GP24 Inside: Interviu cu Balica Elvis, pilot al ACS RAIDERI

Elvis ne explică azi, despre debutul său în lumea Motorsportului. Vă mulțumesc vouă GP24, pentru acest interviu și de asemenea pentru promovarea mea, pe...
More

    Latest Posts

    Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom la circuitul VIK Power, Arad 21-23/08

    Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom vor avea loc pe circuitul VIK Power din Arad intre 21 si 23...

    Drift: Răzvan Frățianu câștigă etapa de la Arena Națională

    Campionul național en-titre Răzvan Frățianu s-a impus, în weekend, în a doua etapă din Campionatul Național de Drift, desfășurată la Național Arena, acolo unde...

    Hâncu își adjudecă etapa a doua de Campionatului Național de Super Slalom 2020

    Bucureșteanul Vlad George Hâncu a încheiat primul în clasamentul general al celei de-a doua etape a Campionatului Național de Super Slalom 2020, desfășurată pe esplanada din fața...

    După șaptezeci de ani, anvelopa Pirelli, Stella Bianca a revenit în cursa de Formula 1 de la Silverstone.

    Fiind o emblemă a sportului cu motor în anii `50, Stella Bianca este încă în producție fiind un produs încă original pentru mașinile clasice. În...

    GP24 Inside: O săptămână uimitoare de sărbătoare a Motorsportului și Motosportul în România

    Wooww, ce săptămână …. (bine, de fapt, au fost 8 zile) Activând în International Motorsport începând cu (martie) 1993, săptămâna trecută, cu siguranță, a venit cu câteva elemente surprinzătoare. Nu a fost nimic nou cu privire la evenimente, cu toate acestea, săptămâna a fost aproape copleșitoare în completitudine.

     

    Gala Campionilor FRAS desfășurata la Timișoara.
    Săptămâna a început acasă, la Timișoara, cu „Gala Campionilor” organizată de FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv) în locația splendidă numită VENUE, unde se pare că aproximativ 1.000 de persoane s-au reunit pentru a sărbători Campionii României din 2019.

    Chiar dacă am participat și la Gala FRAS din 2018, cu siguranță a fost o experiență impresionantă, care într-un fel depășește chiar prestigioasa FIA Gala, mai ales în ceea ce privește numărul de trofee premiate.

    Sunt sigur că informațiile exacte pot fi găsite pe site-ul FRAS, dar cu siguranță au fost câteva sute de trofee care au fost acordate locurilor 1, 2 și 3 din fiecare clasă și categorie. Acest fapt specific este cel care face diferența principală cu Gala FIA unde majoritatea Campionatelor FIA (Mondiale) nu sunt subdivizate în multe clase, dacă există.

    Complimente speciale atât FRAS, cât și organizatorilor pentru o gală a Campionilor, cu atenție sporită pentru persoanele care fac ca Motorsportul să se întâmple în România, precum și pentru locația organizatoare care a avut grijă de oaspeții cu un nivel de excelență rar văzut. Mâncarea splendidă (oamenii care mă cunosc, de asemenea, îmi cunosc dragostea pentru mâncare) băuturi fine și toate servite de un personal care funcționează la un nivel ridicat de excelență.

     

    FIA Price Giving 2019, Carrousel du Louvre – Paris
    Următoarea oprire a fost Paris, orașul iubirii … Iubirea pentru Motorsport în acest caz. Pentru cei care se gândesc că Motorsportul este hobby-ul național francez, greșit !! Este izbitor faptul că este hobby-ul național. Cu oameni care au intrat din toată lumea pentru Gala de acordare a prețurilor FIA și desigur, la multe alte evenimente care au loc la Paris, oamenii care lucrează în sectorul transporturilor franceze au decis că este un moment bun pentru o grevă. Să fiu sincer să zbori nu era o problemă dacă nu te afli într-un zbor al Air France. (Am venit de la Timișoara la München și de la München la Paris cu Lufthansa)

    Gala de acordare a prețurilor FIA în sine a fost impresionantă ca întotdeauna, un număr imens de invitați, așezați la mese aranjate ca raze de soare, cu podium ca punct central, mâncare rafinată, băuturi și un număr foarte mare de VIP-uri din afara Motorsportului. Pentru noi muritorii se pare că toată lumea din sala este un VIP sau cel puțin a venit cu un VIP care în sine este o experiență impresionantă.

    De asemenea, foarte impresionant a fost momentul in care mașinile Campionatului Mondial au fost prezentate pe scena centrală când au fost anunțați câștigătorii respectivului Campionat. Minunat Mercedes W10 EQ Power + și Toyota TS050 Hybrid, dar și Hyundai i20 WRC și Peugeot 208 WRX.

    O seară cu adevărat splendidă de sărbătoare a Motorsport-ului, cu momente foarte speciale, cum ar fi prezentările la “Sala de renume” FIA și Premiul FIA “Personalitatea anului”, oferindu-i lui Niki Lauda care a murit chiar înainte de GPul Monaco din acest an, și pentru a patra oară a fost colegul meu olandez Max Verstappen care a primit premiul „Acțiunea anului” pentru mutarea sa pe Charles Leclerc în timpul GP-ului britanic. De natură emoțională,a fost si momentul in care s-a desfășurat comemorarea membrilor FIA care au murit în cursul acestui an,iar  toată seara a fost plină de amintiri de neprețuit.

    Sâmbăta, zborul meu din Paris spre Londra s-a dovedit a fi o provocare, întrucât zborul British Airways a avut o întârziere necunoscută la acel moment. Pentru multe dintre celelalte persoane care se aflau pe zborurile Air France, părea să fie pur și simplu imposibil să urci într-un zbor, deoarece grevele erau încă în plină desfășurare. După câteva ore de întârziere, am reușit în sfârșit să mă îndrept spre drum spre Londra, unde am fost pentru o surpriză.

