GP24 Inside – Interviu cu Mădălin Ilinca-Cristinel, geniul simracing-ului

Sincer să fiu nu știu cum de nu am făcut asta mai de mult. Eu și Mădălin ne cunoaștem de ceva timp iar acum, o dată cu seria GP24 Inside, am zis că ar fi cel mai bun moment să-l pun pe tovarășul simracer la cea mai grea încercare din viața lui. Așa, ca de la oltean la oltean.

Probabil mulți dintre dumneavoastră nu-l știu pe Mădălin, dar asta sperăm să se chimbe acum. Inginer electromecanic de meserie, inventator, simracer, și cel mai important, infectat în stare critică cu auto-virus, ca mai toți dintre noi de altfel. Am zis să nu fie egoist și să ne împărtășească tuturor din vasta sa experiență și toate picanteriile vieții la viteză maximă.

Deci Mădălin, cum s-a răspândit microbul auto în cazul tău?

Cum mașinile plac tuturor, nici eu nu am scăpat de acest microb. Mi-a plăcut desenul de mic și cu timpul mi-am dorit să fiu diferit, să desenez altceva decât tablouri. După succesul cu design-ul auto, urmăream  toate celelalte ramuri ale industriei auto. Așa am ajuns să descoper că am suficientă cultură generală în acest domeniu și am câștigat numeroase concursuri de cultură generală, design, consum, simracing etc.

Cum ai descoperit lumea curselor virtuale și ce te-a atras atât de mult la ele?

Lumea curselor virtuale am descoperit-o în anul 1999 la Craiova la o sală de Playstation când am jucat prima dată F1 1994, cu Benetton-ul lui Schumacher. A fost momentul care a declanșat tot. Senzațile după câștigarea primei curse și a campionatului în aceea zi (cursele au fost de 3 tururi) au trezit dorința de a mă compara cu cei mai buni.

Insă mult mai târziu după ce am văzut la concursul Volvo că cineva a câștigat o mașină reală, am încercat și eu. Am fost cu o secundă mai rapid decât câștigătorul, însă a fost prea târziu. Din acel moment am știut mereu ce concursuri sunt, însa lipsa unui simulator m-au transformat in keyboard warrior. Primul simracer care a câștigat o cursa în fața acelor “alieni” de la vremea respectivă.

Cel mai mult m-a atras la aceste curse, fiind un perfecționist desăvârșit, dorința de a mă autodepăși și de a mă compara cu cel mai bun.

Monoposturi, turisme, GT sau prototipuri. Care crezi că se potrivește cel mai bine cu stilul tău de pilotaj?

Monoposturi clar. Cele mai multe titluri naționale și internaționale le-am obținut însă la GT-uri.

Ai un constructor sau model preferat care să livreze exact ceea ce cauți tu?

Am un constructor favorit, BMW. Dar dețin modele de la Skoda, Smart și Alfa Romeo momentan. După ce am condus peste 300 de mașini, de la Piagio la Porsche, pot spune că Porsche rămâne “cea mai tare mașină” ( performanță, fiabilă, comfortabilă, ușor de condus, întoarce capete și de fitze).

Știu că ai experimentat cu majoritatea simulatoarelor disponibile, care ar fi punctele forte dar și neajunsurile acestora?

Am testat 99% din simulatoarele existente pe piată cu prețuri de la câteva mii de euro până la zeci de mii de euro sau mai mult. Punctele lor forte sunt cele legate de faptul că te fac mai bun, indiferent de nivelul inițial. Oferă peste 70% din senzațiile reale. Acum au aparut și sisteme ce simulează vântul în funcție de viteza mașinii. Curând o să fie implementată și ploaia. Pe langă deja cunoscutele sisteme VR și Motion, cred că simularea condițiilor meteo vor face ca un simulator să fie extrem de apropiat de realitate.

