 2020 – Cea de-a doua etapă din Romanian Endurance Series 2020 și-a desemnat câștigătorii, după două curse extrem...

    Campionatul Național de Slalom Paralel

    Weekend contratimp pentru sportivii ACS Raideri Tg-Jiu. O parte din sportivii  au debutat în sezonul 2020 participând la două competiții automobilistice distincte, ambele organizate...

    Restart cu surprize în Campionatul National de Drift

    Luna iulie aduce restart și în Campionatul National de Drift după o lungă pauza competițională. Acest sfârșit de săptămână a întregit listele de înscrieri...

    Lewis Hamilton se impune fără concurenţă la Marele Premiu dîn Stiria.

    Articol în curs de actualizare. Rezultatul provizoriu al Marelui Premiu al Stiriei:  

    Don't Miss

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    MotoGP: Jorge Lorenzo despre niciun wildcard în 2020, „chiar mi-am dorit să o fac”

    De cinci ori Campion Mondial a discutat despre faptul că nu-și poate face revenirea cu Yamaha la Marele Premiu al Cataloniei din 2020. Monster...

    Comunicat “Bulzesti Hillclimb – 12 iulie 2020, editia a 2-a”

    După cum bine știți, la finalul acestei săptămâni are loc cea de-a 2-a ediție a Bulzesti Hillclimb, desfășurata in com. Bulzesti, la 40 km...

    MotoGP prezintă noul calendar pentru 2020

    Dorna Sports a prezentat azi noul calendar pentru sezonul 2020 din MotoGP. Acesta cuprinde 13 etape, majoritar în Europa. Momentan se discută și de introducerea...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...