More

    GP24 Inside: Întrebări și răspunsuri cu Durche Florin, mare pasionat de Motorsport.

    Durche Florin ne explică azi despre Motorsport și Campionatul de Viteză în Coastă, dar și întrarea sa în viața acestui sport. Mulțumesc GP24 pentru acest interviu.

    Când ați debutat în Motorsport si ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Debutul oficial îl consider Campionatul Național, a fost etapa de Coastă de la Rânca în 2018, o experiență nu tocmai plăcuta din punct de vedere sportive, deoarece veneam atunci cu o mașină complet nouă pentru mine, o mașină foarte fiabilă, ceea ce în teorie se strica rar, care a funcționat perfect în manșele de recunoașteri și antrenamente, dar care a refuzat să colaboreze în urcările de concurs, în ciuda tuturor eforturilor făcute de echipa tehnică. Gustul amar lăsat de imposibilitatea de a ajunge la sosire dar și mai important de a mi saluta la coborâre toți prietenii ce au venit în număr mare de la Brașov să mă susțină la debut, a fost șters repede de incurajările aceleiași echipe prezente pe Transalpina, proaspăt reîntoarsă de pe probă. Ce o să-mi amintesc legat de această experiență nu sunt problemele ce le-am întâmpinat pentru a ajunge acolo, ci sentimental de apartenență la o lume extraordinară ce m-a făcut să exclam cu tărie când am ajuns pentru prima data la linia de start: “Aici trebuia să fiu, aici este locul meu.”
    În ciuda a tot ce s-a întâmplat aici revin mereu cu plăcere, aici am întâlnit oameni frumoși și-am intrat într-o mare familie, cea a costașilor.
    Neoficial am participat mereu la competiții pentru amatori cu o oarecare regularitate începând din anul 2005, Campionate Regionale, Cupe, Concursuri prietenești în toate ramurile motorizate: Îndemânare, Circuit, Off Road.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Fiind brașovean am asistat mereu, încă de copil de pe margine la etapele de raliu și coastă organizate în zona, mi-au plăcut mereu mașinile dar mai ales puterea, toată lumea mea este înconjurată și se contopește cu fenomenul auto. Am ales Viteza în Coastă pentru că este un sport precis și eu sunt destul de perfecționist, disciplina unde spre deosebire de raliu, nu sunt limite de putere sau de modificări admise materialului de concurs. Trebuie să recunosc totuși că îmi plac mult și etapele de macadam sau de noapte, etape ce din motive evidente lipsesc din ramura pe care am ales-o.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    Chiar dacă poate părea monoton sau obositor doar să asculți mereu aceleași lucruri (discuții despre mașini) mai cu seamă să le și trăiești zi de zi, interesele și hobby-urile mele sunt strâns legate de viața de la curse, îmi place să merg la Off Road, să descopăr locuri greu accesibile, trasee tehnice cu finalitate în zone pitorești, foarte liniștite, accesibile doar pe jos sau cu mașini de teren bine pregătite. Îmi place muntele, mersul pe bicicletă, îmi place să călătoresc, să interacționez cu diferite culturi din alte țări și în ultima perioadă să studiez psihologia fiecăruia în funcție de limba pe care o vorbește.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Așa cum se poate vedea în fiecare an pe cască și pe mașina mea, printr-un mic tribut adus lui,  deși nu sunt fan formula 1, Ayrton Senna este idolul meu, atât pentru pilotul excepțional care a fost, pentru lupta dată în schimbarea regulamentului referitor la siguranța piloților, munca de care beneficiem și noi astăzi și ne protejează, dar mai ales pentru caracterul lui și dezvoltarea ca individ pe care a avut-o de a lungul carierei.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport?
    Cu o săptămână înainte și o săptămână după  etapă, pregătim caravana cu tot ce avem nevoie la curse, mașina este doar o mică parte din necesarul unui concurs, după o lista bine stabilită și în funcție de strategia discutată pentru cursa respectivă, asta dacă între etape mașina nu suferă vreo problemă majoră, lucru care ne ține în priză și ocupați zi și noapte. Din păcate se întâmplă tot mai rar să avem momente de respire, bătălia la vârf nu este deloc măsoară. De cele mai multe ori tot în săptămâna premergătoare cursei merg mult pe bicicleta, mă ajuta să-mi eliberez mintea și să dorm mai bine.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport și ce o menține în viață?
    Cursele înseamnă viață, tot ce este înainte sau după este așteptare. Competiția de orice natură te face să fi mai bun pe toate planurile, momentan nu este necesar să o mențin în viață, ea trăiește bine mersi în mine fără nevoia de a face eu ceva, are voință proprie.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    Emoțiile sunt la un nivel scăzut până în momentul în care urmează să iau startul la cele două manșe de concurs. Duminica, practic ultimele două urcări, cele care contează în clasament, este destul de interesantă gestionarea lor, eu unul reușesc să le reduc prin mers și concentrare, plec de la cort, mă plimb printre mașini, sunetul motoarelor mereu mă calmează. În momentul în care iau startul orice emoție dispare, absorb și mă bucur de fiecare clipă, îmi trăiesc visul.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă și familia?
    Deși inițial am crezut că va fi doar un hobby, am descoperit foarte repede ca nu mă puteam înșela mai tare, dacă vrei să fi competitiv trebuie să te dedici 100%, diavolul stă în detalii, detaliile consumă timp, în concluzie să fi pilot este un job cu normă întreagă. Faptul că întreaga mea existență se învârte în jurul mașinilor mă ajută destul de mult să armonizez lumea în afara perioadei de concurs ba chiar de multe ori se dovedește a fi un liant pentru relații ce s-au răcit în timp prin crearea unui cadru relaxant pentru prieteni, familie și parteneri.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Obiectivul principal este ca la sfârșitul anului 2020, să fiu Campion la Grupa E1-1600/H1, mereu concurez pentru locul 1 dacă materialul tehnic mi-o permite,  în paralel îmi doresc participarea la o etapă internațională de Hillclimb (Italia, Elveția, Austria sau Cehia). Pe plan național situația actuală mi-a afectat alegerea etapelor pe care vroiam să le parcurg și numărul lor în sensul în care având la dispoziție un număr de 9 etape mi-aș fi dorit să merg doar la parte din ele, acelea care îmi erau dragi. Campionatul redus la 6 etape mă forțează într-un fel sau altul să iau parte la toate, luând în considerare obiectivul propus. Pe plan internațional călătoritul într-o altă țară poate nu este cea mai potrivită abordare în contextual actual, având în vedere ci etapele luate în vizor de mine, se află pe teritoriul unor țări puternic afectate, unde organizarea întregului Campionat este pus serios sub semnul întrebării.

    Credeți că a fi activ în Motorsport necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    Cu siguranță fiecare își gestionează viața și împreună cu aceasta și activitatea legată de curse după anumite reguli sau principii , totuși nu toți urmăresc să fie cei mai buni sau să învingă mereu. După părerea mea dacă vrei să fi competitiv ai nevoie într-adevăr de un cumul de calități deosebite: viziune, curaj, perseverență dar mai ales multă disciplină, calități care nu trebuie să se regăsească doar la tine ci și la cei care te înconjoară pentru că ei sunt atuul tău numărul 1.

     Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!!


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.