Latest Posts

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea 1

Vizualizări: 17190

HWA s-a extins masiv în ultimele sezoane sub conducerea lui Uli Fritz. El explică modul în care un titan DTM a devenit omniprezent pe tot parcursul motorsportului. Este o centrală de curse cu atâtea degete, cu motor, încât ai crede că este în pericol să rămână fără degete. Pe baza veniturilor, dimensiunea a fost dublată în ultimii șase ani. În ultimele 12 luni a fost implicat puternic în Formula E, DTM, Formula 2, Formula 3, GT3 și GT4.

Așadar, nu este de mirare că gigantul german HWA a atras atenția din ce în ce mai mare asupra bazei sale din Affalterbach, la 90 de kilometri sud-est de Hockenheim – și, în mod crucial, nu departe de sediul Mercedes.

DNA-ul Mercedes rulează chiar prin această companie, care a deconectat de la AMG în 1998. AMG a fost fondată în 1967 de către doi foști angajați ai Mercedes-ului, Hans Werner Aufrecht („A”) și Erhard Melcher („M”) și cu sediul în satul Grossaspach („G”). AMG, care s-a mutat la Affalterbach în 1976, a crescut cu adevărat la importanță, deoarece DTM a câștigat rapid recunoașterea internațională la sfârșitul anilor 1980 și a devenit echipa cu Mercedes 190 din fabrică în 1990.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea 1

La sfârșitul anului 1998, la fel cum s-a încheiat programul de mare succes “AMG Mercedes CLK GTR”, Aufrecht a vândut participația majoritară în AMG către companiei mamă Daimler, dar a înființat o nouă companie – HWA (inițialele sale) – pentru a avea grijă de activitățile de curse ale lui.

O fază de tranziție a determinat Aufrecht să fie cumpărată complet de AMG de Daimler, în timp ce activitățile de curse ale lui HWA s-au concentrat pe DTM, cu Aufrecht descrisă drept „nașul” reînvierii seriei pentru anul 2000.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În 2002, HWA a început, de asemenea, să adapta motoare Mercedes de doi litri pentru a fi utilizate în Campionatul German Formula 3, care a devenit în seria F3 Euro în 2003 și, la rândul său, în Campionatul European FIA F3 în 2012. Prin aceste perioade succesive ale F3, a sprijinit întotdeauna DTM, astfel încât HWA a fost renumită ca o companie foarte germană.

“Când m-am înscris la F3, DTM a fost cea mai mare parte a companiei. Am avut un venit de 55-60 milioane de euro și acum suntem de două ori mai mari” Uli Fritz

Apoi, la sfârșitul anului 2013, un ambițios de marketing numit Ulrich ‘Uli’ Fritz s-a transferat de la AMG la HWA – la fel cum averea Mercedes din DTM a fost în curs de declin. Peste un an a fost instalat ca CEO.

„Trebuie să spun că am fost întotdeauna un pasionat de sporturi cu motor”, spune Fritz. „Am lucrat în Mercedes-AMG și responsabil pentru marketingul evenimentelor, iar o parte din aceasta a fost branding și sponsorizare, așa că am fost implicat în activitatea de motorsport, care a fost în principal DTM.”

La AMG, Fritz (mai jos) a devenit arhitectul lansării programului de curse pentru clienți SLS AMG GT3 în 2010, cu HWA – în calitate de companie parteneră pentru activitățile de curse Mercedes / AMG – responsabilă cu proiectarea, construirea, dezvoltarea și îngrijirea post-vânzări.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea 1

Deoarece cursele GT3 au explodat în ultimul deceniu, aceasta a devenit o parte semnificativă a activităților HWA, sporită prin adăugarea proiectului Mercedes-AMG GT4 bazat pe producție în 2017.

„A început să devină din ce în ce mai multe curse în viața mea de zi cu zi, și a existat tot mai mult contact cu HWA”, adaugă Fritz. „A fost mai mult sau mai puțin un pas logic [să vă alăturați HWA]”.

În timp ce Mercedes s-a luptat în DTM, cohorta de anduranța a lui Aufrecht, Gerhard Ungar, care a fost cu AMG / HWA de 26 de ani, s-a clasat în funcția de CEO și director tehnic în mai 2014. Fritz l-a înlocuit ca CEO, iar titlurile DTM au urmat cu Pascal Wehrlein în 2015 și Gary Paffett în 2018 (mai jos).

