Latest Posts

GP24 Inside: Mani Gyenes intră în bucla de pe Drumul Mătăsii ca lider la Malle Moto – Original

Vizualizări: 20553
  • Pe 6 ianuarie s-a concurat în etapa Al Wajh-Neom – 401 kilometri din care 367 de kilometri de probă specială.
  • Într-o probă cu foarte mult praf și vizibilitate redusă, Mani a avut un ritm în care a preferat să nu riște și a reușit să stabilească timpul de referință la Malle Moto – Original pentru a doua etapă consecutiv.
  • 7 ianuarie, etapa a 3-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 504 kilometri din care 427 de kilometri de probă specială. Este o etapă în buclă care cuprinde o secțiune din Drumul Mătăsii.

A doua etapă din Raliul Dakar 2020 a dus caravana din Al Wajh în Neom, ambele orașe aflate pe Malul Mării Roșii. O probă specială în care depășirile au fost extrem de dificile din cauza prafului și a zonei foarte pietroase. Încă o zi în care mulți concurenți au încercat să găsească similitudini cu traseele din Africa sau America de Sud, însă a fost evident că în Arabia Saudită trebuie doar să te adaptezi și să fii extrem de atent la navigație. Întrucât sunt foarte multe trasee în această parte vestică a peninsulei, organizatorii au decis că este imposibil ca în anumite zone să treacă repere în roadbook, prin urmare se rulează mult mai mult după cap compas, comparativ cu cei 10 ani din America de Sud.

GP24 Inside: Mani Gyenes intră în bucla de pe Drumul Mătăsii ca lider la Malle Moto – Original

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team:
A fost foarte multă piatră și praf în etapa a doua. Nu era vizibilitate aproape deloc în multe zone, așa că era extrem de riscant să depășești. La punctul de alimentare m-au oprit organizatorii pentru că nu îmi funcționa Iritrackul. Deși timpul pierdut acolo îl voi primi înapoi, din păcate atunci m-au depășit un quad și un alt motociclist și din pricina prafului nu am reușit să îi depășesc, am stat foarte mult timp în spatele lor. În a doua parte a traseului a fost foarte dificil cu navigația și m-am pierdut de vreo două trei ori. Contează că am terminat și sper să rămân și în zilele următoare pe locul întâi la Malle Moto.

În ziua a treia rămânem tot în Neom, acest oraș din nord, unde am ajuns la finalul zilei a doua și avem o probă specială de 427 de kilometri. Vor fi canioane, rulăm prin munți și ajungem la 1.400 de metri altitudine. Pare nimica toată comparativ cu cei aproape 5.000 de metri la care am concurat în Bolivia, însă vom întâlni cele mai scăzute temperaturi din acest raliu, undeva sub 5 grade C.“

Bucla Neom – Neom duce traseul Dakarului foarte aproape de granița Arabiei Saudite cu Egiptul și Iordania. Cu câteva sute de ani în urmă pe aici trecea și Drumul Mătăsii. Proba specială este considerată de către organizatori cea mai frumoasă din această a 42-a ediție a raliului, pentru că oferă un peisaj deșertic unic, comparativ cu tot ce s-a întâlnit până acum.

Miercuri, 8 ianuarie, se va porni către Al Ula, iar traseul va trece pe lângă templele Regatului Nabatean.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ce înseamnă clasa Malle Moto – Original
Se spune că este o nebunie să participi la cea mai dură competiție de anduranță din motorsport pe motocicletă, dar să te aventurezi la clasa „cu valiza“ este un curaj deosebit pentru că duritatea Dakarului crește exponențial. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra. Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de GPS mascate etc. Această operațiune durează în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.

Moto, Clasament General după 2 dintre cele 12 etape

    • 1. Sam Sunderland, RedBull KTM Racing, 07h 05min 22sec
    • 2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing, +01min 18sec
    • 3. Kevin Benavides, Monster Energy Honda Team, +01min 32sec
    • 49. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +1h 59min 45sec

Malle Moto – Original, Clasament general după 2 dintre cele 12 etape

    • 1.      Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 9h 05min 07sec
    • 2.      Giordano Pacheco, Calidoso Racing Team + 39min 18sec
    • 3.      Arnold Brucy, Brucy Racing Team + 40min 50sec

Pentru mai multe detalii despre configurația din acest an a raliului, accesați: www.dakar.com

Sursa: GP24 Author, Frank van Nunen / Renatta Stepanov (Management Emanuel Gyenes)
Photocredit: Renatta Stepanov (Management Emanuel Gyenes) / RallyZone
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Frank van Nunen / Renatta Stepanov (Management Emanuel Gyenes)

Latest Posts

Don't Miss