Neajunsurile acestora însa rămân cele legate de ….realitatea reală. Mirosul de ulei, de benzină și toate mirosurile specifice unei curse reale lipsesc cu desăvârșire momentan. Și indiferent de ce o să apară în viitor, simulatorul o să rămână mereu o unealtă de antrenament și un mijloc extrem de ieftin comparativ cu participarea într-un concurs, fie el și de karting.

Care sunt cele mai importante realizări ale tale pe ramura de sim-racing?

Dacă este să fac un top, cred că titlul Racefor2013 de la Brasov pe simulatorul construit de Mihai Marinescu obținut în Romania, recordul de la Muzeul lui Schumacher în Germania și apoi recordul doborât pe simulatorul celor de la AvD (Automobil von Deutschland) în 2019. Aceste recorduri vin după o pauză de 2 ani. Insă bucurii mi-au adus și primele victorii la iRacing, Race2Play și Formula 1 2019.

Povestește-ne un pic și despre “mașinuța” ta din sufragerie.

Deși folosesc un clasic simulator F1 GT de la Next Level, am avut ocazia să cumpăr un cockpit din fibră de sticlă la scara 1:1 al unui monopost de F1. Acesta este noul proiect la care lucrez și care va fi gata până la sfârșit de an. Monopostul a fost construit de un designer neamț de kit-uri de caroserie. Acesta a produs multe caroserii pentru monoposturi și Le Mans.

Deși în ultimii ani nu ai mai fost atât de activ, când te așezi la volan faci ravagii, ai cumva vreo poțiune magică de care să știm și noi?

Datorită problemelor avute cu calculatoarele în ultimii 4-5 ani nu am reușit deloc să adun mai mult de 1 lună. Steam și diferitele jocuri jucate în ultimi ani, au contorizat exact câte ore și câți km am parcurs. Astfel că m-am trezit în 2019 după achiziția simulatorului și PC-ului că trebuie să demonstrez că am fost sau înca sunt bun la așa ceva. Cu o investiție de 1000 de euro și o lună de curse în privat am reușit în cele câteva tururi la diferite competiții în Germania să bat toate recordurile și am reușit să mă calific și la prima cursă eSport, fiind calificat după 3 tururi în top 5 dintr-un milion de oameni cu Audi R8 pe Laguna Seca.

Poțiunea magică nu există, nu am niciun ritual anume. Doar că, fiind inginer electromecanic și cu câteva invenții în automotive, am acel ceva în plus față de ceilalți. Și mai am câteva lucruri pe care le fac acasă la fiecare cursă, lucruri pe care ceilalți nu vor să le aplice.

Știu că asta e incomodă, dar nu te las să scapi oricum. Care este circuitul tău preferat și de ce?

Multă vreme circuitul favorit a fost Brno, Cehia. Insă Barcelona rămâne circuitul care este selectiv. Acolo am făcut și primul antrenament cu Mihai Marinescu și am învățat enorm. Cel mai bun start din activitatea mea de simracing a avut loc tot pe acel circuit. Deși sunt deținătorul a două recorduri în Germania pe circuitul de la Nurburgriung sprint, nu pot spune că e favoritul meu. Spa și Zolder sunt alte circuite care au un loc aparte în inima mea pentru că am fost acolo și le-am străbătut la pas.

 Iar în încheiere, cam ce planuri de viitor ai și te vor menține acestea printre cei mai buni?

Planurile sunt să testez un monopost de F1 cu motor V10 în curand. În prezent după ce am lansat ILINCA Motorsport și am câștigat la iRacing, rFactor, F1 și Raceroom game, vreau să particip la un campionat național RLR, să particip la Gamescom și să rămân doar la un campionat mondial. Primele teste la Formul E au fost incredibile. Cred că mă voi concentra pe campionatele de curse electrice, așa cum am spus, Formula E.

Sursa: GP24 Author, Cosmin Milcu
Photocredit: Mădălin Ilinca-Cristinel personal archive

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September