„Asta [înlocuirea lui Ungar] nu a fost planificată cu adevărat”, își amintește Fritz. Cu toate acestea, când am venit aici în 2013, era clar că era deja o provocare în DTM, că nu vom lupta pentru titlu „Ideea a fost să se alăture consiliului de administrație și să acorde mai multă libertate lui Gerhard pentru a avea grijă de partea tehnică a companiei. Cu toate acestea, 2014 nu a început bine, și pe baza faptului că s-a decis că Gerhard va părăsi compania, iar eu am fost singurul rămas! ”

Aufrecht, acum 81 de ani, rămâne președinte al consiliului de supraveghere al HWA. El păstrează o participație de 40% la companie, care a fost listată la bursa din Frankfurt în 2007.

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea 1

Un acționar a fost actualul șef al echipei Mercedes F1, Toto Wolf, dar Fritz explică faptul că după ce „s-a dezvoltat în noul său rol la Mercedes, de atunci și-a cedat acțiunile pentru că ar fi fost un conflict de interese”. Daimler și AMG nu au fost niciodată acționari – „HWA este complet independent”, spune Fritz.

Extinderea s-a întâmplat cu adevărat sub Fritz, cu programul de clienți GT pe care l-a instigat în timp ce la AMG, și cu mutările mai recente în Formula E, F2 și F3 (ca echipă, mai degrabă decât un furnizor de motoare) sub bannerul HWA Racelab.

„Ideea noastră este să îi menținem pe oameni aici în grajd și să-i dezvoltăm, mai degrabă decât să avem mereu oameni din afară” Fritz

„Când m-am înscris, DTM a fost cea mai mare parte a companiei, iar sportul pentru clienți a crescut, dar nu la fel de mare ca în prezent”, spune Fritz. “Am avut un venit de 55-60 de milioane de euro și acum suntem de două ori mai mari.”

La fel de bine, pentru că Mercedes a anunțat în 2017 că va renunța la DTM la sfârșitul anului 2018 „Desigur, a fost un succes pentru noi, dar în fiecare provocare există și o șansă”, afirmă Fritz. “Ne-am așezat doar împreună și am stabilit ce șanse am putea genera din asta. Evident, Formula E este o șansă pe care am generat-o, pentru că intrați în contact cu noile tehnologii și tot, dar, de asemenea, hotărâm să intrăm în F3 ca echipă proprie, și F2 ca partener al Team Arden la început [înainte ca HWA să preia complet pentru 2020].

GP24 Inside: modul în care un gigant în DTM a devenit o forță majoră la monoposturi Partea 1

“Este o decizie strategică pentru că vrem să dezvoltăm șoferii noștri tineri, echipa noastră și inginerii. În plus, ne-am gândit că, cu toată infrastructura pe care o avem aici la HWA, ar fi logic să avem aceste programe în interior, iar acum suntem cu adevărat fericiți să am echipe internaționale cu un singur loc aici la Affalterbach “.

Trecerea la FE a venit în calitate de client al echipei Venturi pentru un sezon exploratoriu 2018-19, înainte de intrarea Mercedes ca entitate de uzina pentru 2019-20, cu echipa operată efectiv de HWA în colaborare cu HQ-urile F1 ale producătorului din Brackley și Brixworth. „Pentru a fi sincer, echipa FE de astăzi este echipa DTM câștigătoare a campionatului din 2018”, spune Fritz.

Cheia în acest sens sunt Martin Marx și Hubert Huegle în calitate de director al operațiunilor de curse (deși Marx a devenit acum membru al comitetului executiv) și, respectiv, șef de dezvoltare. Ambii sunt bărbați HWA de lungă durată, Huegle revenind în zilele AMG din 1997-98, pe CLK GTR. De asemenea, HWA l-a smuls pe Franco Chiocchetti de echipa ABT Audi pentru a conduce programul.

„Ideea noastră este să îi menținem pe oameni aici în grajd și să îi dezvoltăm mai degrabă decât să avem mereu oameni din afară, dar este important să îi amestecați, să obțineți noi influențe”, explică Fritz. „Nu sunt cel mai mare prieten de a oferi întotdeauna cele mai bune poziții oamenilor din afară, pentru că asta ucide adesea motivația băieților care sunt aici”.

Adăugarea suplimentară a volumului de muncă asupra lui Marx și Hugle a fost întârzierea acordului cu compania-mamă R-Motorsport, AF Racing, pentru a proiecta, dezvolta și conduce o echipă cu Aston Martin Vantage în DTM în 2019, în cadrul unui parteneriat numit Vynamic.

Următorul Sâmbăta partea a 2-a, a acestui reportaj GP24 Inside lui Gabriela Măluțan.

Sursa: Motorsport Network / GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network / GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)

Latest Posts

Don't Miss