Al-Rajhi câștigă etapa 10 din Dakar, Al-Attiyah îl învinge pe Peterhansel, ocupând locul doi

Pilotul Toyota, Yazeed Al-Rajhi, a obținut onoruri în etapa 10 a Raliului Dakar, miercuri, în timp ce Nasser Al-Attiyah l-a învins pe Stephane Peterhansel,...
More

    Latest Posts

    GP24 Inside: Întrebări și răspunsuri cu Alin Huiu by Drift

    Ce ne poți spune despre schimbarea aceasta făcuta in drift, de la un sport de strada la curse organizate pe circuit?
    Nu s-a întâmplat peste noapte, e un proces care a început acum mai bine de un deceniu, dinainte de RoDrift. Nu a fost chiar un sport la început, pentru că puțini știau ce înseamnă driftul cu adevărat, chiar și acum este o problemă din acest punct de vedere, fiindcă uneori e confundat cu acele cerculețe. În acest moment, suntem mândri că driftul a devenit o probă sportivă respectată, atât de public, cât și de parteneri. Prin munca depusă în ultimii cinci ani, am reușit, spun eu, să ducem organizarea Campionatului Național de Drift la un nivel ridicat de organizare. Faptul că este singurul campionat transmis integral de o televiziune națională înseamnă mult pentru noi.

    Prin nivelul ridicat de spectacol, driftul este sportul cu cei mai mulți spectatori. Ce părere ai despre acest lucru?
    Într-adevăr, mai ales la ultimele două etape din 2019, pe Transalpina și la București, am avut un număr impresionant de spectatori. Această creștere a venit cumva normal, pentru că, dincolo de faptul că am evoluat ca organizare și promovare, piloții au reușit să crească la rândul lor nivelul competițional. Mașinile sunt din ce în ce mai puternice, au apărut și multe nume internaționale la etape, iar astea sunt doar o parte dintre elementele care atrag un număr tot mai mare de spectatori pe traseul de concurs.

    Ce ne poți spune despre sezonul 2019?
    Pe scurt, unul plin de surprize, atât pentru noi, cât și pentru fanii driftului. Pe primul loc aș trece întoarcerea în București după trei ani, iar etapa finală a fost una dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut. M-a impresionat numărul de oameni, oameni care au stat aproape toată ziua pentru a vedea evenimentul. O altă surpriză a fost victoria lui Gabi Imre de pe Transalpina. Aș putea evidenția această etapă pentru că a fost prima organizată pe cel mai înalt punct de rutier al României, în pasul Urdele. Am fost impresionați fiindcă numărul spectatorilor a fost mult mai mare decât la etapele precedente de pe Transalpina. Inclusiv lupta pentru titlu a fost una spectaculoasă fiindcă au fost trei piloți cu șanse egale până în ultima etapă. O surpriză a fost și victoria lui Răzvan Frățianu, care a devenit campion la 8 ani după ce cucerise precedentul titlu.

    Care sunt surprizele pentru 2020?
    Două etape internaționale în parteneriat cu omologii noștri din Ungaria, pe circuitul de la Mariapocs. În ultimii ani, aceste etape au fost extrem de puternice, iar 2020 cu siguranță nu va face rabat. La aceste etape vor veni piloți din toată Europa. O surpriză va fi reintroducerea etapei de pe Transalpina ca rundă finală. Se anunță deja o grilă de start excelentă, la care vor fi prezenți și mulți piloți din străinătate. Marea surpriză este etapa de la București, însă momentan nu pot dezvălui multe aspecte privind organizarea. O vom face la timpul potrivit.

    Ce ne poți spune despre piloții nou licențiați sezonul trecut?
    Unul dintre ei, Mircea Ene chiar a reușit să încheie pe podium la Semi Pro, și cu siguranță aspiră la rezultate mult mai importante în 2020. Pe tot parcursul lui 2019 au apărut câteva nume pe lista licențiaților, i-aș menționa pe Natalia Iocsak și Gabi Imre jr deoarece sunt parte din noua generație. Dar, uite, Claudiu Adam, la doar 16 ani, a câștigat titlul la doar 16 ani, iar asta arată că driftul are viitor. Și pentru acest an, știu că sunt aproximativ 10 piloți care sunt gata de debut și își vor da licența până la prima etapă. RoDrift se va concentra mult pe partea de promovare a noilor talente din drift și cu siguranță o să auziți mai multe despre acești piloți pe parcursul lui 2020.

    Cate etape va însuma acest sezon?
    Așa cum spuneam, vom avea cinci etape. Două pe Circuitul de la Mariapocs, una la București, iar alte două pe traseu montan, pe TransRarău și Transalpina, deja o tradiție pentru noi. De asemenea, vom continua și seria Drift Games.

    Care a fost etapa din 2019 cu cel mai mare număr de spectatori?
    Cu siguranță este finala de la București, organizată la Arena Națională. În cele două zile, numărul total a depășit 25.000, iar la battle-urile finale au fost aproximativ 15.000. De asemenea, am fost plăcut impresionați și de etapa de pe Transalpina, acolo unde am avut mii de spectatori, care au înfruntat canicula pentru a urmări battle-urile.

    Sursa: GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)

    Photocredit: Ana Maria Florea

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.