92 de victorii pentru Hamilton

Lewis Hamilton a devenit cel mai de succes pilot din Formula 1, după ce și-a adăugat în palmares, victoria cu numărul 92, la Grand...
More
    [soliloquy id="28266"]

    Latest Posts

    IndyCar: Ericsson reînnoiește contractul cu Chip Ganassi Racing

    Chip Ganassi Racing (CGR) a anunțat astăzi că și-a reînnoit contractul cu fostul pilot de Formula 1, Marcus Ericsson pe o perioadă mai lungă....

    Alex Marquez învățând din „greșeala începătorului”

    Alex Marquez a recunoscut că s-a gândit „prea mult la a fi pe podium din nou” înainte de a ieși din Marele Premiu de...

    Sezonul record al celor de la Mercedes stabilește punctul de plecare pentru 2022

    Directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, a subliniat cum fiecare dezvoltare pe care partea sa o face  de acum înainte, nu numai că are un...

    Cursele Formula E din Mexic și China au fost amânate pe termen nedeterminat

    Marile premii de Formula E din Mexico City și Sanya au fost amânate pe termen nedeterminat ca parte a unui calendar de Formula E...

    GP24 Inside: Interviu cu Cosmina Crișan, un pilot feminin de excelență

    Cosmina Crișan, o feminitate de excelență în lumea Motorsportului, a intrat în acest sport în 2017, urcând tot mai mult către succes. Mulțumesc GP24 pentru această promovare.

    Când ați debutat în Motorsport? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Debutul mi l-am făcut în anul 2017. Crezând că nu vor fi trackday-uri organizate pe Motorpark toată vara, particip la cea de-a treia etapă a cupei MotoRC și mai exact la prima cursă din viața mea. Mă calific penultima la clasa Rookies, iau startul, sunt depășită, reușesc și eu o depășire și termin tot penultima în cea mai faină experiență de până atunci. Cred că rar se întâmplă ca cineva să se bucure la fel de mult ca mine pentru penultimul loc într-o cursă.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Pasiunea pentru motociclete am descoperit-o încă de la vârsta de 16 ani, când cautam fiecare ocazie să fiu pasageră pe motocicleta fratelui meu. La 18 ani mi-am luat permisul, însă situația financiară mi-a permis să practic cu adevărat ce iubesc abia la 23 de ani, când mi-am cumpărat prima motocicletă. De aici și până la motociclism viteză a fost doar un pas, când mi-a fost prezentat padocul circuitului de către prietenul meu, care pe atunci debuta și el în curse.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    In puținul timp liber pe care-l mai am între curse și trackdays îmi place să ma joc pe PlayStation, să citesc, am avut 3 sezoane în care am practicat enduro pe traseele de pe lângă Brașov – sport pe care încă îl iubesc, merg la ski, ies cu bicicleta sau cu motocicleta de stradă.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Nu am un idol în motorsport. Consider că toți piloții care ajung la un anumit nivel sunt adevărați eroi, și cred că de la fiecare avem ceva de învățat. Cred că munca depusă de un sportiv pentru a atinge performanța este de cele mai multe ori subestimată, astfel încât uneori ies în evidență doar anumiți piloți sau anumite caractere. Însa, pentru a ajunge în campionatele mondiale sau chiar și la o anumită performanță este nevoie de o viață întreagă de muncă continuă, fără excepție. Așa că indiferent dacă este vorba de Rossi, Marquez, Sykes sau Vrăjitoru, întotdeauna găsesc ceva de apreciat la piloți și îi urmăresc cu drag.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport?
    Nu am ritualuri specifice. Încerc să mă pregătesc fizic cât pot de mult mergând la sală și pedalând bicicleta la deal, însă cred că cel mai bun antrenament tot cel de pe motocicletă este. Mai ales când afară sunt 35 de grade și cursa este lungă rău.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport și ce o menține în viață?
    Cred că indiferent despre ce sport este vorba, toți ar trebui să avem o pasiune. Pasiunea te educă, te menține sănătos din punct de vedere fizic și mental și te face un om mai bun. Nu mi-aș putea imagina viața fără o pasiune – să nu am un topic despre care să mă documentez zi de zi, să nu am pentru ce “să trag” la job. Cu toții avem nevoie de ceva care să ne ocupe timpul – indiferent că vorbim despre motorsport, călătorit sau pescuit.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    Din fericire pentru mine, în general nu am emoții. Sunt o persoană calmă de fel și încerc să fiu realistă cu privire la curse – îmi amintesc de fiecare dată că mă dau de plăcere și că nu mă aflu într-o cursă de MotoGP. Asta m-a ajutat întotdeauna să-mi țin în frâu emoțiile și să nu am incidente.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă (sau școală) și familia?
    Familia mea este reprezentată de prietenul meu și este întotdeauna lângă mine. Fie ca pilot, fie ca suport tehnic. Concedii nu avem de când ne-am apucat de acest sport, așa că zilele de concediu le păstrez pentru antrenamente pe circuit. Practic vacanțele ni le petrecem pe pista din Grecia, Ungaria sau pe Motorpark.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Dacă până acum am participat la evenimente ca pilot independent, anul acesta am avut ocazia să particip în campionat împreună cu echipa Buha Motor Racing. Aspirațiile mele nu s-au schimbat față de anii trecuți, ca orice pilot, îmi doresc să ajung pe podium. Cu atât mai mult cu cât am susținerea echipei. Diferența în schimb o face faptul că neavând posibilitatea de a merge și pe circuite din alte țări – și aici intervine situația epidemiologică din acest an – focusul a fost să particip la cat de multe evenimente imi permit din punct de vedere financiar pe Motorpark România. In acest fel am reușit în două luni să particip la un număr de evenimente la care până acum aș fi participat într-un întreg sezon.

    Credeți că a fi activ în Motorsport (karting necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    Cred că motorsportul poate fi practicat de oricine are resursele financiare necesare. Chiar încurajez mersul pe circuit indiferent de nivel și aptitudini, mai ales în contextul în care la trackdays împărțirea se face pe grupe în funcție de timpi. Un pilot rapid în schimb va avea întotdeauna nevoie de anumite calități. Ce observ în mod special la piloții profesioniști este curajul, rezistența fizică, disciplina, dedicarea și ambiția.

    Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?
    Cea mai mare provocare pentru mine este să îmi obișnuiesc creierul cu ideea de viteză. Stilul meu de pilotaj stradal era cu totul diferit față de ceea ce experimentez pe pistă. Viteza cu care abordam pe stradă liniile drepte nu era cu superioară vitezei din viraje, astfel încât mi-a luat mai mult timp să înțeleg că după ce ies din viraj e necesar să fiu cu accelerația la capăt. De adrenalină nu cred că duce nimeni lipsa în motociclism – ratezi un viraj și te-ai încărcat de adrenalină cât pentru toată luna.

    Off-Topic: Care este mâncarea și băutura ta preferată în timpul unui weekend de cursă?
    Corn cu ciocolată și batoane de Nesquik pentru că mi-e greu să mănânc orice pe asemenea temperaturi, și Gatorade. Practic după fiecare weekend de curse slăbesc câte 2 kg.

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi?
    Când după prima cursă din viața mea, cea în care am terminat pe penultimul loc, la ieșirea din pistă am fost aplaudată de lumea din padoc.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără  să vă îngrijorați de buget, care ar fi?
    La o cursă de World Superbike, undeva în Spania sau Italia.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu?
    S-a întâmplat să mă simt neîndreptățită în cursă și nu numai, ceea ce pentru mine cântărește mult știindu-mă un om corect. Însa la finalul zilei îmi spun că important e ce am învățat din această situație și încerc s-o evit pe viitor.

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport?
    Să se gândească bine, pentru că odată intrat pe poarta circuitului nu-ți mai vine să mai pleci acasă.

    Există ceva care nu a fost acoperit în acest interviu pe care dorești să le spui fanilor și urmăritori tăi?
    Nu cred că am fani. Am doar prieteni buni, câștigați de pe urma motociclismului viteză. Le mulțumesc că sunt acolo pentru mine și că au grijă de mine. Padocul fără ei ar fi ca vara fără soare.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!!

    Latest Posts

    IndyCar: Ericsson reînnoiește contractul cu Chip Ganassi Racing

    Chip Ganassi Racing (CGR) a anunțat astăzi că și-a reînnoit contractul cu fostul pilot de Formula 1, Marcus Ericsson pe o perioadă mai lungă....

    Alex Marquez învățând din „greșeala începătorului”

    Alex Marquez a recunoscut că s-a gândit „prea mult la a fi pe podium din nou” înainte de a ieși din Marele Premiu de...

    Sezonul record al celor de la Mercedes stabilește punctul de plecare pentru 2022

    Directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, a subliniat cum fiecare dezvoltare pe care partea sa o face  de acum înainte, nu numai că are un...

    Cursele Formula E din Mexic și China au fost amânate pe termen nedeterminat

    Marile premii de Formula E din Mexico City și Sanya au fost amânate pe termen nedeterminat ca parte a unui calendar de Formula E...

    Don't Miss

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    Formula 1 spune că echipele sau piloții care se retrag din cauza Covid-19 nu vor determina anularea curselor.

    CEO-ul de Formula 1, Chase Carey, a spus într-o declarație oficială că personalul echipei care este infectat de COVID-19 nu va determina anularea curselor....

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...

    Echipa Williams F1 dezvăluie un nou design pentru mașina lor.

    Williams și-a prezentat noul design al mașinii înaintea primei curse a sezonului 2020 de Formula 1 care va avea loc în Austria săptămâna viitoare....

    Sport Masters Year2012-Alin Lapadusa- “Daca n-ai emoții și nu ți-e frică…mai bine nu iei startul.”

    Seria dedicata echipei Sport Master Year 2012 continua astazi cu interviul lui Alin Lapadusa si povestea lui despre debutul in motorsport. De unde pasiunea pentru...