GP24 Inside: Interviu cu Călin Daniel, pilot al ACSGE BADEA RALLY TEAM

Călin Daniel, a început cariera în Motorsport în anul 2013 cu Campionatul de Slalom Paralel, apoi a continuat cu VTM, iar acum continuă cu...
More

    Latest Posts

    Campionatul National de Super Slalom-VLAD HANCU se impune in a doua etapa.

    A doua etapa din Campionatul National de Super Slalom, intrat de curand sub aripa FRAS, si-a desfasurat la Romexpo a doua etapa.Peste 30 de...

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    GP24 Inside: Interviu Victor Neamțu, pilot al ACS RAIDERI

    Victor Neamțu, a intrat în Motorsport în 2017, a început la etapa din Campionatul Național de Rally Cross, alături de Clubul ACS Raideri Tg-Jiu. Mulțumesc GP24 pentru acest interviu. 

    Când ați debutat în Motorsport? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Am debutat în motorsport în 2017. În cadrul ultimei etape din Campionatul Național de Rally Cross, cu un monopost Dacia din cadrul clubului ACS Raideri. Prima experiență în motorsport a fost plăcută, dar cu emoții, recunoscând mașina. A fost însă un foarte bun punct de început, motivându-mă să devin mai competitiv.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Am ales să particip la Time Attack deoarece voiam să fac trecerea de la macadam la asfalt într-un mod cât mai cursiv.  Ideea de a-ți îmbunătăți timpul la fiecare sesiune în încercarea de a obține cel mai bun timp pe tură și faptul că te lupți constant cu secundele au fost cele care m-au atras către această disciplină.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    Pe lângă motorsport, pasiunile mele includ ATV-urile, Mountains biking, schiatul, călătoriile și antreprenoriatul.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Nu pot spune că am un idol, atât în motorsport cât și în viața de zi cu zi. Prefer însă să analizez valorile, principiile și obiceiurile oamenilor pe care îi admir, apoi să le preiau treptat, pentru a deveni în final cea mai bună versiune a mea.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport?
    Pe lângă pregătirea fizică și stabilirea unei strategii de competiție, înaintea unui eveniment motorsport pun accent pe pregătirea psihică, îmi doresc să mă simt pregătit, să simt că îmi cunosc mașina și, mai ales, să îmi cunosc obiectivele pentru competiția respectivă. De asemenea, îmi place să îmi adaug propriile detalii asupra mașinii, lucru care stabilește o conexiune între ea și pilot.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport și ce o menține în viață?
    Pasiunea mea pentru motorsport derivă din pasiunea pe care o am în general pentru mașini, moștenită cel mai probabil de la tatăl meu. Văd motorsportul ca pe oportunitatea de a testa, atinge și depăși limitele mașinilor si piloților, totodată susținând dezvoltarea noilor tehnologii din domeniul auto, ce vor ajunge ulterior pe mașinile de serie.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    Ca la orice sportiv, indiferent de nivelul la care concurează, este inevitabil ca emoțiile să apară. Suspansul și adrenalina apărute înaintea startului aduc cele mai mari emoții de pe parcursul competiției, însă din secunda în care roțile încep să se învârtă, ele dispar și intru în modul „pilot automat”. Fiind concentrat 100% pe pilotaj, emoțiile nu mai au unde să se strecoare, ești doar tu și mașina.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă (sau școală) și familia?
    Activitățile legate de motorsport interferează uneori cu scoală, însa este doar un joc despre priorități.  Familia mă susține orice ar fi și oamenii din jurul meu sunt bucuroși să mă însoțească la evenimente.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Începutul decalat al sezonului 2020 nu a fost tocmai binevenit, dar din fericire competițiile online au făcut așteptarea mai plăcuta. În acest sezon țintesc către primul loc în Campionatul de Time attack la clasa mea și un timp cât mai bun în Clasamentul Open. De asemenea, vreau să aduc mașina la un nivel mai ridicat de performanță, lucru ce implică multe ore și kilometri parcurși pe circuit.

    Credeți că a fi activ în Motorsport (karting necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    A fi activ în motorsport nu necesită calități speciale, însă pentru a fi competitiv în motorsport e nevoie de o doză de curaj, răbdare și perseverență, iar pilotul și echipa lui trebuie să fie dispuși să găsească soluții în orice situație.

    Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?
    Cea mai mare provocare, odată ce ți-ai cunoscut mașina, vine în momentele în care te lovești de anumite limite, convingeri sau obiceiuri de condus pe care trebuie să le depășești pentru a progresa ca pilot. Cât despre adrenalină și plăcerea dată de motorsport, îmi place să observ progresul făcut de la o competiție la alta, iar goana de adrenalină vine când viteza și precizia se unesc și formează acea senzație de „flow”.  Sunt motivat de progres și rezultate, dar și de momentele când îmi urmez viziunea și traseul dorit.

    Off-Topic: Care este mâncarea și băutura ta preferată în timpul unui weekend de cursă?
    Într-un weekend de cursă prefer să beau sucuri naturale, însă nici cafeaua nu lipsește din meniu.  Când vine vorba de mâncare prefer ceva rapid, de obicei un Sandwich în pauza de la prânz, iar seara se încheie cu ritualul meu preferat, friptura.

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi?
    Momentele speciale în motorsport au loc când reușesc să îmi depășesc o limita, o frică sau un moment neplăcut. Un alt gen de moment special este unul în care reușesc să împart experiența cu o altă persoană, să poată vedea în timp real o bucățică din ceea ce înseamnă motorsportul.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără să vă îngrijorați de buget, care ar fi?
    Dacă ar trebui să aleg un eveniment motorsport la care să particip, fără să țin cont de buget, aș alege cursa de anduranță desfășurată pe Nürburgring Nordschleife.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu?
    În motorsport apar des și momente mai dificile, iar pentru a trece peste ele încerc să îmi creez o imagine de ansamblu, să privesc lucrurile obiectiv și să găsesc soluții pentru a evita o situație similară pe viitor.  Un exemplu destul de recent pe care îl pot da este incidentul care a avut loc in 2019, la prima etapă de Time Attack la care am participat, în a doua tură de recunoașteri, când am rămas fără frâne la 140 km/h.  Sistemul de frânare fusese montat ținând cont de dimensiunea jantelor de competiție, însă la sesiunea de recunoașteri am folosit roțile destinate antrenamentelor.  Din această cauză, roțile au interferat cu sistemul de frânare, ceea ce a dus la pierderea completă a frânelor la cea de a doua tură de circuit.  Din fericire, am reușit să controlez mașina, am evitat parapeții și m-am oprit pe pietrișul de pe marginea circuitului.  Nu a fost cea mai plăcută experiență, însă am învățat ceva din ea și, știți cum se spune, ce nu te omoară te face mai puternic.

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport?
    Le-as sugera celor ce doresc să ni se alăture în motorsport să facă această trecere cu mare încredere, deoarece experiențele trăite și oamenii pe care îi cunoști prin intermediul acestui sport merită depășirea oricărui obstacol apărut.

    Există ceva care nu a fost acoperit în acest interviu pe care dorești să le spui fanilor și urmăritori tăi?
    Vreau să le mulțumesc pentru susținerea părinților, echipei, mentorului meu ți tuturor persoanelor care m-au susținut și mă susțin în continuare pe acest drum.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!!

    Latest Posts

    Campionatul National de Super Slalom-VLAD HANCU se impune in a doua etapa.

    A doua etapa din Campionatul National de Super Slalom, intrat de curand sub aripa FRAS, si-a desfasurat la Romexpo a doua etapa.Peste 30 de...

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    Don't Miss

    Bun venit in liga mare!

    Felicitari! Ai reușit să ajungi aici. Ai ales un campionat din materialul precedent și ți-ai făcut un nume. Totodată ai reușit să atragi sponsori...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...

    MotoGP: Jorge Lorenzo despre niciun wildcard în 2020, „chiar mi-am dorit să o fac”

    De cinci ori Campion Mondial a discutat despre faptul că nu-și poate face revenirea cu Yamaha la Marele Premiu al Cataloniei din 2020. Monster...

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...