More

    Latest Posts

    GP24 Inside: Întrebări și răspunsuri cu Bogdan Vrăjitoru, pilot MotoRC

    Bogdan Vrăjitoru, vine astăzi să ne prezinte despre cariera sa în Motorsport, a început la vârsta de 6 ani în CN, cu o motocicletă Yamaha PW50, apoi a continuat inclusiv la nivel internațional, da find că și tatăl său a fost Campion Național cu peste 20 de titluri câștigate.

    Când ați debutat în Motorsport(MOTO) Și ce ne puteți spune despre  prima dvs. experiență? 
    Am debutat la 6 ani, am participat la CN de viteză pe o motocicletă Yamaha PW50. Părinții mei m-au testat într-o parcare, am mers foarte timid și încet, iar ei au fost foarte mulțumiți că nu am rămas cu mâna în accelerație fără să îmi dau seama. Pentru ei, ăsta a fost un semn că am o primă înclinație naturală. După doi ani de curse, nu am mai avut bani să continui. M-am reapucat la 13 ani pe o motocicletă cu trepte de viteze. Am învățat să schimb pe Mobra 50. Tata  nu prea a avut răbdare cu mine, așa că pot spune că mama m-a învățat cum funcționează ambreiajul, cum se schimbă treapta etc. Până în ziua de azi, în unele aspecte la circuit, ea mă ghidează (de exemplu: ascultă motorul în timp ce merg și îmi spune dacă merg curat cu el, dacă îl chinui sau dacă ar trebui să încercăm alt raport). 

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Părinții mei s-au cunoscut ca sportivi la același club de motociclism. Mama a mers pe motocicletă până când m-a născut. Am crescut urcând cu tata pe podium și mi-am dorit să fac asta și eu. Tata are peste 20 de titluri de Campion Național și a fost tot timpul un sportiv de înalt nivel. Pasiunea s-a născut din dorința mea de a fi ca el.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri? 
    Cânt la chitară, am avut trupă în liceu și mai compun cântece de parcă mă pregătesc să scot un album, chestii simple pentru că nu am aprofundat teoretic, dar nici nu aș fi dispus să dedic atâtea ore pe zi cum fac cu motociclismul. Alt hobby ar fi Birdwatching, asta a început când eu cu fratele meu am găsit iarna un botgros, nu mai văzusem niciodată specia și m-a intrigat faptul că unele vietăți pot locui lângă tine fără să le observi. L-am ținut în casă peste iarnă și când s-a încălzit l-am eliberat. Acum am binoclu, determinator, am făcut Facultatea de Biologie.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport? 
    Cel mai mare idol este prietenul și mentorul meu, Adrien Morillas – primul pilot care a câștigat cu Kawasaki în WSBK, Campion Mondial de Anduranță și pilot în MotoGP 250cc și 500cc cu piloți precum Doohan, Schwartz, Kocinski, Cadalora, Rainey, iar ca antrenor i-a format pe Loris Baz, Jeremy Guarnoni, Florian Marino și alții. L-am întâlnit atunci când am participat în Superstock1000 și am păstrat legătura. Este un om care crede în mine și am petrecut câteva ierni la antrenament cu el. Această iarnă a fost cea mai lungă perioadă de pregătire. Aveam în plan să fac un pas înainte și să concurez în Franța. Am stat la el acasă aproximativ 4-5 luni cu tot cu izolarea Covid de acolo și am putut înțelege mai bine modul în care se face sport la nivel vest-european. Sfaturile și îndrumările primite de la el nu sunt ceva ce poți învăța citind cărți sau urmărind video-uri despre pilotaj. Sunt foarte norocos că l-am întâlnit și am putut să dezvolt o prietenie cu el și familia lui.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport (MOTO)? 

    Pregătirea mea cuprinde mers pe bicicletă, sărit coarda ca antrenament cardio, antrenamente la sală cu greutăți. Pe motocicletă, acum mă antrenez cu motocicleta de trial, am făcut puțin moto cross în timpul iernii. Pe circuit, particip la trackday-uri, iar iarna am pregătirea care mă ajută cel mai mult pe parcursul anului cu deplasări pe circuite în Franța și Spania, în medie 3 pe iarnă. Contează foarte mult să vizualizezi circuitul, am un caiet cu harta traseului pe care îmi notez toți markerii de frânare, înclinare, accelerare, dacă e vreo denivelare, ce setări am pe motocicletă, presiunea și tipul anvelopelor, tot felul de informații. În acest fel, când revin pe un anumit circuit, nu iau de la zero totul.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport (MOTO) și ce o menține în viață? 
    Toată familia a privit curse și am discutat mereu despre curse. Asta a făcut ca dezvoltarea mea ca persoană să fie destul de legată de fenomen. Fiind timid și tăcut în general, am reușit să mă exprim mai bine atunci când merg pe motocicletă. Ne siguranțele din diferite aspecte se disipau pe motocicletă, iar asta a făcut să mă simt mai în control atunci când pilotez decât atunci când port o conversație. Asta s-a schimbat când am mai crescut, dar pot să zic că prima oară am fost “eu” pe motocicleta și asta m-a ajutat să mă accept ca personalitate și în viața de zi cu zi. După ce am trecut prin trauma accidentului fratelui meu din 2012 și care încă mai durează în timp ce el se recuperează, pot să spun că pasiunea e diferită. S-a transformat ca într-o misiune de a nu rămâne între patru pereți, să îl reintroducem în mediul de curse în care am crescut împreună și de a nu trăi viața acaparați de frică. Acum, la 30 de ani, după ce am ajuns din nou la un nivel de pilotaj bun, am redescoperit plăcerea de a pilota și am câștigat Campionatul MotoRC, îmi mai doresc o participare internațională de amploare și pentru asta mă pregătesc.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții? 
    Am emoții în special înainte de cursă, dar intensitatea lor se diminuează atunci când se stinge semaforul. În timpul cursei mai apar unele momente presante, grija de a nu te prinde cel din spate atunci când conduci. Am contracarat asta prin semnalizarea de pe margine, mi se arată timpul pe tur al adversarului din spate, diferența, ca eu să pot să îmi gestionez ritmul cum trebuie. Chiar și echipa de pe margine are un rol în a gestiona astfel de momente. Mi s-a întâmplat de multe ori ca tatăl meu să nu îmi arate diferența reală față de cineva din spate, ca eu să nu mă stresez inutil într-un anumit moment al cursei. Dar pentru asta e nevoie de o relație specială plus experiență (el să cunoască foarte bine structura desfășurării unei curse și modul de comportament al pilotului).

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Pentru sezonul 2020 aveam obiectivul de a participa în Campionatul Francez. Am făcut pregătirea de iarnă cu echipa cu care trebuia să particip și m-a prins criza Covid-19 acolo. Discuțiile cu sponsorii au înghețat și în momentul de față nu știu ce voi face în acest an, dacă voi face doar antrenament pentru 2021 sau dacă voi participa la curse. De continuat, voi continua, dar în momentul de față trebuie să vedem ce putem face pentru a progresa în aceste condiții complicate la nivel planetar. Pregătirea a mers atât de bine încât mi-a reîmprospătat dorința de a participa la un nivel înalt și am o direcție destul de clară pentru viitor. 

    Credeți că a fi activ în Motorsport (MOTO) necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate? 
    Cred ca este necesară precizia, abilitatea de a rămâne calm în situații neprevăzute și o capacitate mare de adaptare. Motorsportul are niște lucruri unice spre deosebire de alte sporturi în care scopul principal este să îți duci corpul spre limită. Nu ai un mediu fix pe care să performezi ca sportiv. Trebuie să analizezi starea circuitului, poate fi ud sau în curs de uscare, poate fi praf, temperatura asfaltului, vântul influențează inputul primit de la motocicletă, iar la asta se adaugă strategia de cursă și studierea adversarului.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!! 

     

    Sursa: https://gp24.ro

    Photocredit: https://gp24.ro


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss