Latest Posts

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

Vizualizări: 19839

Paul di Resta și Daniel Juncadella au fost transferați de la echipa Mercedes DTM către HWA pentru a conduce noul Aston Martin, cu di Resta păstrându-l pe inginerul său Carlo Vermeulen, inginerul de date Franz Stauske promovat să conducă mașina lui Juncadella și fostul bărbat al Force India F1 din, Bill Pearson, rămânând ca șef inginer de curse.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

Relația s-a destrămat la sfârșitul anului 2019, ceea ce a dus la o divizare între AF și HWA, dar mașinile Aston Martin construit si pregătit de HWA vor continua să participa în 2020. „Nu a fost ușor, deoarece am întârziat destul de mult timp pentru începerea dezvoltării mașinii și testarea acesteia în puțin mai mult de 90 de zile”.

A fost o provocare mare, iar rezultatele nu arată cât de mulți efortul și pasiunea sunt în proiect”, spune Fritz H. Este o inițiativă privată, te lupți împotriva eforturilor de către uzinei de la BMW și Audi, așa că nu este ușor pentru o echipă privată, în special pe partea financiară, ceea ce afectează direct și partea tehnică “.

Jake Dennis, începătorul de la DTM, fost câștigător al cursei în F3 cu motoare construite în HWA, subliniază: “Mecanic, mașina era foarte bună și nu am avut niciodată defecțiuni. A fost motorul în care se aflau cele mai mari dificultăți”.

„În prima zi, am intrat pe ușă și mi-am dat seama ce responsabilitate am de îndeplinit pentru ei” Jake Hughes

Dennis adaugă că expertiza DTM de la HWA a ajutat operațional: „Nu avem regret, ci doar că fiabilitatea nu a funcționat. Și dacă nu sunteți competitiv, relația se destramă”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pentru parteneriatul F2 de anul trecut cu Arden, HWA a angajat pe toți cei patru ingineri de cursă (Mathieu Meyronne de la Prema, Nicolas Morel de la Carlin și fostul om Toro Rosso F1 / Prema / Hitech F3, John McGill, precum și preluarea contractului Arden în funcție Jose Fontestad.

Kenny Kirwan de la Arden a rămas la bord în funcția de manager de echipă, cu mecanicii și alți angajați, de asemenea, oamenii din Arden. Regretatul Anthoine Hubert, campion GP3, a fost semnat ca pilot principal. „Ne-a permis să avem un pilot ca Anthoine”, spune Kirwan (mai jos), „și ne-a permis să atragem ingineri care nu ar fi fost pe radarul nostru”.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

„Am avut acces la expertiza pitstop de la DTM. Nu a fost masiv, dar a fost un flux constant de resurse.”

Acum, când HWA a preluat echipa F2 complet de la Arden, Kirwan se mută în Germania în calitate de manager de echipă HWA împreună cu trei dintre cei patru ingineri (minus McGill), cu multe dintre celelalte locuri din echipă pline cu personal redistribuit din DTM Proiectul Aston Martin. Veteranul Artem Markelov (un contact Kirwan) și Giuliano Alesi (Ferrari junior provenit de la HWA) vor conduce în 2020.

Thomas Strick, care a proiectat Paffett la coroana DTM din 2005 și a condus partea HWA a proiectului Mercedes GT al clientului din 2010, este manager sportiv la nivelul F2 și al echipei FIA F3.

Pentru efortul de juniori pentru un singur loc, HWA a recrutat pe fostul bărbat ART GP3 Christophe Boittin și pe fostii graficieni Motopark Euro F3, Didier Dumont și Diego Fernandez. Thomas Grosse, care a condus anterior programul de construire a motoarelor F3, este manager de echipă.

Jake Hughes (de asemenea, fosta ART) a condus forța motrice și pare să rămână în continuare în 2020, la care potențial i s-au alăturat protejatul Ferrari Enzo Fittipaldi și Jack Doohan cu sprijinul Red Bull. O combinație interesantă de talent conectat la F1, mai ales  Hughes care lucrează pentru echipele Mercedes F1 și FE ca pilot de simulator.

„Este enorm”, râde Hughes de la baza HWA. „Am fost la câteva echipe F1 și nu este diferit. Am fost de câteva ori acolo și tot mă pierd!  “În prima zi, am intrat pe ușă și mi-am dat seama ce responsabilitate am de îndeplinit pentru ei.”

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

„Avem mult respect pentru ART, Prema, Hitech”, spune Fritz din proiectul F3.

„Ei sunt în sport de ani de zile și sunt echipe de referință. Noi la HWA nu mergem doar acolo pentru a face parte din el – aspirația este clar să câștigi. Dar pe partea cealaltă trebuie să fii puțin umil, și faceți un pas după altul. „Am tratat 2019 ca un an de învățare, competitiv de la cursă la cursă, dar am avut și mult ghinion. De asemenea, ne dorim să facem parte din F2, deoarece considerăm că trebuie să oferiți pachetul complet pentru a fi atractiv pe piață.“

„Avem destule pe masă și acum vrem să consolidăm asta și să le facem cu succes” Fritz

În vechea școală F3, oferta motorului a scăzut puțin (de la 12 mașini din runda Campionatului European FIA F3 din Swansong din 2018 la șase în finala Euroformula Open 2019, plus o prezență mică în F3 japoneză). Ambele serii prezintă noul Dallara 320 în acest sezon.

„Euroformula se dezvoltă destul de bine în acest moment, trebuie să spun”, îl entuziasmează Fritz. „Este bine să vezi asta și este o abordare bună pentru afacerea noastră”.

Dar efortul mult mai mare al clienților este în GT-uri, inclusiv un nou model Mercedes-AMG GT3 pentru 2020. „Asigurăm know-how, personal și piese pentru echipe”, subliniază Fritz. „Avem și filiale în Australia, SUA și Asia pentru a ne asigura că clienții noștri sunt deserviți de suportul tehnic necesar și cu piese pe site, deoarece acest program a crescut atât de mult.”

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

Este o sursă de mare mândrie pentru Fritz, din rolul său inițial în proiect: „În 2010, aș spune că GT3 a fost o mulțime de piloți gentili și sport amator, dar acest lucru s-a schimbat complet. „Acum este un nivel extrem de competitiv și avem GT4, care poate pășește în locul a ceea ce a fost GT3 acum câțiva ani. „Marele beneficiu pentru clienți este că obțin un serviciu bun și nu trebuie să lucreze mai departe la dezvoltarea mașinii, deoarece li se înmânează un produs perfect.”

Și atunci există aproape extrem de necuantificabil Extreme E – concurența electrică în cele mai îndepărtate zone ale lumii – în care HWA va intra. „Formula E a fost ceva complet nou, dar cumva la sfârșit încă logic – mașinile cu formula pe o pistă de curse”, spune Fritz.

„Dar Extreme E este ceva ce nu puteți pune într-un coș. Este o invenție nouă pentru motorsport – poate nici măcar sportul motor, este un eveniment de viață și combinat cu aspectul sustenabilităţii, ceea ce îl face cu adevărat interesant. Suntem mândri că facem parte de care.”

HWA și cei peste 300 de angajați vor face parte din orice altceva?
„Suntem întotdeauna deschiși, dar avem destule pe masă și acum vrem să consolidăm asta și să le facem cu succes”, spune Fritz. „Am avut un an de învățare în F2 și F3, și în FE, și acum vrem să recoltăm fructele”. Trebuie să rămâneți concentrați în cursele cu motor, altfel nu veți avea succes.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea a 2-a

Sursa: Motorsport Network / GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network / GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)

Latest Posts

Don't Miss