Latest Posts

Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.

Vizualizări: 124444

În noua noastră serie „între Asfalt și Macadam” astăzi vi-l prezint pe Călin Bucur, care calcă pe urmele tatălui său, în Cariera din lumea Motorsportului, este foarte pasionat de acest sport. Mulțumesc GP24 pentru acest interviu și pentru promovarea mea.

De unde s-a născut pasiunea pentru Motorsport?
Salutare tuturor. Pasiunea pentru motorsport cred că s-a născut practic odată cu mine, tatăl și unchiul meu fiind în lumea curselor pe vremea aceea. Am crescut alături de ei în garajele mașinilor de curse, pe probe ca fan, fiind foarte ușor să nu mă mai pot dezlipi de mirosul de benzina:)
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
La ce vârstă ați început, dar și etapele din cariera voastră?
La vârsta de 8 ani, tata m-a înscris la Casa Pionierilor Sibiu secțiunea Karting, iar la 9 ani(1986) am câștigat prima mea cupa, locul 3 la etapa de Karting Județean ce s-a desfășurat la Cisnădie (10 Km lângă Sibiu). Am practicat Karting în Campionatul Județean până prin anul 1992,când am și participat la etapa finală între județe de la Galați, luând locul 1 cu echipa și locul 2 individual.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
După ce am luat permisul, am participat la mai multe Coaste Județene unde am reușit locuri fruntașe, iar în anul 1999 la primul sezon în cadrul Campionatului Național de Autocross Show, reușind performanța de a mă clasa la sfârșitul anului pe locul 1, atât la clasă, cât și la general, fiind Campion Național absolut la această disciplină.

Din păcate, din lipsa bugetului nu am putut face pasul către Raliuri decât în anul 2004,când alături de Dan Magos am debutat cu un Renault 5 1,4L Turbo la Raliul Siromex Baia Mare, reușind să ne clasăm pe locul 3 al clasamentului rezervat debutanților. Plecând la următoarea etapă de la Cluj foarte încrezători, pe prima probă a Raliului am avut un crash destul de mare, mașina nemaiputând fi recuperată, iar sezonul încheiat.

Iar în anul 2005 am construit un Opel Nadety E GSI, cu care am participat împreună cu Răzvan Hulea la Raliul Hunedoarei, reușind sa ne clasam pe locul 1 in clasamentul rezervat debutanților. Din lipsa de buget, nu am mai putut continua sezonul. Cu ajutorul lui Dan Mogoș care avea o mașină de curse(Citroen Xsara 2,0L) și ceva buget, am reușit să mai iau startul la câteva etape între anii 2007 și 2009 inclusiv la o etapă din Austria Rally Waldviertel.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
În 2013 am reușit să achiziționez un Suzuki Swift Sport, cu care am participat la câteva etape în cadrul Cupei Suzuki, clasându-mă în final pe locul 4 al acestei Cupe Mono Marca. Din păcate tot din lipsa de buget, a trebuit să vând mașina. În anul 2015 am participat in cadrul Campionatului Național de Karting FRAS, unde am reușit sa ma clasez la final de an pe locul 2 al clasei Rotax Max Masters.

La sfârșitul anului 2016, am achiziționat un Mitsubishi Lancer EVO 6,5 TME, cu care am debutat în anul 2017 la Winter Rally Covasna. După prima zi de cursă, mă situam pe locul 1 al clasei H și locul 4 general, dar din păcate pe prima probă a zilei secunde, motorul a cedat și a trebuit să abandonez. În această mașină era prima dată când simțeam că sunt într-o mașina de curse și mă împacăm foarte bine cu ea. Din păcate, cu această mașină am avut numai ghinion, Raliurile de la Arad si Sibiu din 2018, terminându-se doar cu abandonuri 🙁

În anul 2019, am reușit cu mari eforturi să achiziționez un Mitsubishi EVO 9,mașina lui Manu Mihalache (o mașină cu pedigree), o mașină Campioană din 2018 a Clasei RC2N si să iau startul la 5 Raliuri. Din păcate la raliul de casa a trebuit să abandonez datorită unei probleme tehnice, reușind cu 4 raliuri terminate să mă clasez la final de an pe locul 2 al clasei.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
De ce ați ales Motorsportul?
Cred că el m-a ales pe mine:). Am făcut în tinerețe și alte activități (chitară, pian, clarinet, șah, înot…), însa în acesta branșă mă simțeam cel mai bine. Sunt fericit acum că și domeniul meu de activitate este tot Motorsportul.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
Care sunt obiectivele in acest campionat?
Neavând un sponsor în spate, obiectivele mele au fost tot timpul să merg cât pot de tare (fără să lovesc mașina) ca să mă simt bine și să pot lua startul la cât mai multe competiții.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ne puteți descrie noțiunea de motorsport?
Sporturi cu motor, nu?! 🙂 Pentru mine motorsportul e o a doua familie și un stil de viață. M-am născut cu el, am trăit cu el și sper să pot continua cu el.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
În Motorsport există și evenimente mai puțin plăcute, cum ați trecut peste ele?
Din păcate există și astfel de momente și trec cu greu peste ele. Cele mai neplăcute le-am simțit în momentul abandonurilor la Raliurile de acasă, în fața familiei, prietenilor și a susținătorilor de pe margine.

Cum îi îndrumați pe cei care vor să înceapă în Motorsport ?
Eu am o vorba:”daca vrei cu adevărat, poți”. Ii sfătuiesc pe toși ce vor să înceapă o disciplină în motorsport, să aibe încredere în ei, să urmeze o școală de pilotaj și să își urmeze visul. Șoferia nu e același lucru cu pilotajul, iar “nebuniile” în trafic pot genera drame.
Intre Asfalt și Macadam: Întrebări și răspunsuri cu Călin Bucur, un adevărat pasionat de Motorsport.
Cum faceți față emoțiilor la linia de start?
Asta este o întrebare bună. Și acum după atâția ani, am emoții la fiecare start de probă specială și nu știu de ce. Important este că dispar odată cu viteza a doua:).

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss