Ricciardo impresionat de Piastri.

Daniel Ricciardo spune că a fost impresionat de australianul Oscar Piastri, deoarece a reușit sa revendice titlului FIA F3 în acest sezon.  Tânărul de...
More

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    GP24 Inside: Interviu cu Balica Elvis, pilot al ACS RAIDERI

    Elvis ne explică azi, despre debutul său în lumea Motorsportului. Vă mulțumesc vouă GP24, pentru acest interviu și de asemenea pentru promovarea mea, pe site-ul dvs.

    Când ați debutat în Motorsport? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Având la activ mai multe competiții locale/zonale de auto cross buggy la care am participat cu mare drag și entuziasm, am reușit să debutez oficial în anul 2016 cu un buggy al ACS RAIDERI la clasa BUGGY 1600 în cadrul etapei a II-a din Campionatul Național de RallyCross, desfășurată în localitatea Bradu din județul Argeș. Acolo am avut primul accident (sper și ultimul) într-o manșă de competiție: am fost ușor acroșat din spate de un coleg și ajutat de pista foarte denivelată „am reușit ” să mă răstorn (rotindu-mă în aer 720 de grade cu cădere pe roți). „Evenimentul” s-a soldat cu o porție mare de adrenalină (fără leziuni fizice) și avarierea ușoară a mașinii buggy (un braț față rupt, desprinderea suspensiei și a evacuării, în timp ce motorul era 100% funcțional). Atunci am văzut pentru prima dată că o mașină buggy pe lângă satisfacție îți oferă și siguranță maximă.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Am ales inițial disciplina RALLYCROSS care mi-a dat satisfacție și m-a ajutat foarte mult în dezvoltarea mea ca pilot, reușind să-mi îmbunătățesc constant reflexele, atenția distributivă, concentrarea, etc. atât pe circuit cât și în traficul de zi cu zi. În anul curent, împreună cu echipa, am ales să debutez în Campionatul Național de Slalom Paralel, unde îmi doresc să fac sezon complet.

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri?
    Pasiunea pentru motoare/automobilism am dobândit-o de la vârstă fragedă( în jur de 8-9 ani), atunci când obișnuiam să merg împreună cu tatăl meu la plimbare pe câmp cu autoturismul lui. Nu mă vedeam de volan, dar adoram să conduc si să ascult explicațiile tatălui meu cu privire la modul de funcționare / ansamblelor mașinii.

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Idolul meu este Fernando Alonso și urmăresc toate competițiile de Formula 1.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport?
    Nu am neapărat ritualuri sau nu-mi dau seama că există. Îmi place să-mi însușesc din timp regulamentul / configurația pistei pe care urmează să concurez și să-mi fac o strategie de competiție.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport și ce o menține în viață?
    Pasiunea pentru motorsport presupune multă determinare fiind ca un „virus” care iți circulă prin sânge și pentru care nu se v-a inventa vreodată un antidot. Atunci când ești angrenat într-o competiție, descoperi punctele slabe, atât ale tale cât și ale mașinii pe care o pilotezi. La sfârșitul fiecărei competiții sau antrenament , îți analizezi activitatea și cauți să aduci acele îmbunătățiri care se te aducă data viitoare cât mai aproape de performanța maximă – locul I.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții?
    În general emoțiile sunt și ele prezente la fiecare „etapă contracronometru” , dar experiența acumulata te învață cum să le gestionezi, iar în timpul pilotajului acestea sunt înlocuite de adrenalină și concentrare.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă (sau școală) și familia?
    Familia este pe primul loc, iar pe locul 2 se situează serviciul care mă ajută să susțin financiar acest hobby. De partea de întreținere a mașinii de competiție se ocupa de regulă echipa mea, dar atunci când timpul îmi permite îmi place să-mi  aduc contribuția la îmbunătățiri sau operațiuni de întreținere.

    Care sunt obiectivele tale sportive pentru sezonul 2020 și cum au fost acestea influențate de Covid-19?
    Obiectivul pentru anul 2020 este să particip la toate etapele din Campionatul Național de Slalom Paralel și să ocup o poziție cât mai bună la final de sezon, dar să continui acomodarea cu materialul de concurs și să ma autodepășesc constant. COVID-19 nu a modificat nimic din punct de vedere competițional pentru mine, deoarece nu am timp și buget sa fac mai mult decât mi-am planificat pentru anul curent.

    Credeți că a fi activ în Motorsport (karting necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate?
    Pentru a face performanță trebuie să fii înzestrat cu anumite calități, să ai o mașină competitivă, aspecte la care trebuie să lucrezi mereu pentru a aduce îmbunătățiri. De asemenea, echipa tehnică joacă un  rol foarte important pentru rezultatul final.

    Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină?
    Cea mai mare provocare pentru mine este să „fac corp comun cu mașina” la viteze și în condiții dificile și să îmi intru cât mai rapid în ritmul competiției.

    Off-Topic: Care este mâncarea și băutura ta preferată în timpul unui weekend de cursă?
    Mâncarea tradițional românească și apă plată cu vitamine.

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi?
    Fiecare moment este special pentru mine în automobilism, mai ales dacă familia mea mă urmărește de pe margine.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără să vă îngrijorați de buget, care ar fi?
    Cursa de anduranță de 24H de la Le Mans.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu?
    Momentele dificile se pot depăși doar prin mult antrenament, concentrare și o mentenanță corespunzătoare a mașinii de competiție.

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport?
    Să încerce cu pași mărunți și să găsească cu atenție disciplina care îi reprezintă cel mai mult.

    Există ceva care nu a fost acoperit în acest interviu pe care dorești să le spui fanilor și urmăritori tăi?
    Sunt oricând disponibil pentru GP24 cu informații și experiențe noi. Vreau să mulțumesc pentru sprijin familiei mele, echipei tehnice și echipei ACS Raideri. Vă mulțumesc că mi-ați dat șansa să fac parte din această frumoase comunitate! Să ne revedem sănătoși.

    Vă mulțumim pentru acest interviu, în numele echipei de la GP24, vă dorim tot ce este mai bun pentru sezonul 2020 și sperăm să ne întâlnim din nou. Succes!!

     

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Mercedes consideră că Ferrari mai are un ușor avantaj în ceea ce privește performanțele motorului.

    În cadrul întâlnirii cu mass-media care a avut loc ieri, Toto Wolff a răspuns întrebărilor care reflectau pe subiectele majore ale momentului. Nu numai...