    Premii Autosport, Hotel Grosvenor House – Londra
    Am mers în Anglia pentru afaceri legate de Motorsport, pentru a mă întâlni cu unii furnizori și prieteni și pentru a aranja unele lucruri cu privire la construcția de curse Black Mamba R1. Aceste întâlniri au fost planificate toate luni și marți. După ce am avut o călătorie mult mai lungă, urmată de o scurtă vizită la Centrul Tehnologic McLaren din Woking, am avut impresia că am o duminică lungă si leneșă, fără altceva interesant decât o vizită la restaurant și poate o scurtă oprire la pub-ul preferat al lui Steve.

     

    Dar am avut parte de o surpriză, Steve a avut câteva bilete pentru premiile Autosport, care este un eveniment care este foarte orientat britanic, dar întrucât Anglia este casa Motorsport, găzduiește și un număr foarte mare de participanți la Motorsport. Un număr a rivalizat doar prin FIA Price Giving, care s-a întâmplat să fie în același weekend și care au de data aceasta multe.

    Marii sportivi din motorsport, cum ar fi Sir Jackie Stewart, care poartă pantalonii săi marca Tartan, dar și David Coulthard, Jean-Eric Vergne, Lando Norris, George Russell, Carlos Sainz, Billy Monger și mulți alții. Surprinzător a fost numărul de persoane premiate și care participă atât la FIA Price Giving, cât și la Autosport Awards.

    Emoționant pentru mulți a fost videoclipul redat pentru a comemora cariera lui Charlie Whiting. Desigur, au fost prezentări și pentru Antoine Hubert și alte personalități din sportul care a murit în acest an.

    De-a lungul premiilor Autosport, a existat foarte mult timp și desigur Premii pentru talente tinere precum Jamie Chadwick din W-series, Lando Norris ca rookie în F1, Alexander Albon ca Rookie of the Year (F1), Jonathan Hoggard câștigând Premiul BRDC „Tânăr Pilot al anului”, Lando Norris ca „Pilotul Britanic al Anului”

    Motosportul în România este tânăr.
    Ca străin care locuiește în România, nu pot ține cont de câte ori aud oamenii care compară situațiile românești cu cele din, să zicem, Germania sau Anglia, în afaceri, în viață, în sport și, de asemenea, în Motorsport. În timp ce am scris despre Gala de săptămâna trecută, am reflectat cumva la acest aspect și am vrut să scriu ceva pe acest subiect.

    În opinia mea, Motosportul în România merge excelent, OK, nu este la fel ca în unele dintre țările de top din Motorsport, dar nu înseamnă că este rău! Comparând Gala nu pot spune că FRAS se află în spatele FIA ​​sau BRDC în ceea ce privește organizarea unei Gale și, în opinia mea, același lucru este valabil și pentru sportul în sine. Motorsportul nu este nimic fără oamenii care îl fac și cu asta mă refer la piloți, echipe, mecanici, presă, organizatori, federația națională (sau în cazul federațiilor din România) și cei fără nicio ordine anume.

    Faptul ca Motorsportul din România este la un nivel diferit decât al altor țări înseamnă pentru mine doar că există o creștere mai mare și într-un ritm mult mai alert decât în ​​alte țări. Am văzut diferența în cei 5 ani în care vizitez România, diferența de mașini în campionatele Rally și Hillclimb, de exemplu. Deschiderea unui nou circuit cu standarde absolut înalte, Un număr tot mai mare de participanți la toate campionatele și așa mai departe.

    Văd că lucrurile se accelerează, motiv pentru care am decis că momentul era matur pentru lansarea unui campionat de circuite în 2021, dar nu vreau să fac din acest articol o promovare pentru el.

    Motorsportul este făcut de către oamenii, așa că sper că Motorsportul în România poate menține această tendință ascendentă  și va continua să crească, astfel încât oamenii vor continua să se bucure de ceea ce fac și să crească împreună cu sportul, așa că va puteți bucura mai mult. Și acesta este cel mai important ingredient pentru a face din Motorsport o experiență frumoasă pentru persoanele implicate. S-o facem!!

    Latest Posts

    Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom la circuitul VIK Power, Arad 21-23/08

    Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom vor avea loc pe circuitul VIK Power din Arad intre 21 si 23...

    Drift: Răzvan Frățianu câștigă etapa de la Arena Națională

    Campionul național en-titre Răzvan Frățianu s-a impus, în weekend, în a doua etapă din Campionatul Național de Drift, desfășurată la Național Arena, acolo unde...

    Hâncu își adjudecă etapa a doua de Campionatului Național de Super Slalom 2020

    Bucureșteanul Vlad George Hâncu a încheiat primul în clasamentul general al celei de-a doua etape a Campionatului Național de Super Slalom 2020, desfășurată pe esplanada din fața...

    După șaptezeci de ani, anvelopa Pirelli, Stella Bianca a revenit în cursa de Formula 1 de la Silverstone.

    Fiind o emblemă a sportului cu motor în anii `50, Stella Bianca este încă în producție fiind un produs încă original pentru mașinile clasice. În...

    Don't Miss

    Bun venit in liga mare!

    Felicitari! Ai reușit să ajungi aici. Ai ales un campionat din materialul precedent și ți-ai făcut un nume. Totodată ai reușit să atragi sponsori...

    Comunicat “Bulzesti Hillclimb – 12 iulie 2020, editia a 2-a”

    După cum bine știți, la finalul acestei săptămâni are loc cea de-a 2-a ediție a Bulzesti Hillclimb, desfășurata in com. Bulzesti, la 40 km...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...