Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Inside: Daniel Onoriu, o poveste de o viață în Motorsport Part 1

    Dacă tot stăm în casă, și bine facem până scăpăm de virusul acesta nenorocit o să vă spun povestea mea. Povestea unui om care și-a dedicat viața curselor în mai toate campionatele de Motorsport din România.
    Astăzi o să scriu cu drag despre începutul meu in karting iar zilele următoare despre campionatele naționale in care am concurat de a lungul anilor, zilele următoare o să continui cu motociclismul, Campionatul Național de Raliu și Viteză în Coastă.


    Am văzut un film pe Netflix mai devreme cu un puști care a devenit Campion Național de karting, o poveste draguță dar nu a fost wooow dar care mi-a adus aminte de trecutul meu și de ce am trăit eu and eram copil.
    Acum la 41 de ani,(luna viitoare 42) îmi aduc aminte cu drag cum am dat eu de karting, sportul care mi-a schimbat viața.
    Se întâmpla in 1990/91, imediat după revoluție, mă duceam des in vizită la bunicii mei, eram de aprox aceeași vârstă cu mătușa mea Sara, copil fiind mi-a povestit despre o mașinuță care merge destul de tare, a început să-mi povestească că acea mașinuță se numește kart și are volan, pedale motor și că pot face întrecere cu alții copii. Zilele următoare m-a dus la Palatul Copiilor și am dat acolo de Domnul Raiu, nea Raiu se ocupa de secțiunea karting și erau înscriși din câte îmi aduc eu aminte în jur de 30 de copii, mai mici sau mai mari cu vârste între 9 și 14 ani, eu aveam 13 ani. Am început antrenamentele în Parcul Herăstrău, (lângă restaurantul quatro Stagioni, acum e în locul acela o pista de role si skateboard) am început să ne dăm, ascultam orice îmi spunea nea Raiu, îmi plăcea foarte mult sa fac jaloane si ma descurcam din zi in zi mai bine. După aprox o săptămâna nea Raiu ne-a anunțat că urmează să se desfășoare un concurs între noi copii iar cei care în primii 3 din câți eram acolo urmau să plece în cantonament prin țară(nu mai țin minte numele orașului) și să concureze în Campionatul Național de Karting.


    Eram fericit, mă gândeam și visam cum e să fi pilot și să mergi tare, să depășești alții copii și să fii cel mai bun. Nu o să uit niciodată cursa aceea care se desfășura contra cronometru, din toți copiii aceia eu m-am clasat pe locul 1, nu mi venea să cred că eu, un oare care copil sunt cel mai bun. S-a terminat concursul, am ajuns acasă și i -m povestit tatălui meu că eu, sunt cel mai tare dintre toți copiii și urmează să plec prin țara în Campionatul Național de Karting. M-a felicitat și mi-a spus că mă lasă să merg la curse în cantonament, neștiind că acel cantonament dura vreo 5/7 zile. (Nu mai țin minte exact câte zile) până la urmă am aflat că trebuie să stăm multe zile și mi-a interzis să plec la curse, visele copilului din mine sau stins, am suferit foarte mult că nu am putut pleca și ușor visul de a fi pilot s-a stins.


    Au trecut câțiva ani, iar in 1995 într-una din zile m-am dus cu tata la un magazin de piese auto iar acolo am dar de un kart de vânzare. Când l-am văzut am înnebunit, nu-mi venea să cred că există așa ceva, era un kart din Germania KZH era numele sașiului iar kartul era nou nouț. Am început să- l terorizez pe tatăl: Tata i-am kartul ăla, în fiecare zi îi spuneam despre acel kart și până la urmă l-am convins și m- a dat de ales: iți cumpăr mașina sau iți iau kartul ăla, bineînțeles că am ales kartul, fără să ma gândesc la nimic altceva. Mi-a luat kartul, eram cel mai fericit copil din lume și nu-mi venea să cred că eu, am kartul meu, un kart de competiție care fuge tare :):)


    Ajung la curse, in 1995 Campionatul Național de Karting se derula pe o singură pista in România, la Tg Secuiesc. Am ajuns la Tg Secuiesc, m-am urcat în kart ;și am început să fac ture, kartul acela era extrem de rapid, avea in jur de 30 CP  Și era o mică rachetă. Făceam ture, mergeam din ce În ce mai bine până când pe pista au început să apară piloții grei din campionat. Țin minte că în maximul meu (eu aveam un kart de 100 cp fără cutie de viteze) a trecut pe lângă mine atât de tare un alt kart încât nu o să uit niciodată în  viața mea și așa cum spuneam, maximul meu era de fapt nimic în comparație cu celalalt kart.
    Am terminat antrenamentul din ziua aceea dar eram fascinat de kartul care a trecut foarte tare pe lângă mine și m-am interesat pe la cei de acolo cine e. Vroiam să știu cine e băiatul ăla care mergea atât de tare. Am aflat, numele lui era Puiu Rusu, care atunci concura sau se antrena cu un kart de 125 cc sau 250 cc, și mi s-a spus că Puiu Rusu e super campion și că are zeci de titluri în palmares și tot felul de cuvinte. Într-adevăr, marele Puiu Rusu este cel mai mare pilot de curse din istoria României iar azi nu pot să spun decât că am un respect enorm pentru maestrul Puiu Rusu. A venit prima etapă, acolo erau deja băieți mai mari, eu aveam 17 ani iar ceilalți aveau 20/25 de ani și aveau mulți ani de karting în spate, eu eram doar un puști de 17 ani care iubea din tot sufletul lui să meargă tare. Am terminat prima mea etapă din viața mea pe locul 6 din 10 sau 12 concurenți, era binișor pentru unul ca mine care abia se urcase în kart dar nu eram mulțumit de nici un fel de doar locul 6


    După o perioadă a urmat etapa a doua din viața mea, deja știam că trebuie să stau cât mai mult pe pista și asta am făcut, concursul de desfășura în weekend sâmbăta și duminica iar eu am plecat la Tg Secuiesc de luni, am stat 5 zile pe pistă și mergeam atât de mult cu kartul încât în una din seri din cauza oboselii m-am băgat în pat fără sa-mi mai dau combinezonul jos de pe mine. Pe vremea aceia într-o etapă erau 3 manșe, două sâmbăta iar finala duminica.


    Prima manșa de concurs de sâmbăta am câștigat o, a doua am terminat pe locul 2, eram la egalitate cu adversarul meu de atunci iar duminica care câștiga dintre noi 2 câștiga etapa. În seara de sâmbăta, adversarul meu a venit la mine și mi-a spus că el se bate pentru titlu iar eu trebuie să-i țin spatele, adică ceva de genul că nu am voie să-l depășesc, am stat in spatele lui până în ultima tura când într-unul din viraje l-am depășit, în următoru viraj a intrat în mine și amândoi am ieșit de pe pistă și ni s-au oprit motoarele. Amândoi am început sa le împingem pentru a le reporni iar kartul meu a pornit mai repede și aveam atât de mare având față de cel de pe locul 3 încât eu am câștigat iar marele meu adversar a terminat pe locul 2. Nu vă mai spun ce s-a întâmplat după ce ne-a afișat steagul de finish pentru că nu are rost, important era că eu am câștigat etapa aceea si nu-mi venea să cred că eu sunt cel mai rapid pilot de karting la categoria mea.
    Aceasta este prima parte a copilăriei mele în legătura cu Motorsportul, o să continui și cu ce am făcut mai departe în Campionatele Naționale,Motociclism, Raliu și Viteza în Coastă.

    Sursa: GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)

    Photocredit: RallyZoom.ro / Torad.ro /



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss