Latest Posts

GP24 Inside: Cum Leclerc a devenit noul Alfa de la Ferrari. Partea 2

Vizualizări: 11808

Charles Leclerc a început 2019 asumându-și responsabilitatea de a susține ambițiile de campion ale lui Sebastian Vettel. Însă, forma impresionant de bună a lui Leclerc, într-un sezon neașteptat de dificil pentru Ferrari, a schimbat jocul și a creat o dinamică internă volatilă pe care Scuderia trebuie să o gestioneze. Astăzi, partea a doua a poveștii este prezentată.

“Modul în care Charles crește este foarte pozitiv”, a spus Binotto la jumătatea sezonului. “Este un talent, asta știam, dar cred că învață cu adevărat din greșeli. Și asta este mai important. Chiar și în colaborarea cu echipa, modul său de a sprijini echipa în dezvoltarea mașinii, este tot mai bun cursă după cursă, zi de zi. Dacă există ceva care ne surprinde, este cât de bine se îmbunătățește prin experiența curselor.”

Leclerc este un tânăr foarte autocritic. Poate tocmai de aceea s-a dovedit atât de capabil în a face față la ceea ce Binotto numește „multă presiune pe umeri”. Își pune cea mai grea sarcină asupra lui. L-a ajutat și faptul că a dobândit o forță mentală formidabilă din experiența zilelor lui de karting.

Până la vacanța de vară, Ferrari a ieșit din cursa campionatului. Dar Leclerc a arătat că este o amenințare serioasă pentru Vettel pentru locul fruntaș în cadrul echipei și, poate, chiar pentru locul trei în clasament. Intrând în vacanță, Leclerc a dat startul unor victorii în fața lui Vettel cum a fost în calificare, și care s-au extins pe parcursul a nouă sesiuni fenomenale. Doar polul lui Vettel din Japonia l-a oprit.

Leclerc a pus această formă de zile mari pe seama  unei schimbări în abordare. El a arătat că o atitudine de genul „fiecare tură ar putea fi ultima mea tură” – moștenită din timpul sezonului de rookie când se bătea într-un Sauber pentru Q2 și Q3 – nu era tocmai potrivită pentru Ferrari. Lecția a adus o perspectivă schimbată: Q1 și T2 sunt despre poziționări strategice și găsirea unui ritm. Tururile de top-10, când pole position putea să fie atacat, atunci trebuie dezlănțui totul.

A mers. De la un slot cu media  de 6,3 în primele șase curse schimbarea a fost la 4,0 în următoarele șase. „Ceea ce este poate cel mai interesant pentru Leclerc nu este ceea ce poate acum”, a spus Binotto înainte de vacanța de vară. „Dar de unde pleacă de aici”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

GP24 Inside: Cum Leclerc a devenit noul Alfa de la Ferrari. Partea 2

După cum s-a dovedit, Leclerc a devenit mai puternic. Calificarea a mers de la bine la foarte bine, în condițiile în care Leclerc a cucerit patru pole position la rând de la Spa la Sochi. Dar a început să aibă și un ritm mai accelerat în timpul cursei. Vettel a deținut un avantaj în managementul anvelopelor în prima jumătate a sezonului, dar înfrângerea lui Vettel în Ungaria după calificarea, l-a ajutat pe Leclerc să-și dea seama de slăbiciunile sale. Au urmat o mulțime de teme de făcut pentru Leclerc. În Belgia și Italia, Leclerc l-a învins pe Lewis Hamilton – probabil cel mai bine cotat în administrarea cursei în grila actuală.

Ar fi fost un scenariu de vis pentru Ferrari dacă nu ar veni cu costul afectării armonei în echipă. Pe măsură ce Leclerc s-a impus ca noul băiat de aur nu doar al Ferrari, dar în ansamblu al F1, sezonul lui Vettel a devenit un șir de greșelile și oportunități ratate. Și Vettel nu a fost pe deplin mulțumit de Leclerc. Mai ales că polul lui Leclerc de la Monza a venit în detrimentul onorării unui acord pentru a-i oferi un tow lui Seb în ultima cursă. Tensiunile s-au acumulat la Singapore, unde Leclerc a condus de la pole position, dar a pierdut conducerea și victoria în fața lui Vettel din cauza strategiilor pe care echipa le-a aplicat piloților săi. Lucrurile s-au îmbunătățit în Rusia, unde Vettel a refuzat să se lase la o parte după un start coregrafiat în care polemanul Leclerc i-a oferit un tow lui Vettel și conducerea pentru a-l ajuta să-l depășească pe Hamilton.

GP24 Inside: Cum Leclerc a devenit noul Alfa de la Ferrari. Partea 2

Leclerc a fost certat pentru incidentul de calificare de la Monza și și-a pierdut calmul la radio în Singapore, dar Rusia amenința cu o scindare și mai mare în interiorul echipei. Binotto s-a întâlnit cu Leclerc și Vettel la Maranello, pentru a stabili ce s-a întâmplat și cum ar putea fi evitată în viitor o astfel de situație. Toate părțile au susținut ulterior că „neînțelegerea” a fost lăsată în urmă.

Prin acest proces, Leclerc a continuat să învețe. El a apărut cu adevărat să regrete critica publică a lui Ferrari la radioul din Singapore. În Rusia, nu s-a ferit să anunțe echipa că este nemulțumit, dar nu a forțat dincolo de a insista că problema va fi discutată cu seriozitate mai târziu. A fost atins un pilot care a învățat cum joace jocul.

Mâine Partea 3 a Cum Leclerc a devenit noul Alfa de la Ferrari

Sursa: GP24 Author Doriana Treta
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author Doriana Treta

Latest Posts

Don't Miss