GP24 Inside – Cristina Udrescu

 

Cristina, 2019 a fost un an plin de evenimente pentru tine. Cum ai descrie sezonul tău competițional în
câteva cuvinte?

-Intr-un singur cuvant: incredibil. Inceputul a fost slab, din lipsa fondurilor…si de nicaieri a venit invitatia celor de la Italika Women’s International Cup (IWIC ). S-a intamplat intr-un final ceva notabil in cariera mea. Sa particip in o asemenea competitie sincer nu mai credeam ca se va intampla.
Am fost foarte fericita de aceasta oportunitate.

În acest sezon, ai scris istorie prin participarea ta in Italika Women’s International Cup. Ne-ai putea
oferi câteva detalii despre ce a reprezentat această experiență pentru tine?

Pot sa spun ca a fost experienta vietii mele. Sa merg peste ocean pentru prima data pe continentul
American. Si sa ma mai si dau la curse acolo! Daca imi spunea cineva ca asa va fi 2019, radeam de el.
Ca si experienta de mers pe circuit nu a fost foarte puternica, eu neavand antrenament pe motocicleta
aproape deloc in 2019. Asa ca am facut mai multi kilometri in Mexic decat aici, pe circuit in 2019; unde
mai pui ca imi era cam frica de cauciucurile ce erau pe acele motociclete. Gumele de touring nu-s facute pentru mersul pe circuit… asa ca am avut “un morcov” mare, desi celelalte fete mergeau tare, pe mine
mintea nu m-a lasat sa “exagerez”. Motocicletele erau chiar bune, aveau reglaj complet la suspensii ,
insa nu mi-a placut ghidonul care era foarte aiurea pentru pozitia de circuit.

Ai avut plăcerea să concurezi pe motocicletele Italika. Ne-ai putea da niște detalii despre acest
constructor mai puțin cunoscut în Europa?

– Motocicletele sunt naked-uri , “Italika Vort-X 650”, monocilindru, furca inversata- complet reglabila,
amortizor spate complet reglabil, au 50 de cai, 5 viteze…turatia se termina la 7000. Cuplu e mare, trageau foarte ciudat. Motocicletele astea sunt exceptionale pentru oras, usoare si fasnete. Pentru circuit…nu sunt ideale, dar au fost ok, aia am avut la dispozitie oferit de Italika.

În 2019, din păcate, ai fost destul de absentă din peisajul moto intern. Care au fost motivele?

– Pai a fost..lipsa banilor. Am reusit sa ma antrenez doar pe un pit bike (cumparat impreuna cu un
prieten 50/50) cateva zile si 2 track day-uri,unul la Târgu  Secuiesc si ziua de fete la Motopark. Cam atat am
mers eu in România. Greu cand nu ai pe cineva sa te sustina moral, financiar, o echipa care sa traga cu tine, sa te motiveze. In sportul asta nu este de ajuns doar sa fi pregatit fizic. Iti trebuie si ore de mers, mai
ales mie care sunt genul “reset dupa o sapt de lipsa din sa”.

Cum a fost întâlnirea cu Chicho Lorenzo? Te-a ajutat în vreun fel anume cu niște sfaturi?

La prima etapa la care am fost am facut niste exercitii care se aplica pe pit bike, si le aplic si eu acasa,
au fost multe informatii noi. A fost multumit pentru ca am reusit sa face ce mi-a zis. La a 2-a etapa m-a
certat pt ca de ce nu dau de gaz. Circuitul avea oval de “nascar” ca si ultim viraj. Instinctul de conservare nu ma lasa sa dau blana acolo,perete in stanga, perete in dreapta…si pierdeam pe linia dreapta. Din pacate stiu ce e durerea, si ma feresc cam mult de ea…

În momentul acesta, ești printre figurile cele mai populare din motociclismul românesc. Ce ambiții
personale ți-ai trasat pentru sezonul 2020?

Tocmai s-a anuntat clasa 300 la Moto RC ce va fi pe BMW 310 facute de circuit, asa ca aceasta este prioritatea numarul 1 pt mine, mai ales ca eu nu am o motocicleta “a mea”. Sa vedem ce va anunta Italika la anul si in functie de asta poate mai mergem acolo. Sunt multe clase la care as putea sa particip, mai ales cele mai “mici” unde imi place mie. Alpe Adria are cateva…si la National este. Numai ca lipseste motocicleta si aici, si nu mai . Totul se rezuma la “buget”. poti sa fi si mega talentat, fara bani nu
merge…

Motociclismul feminin capătă din ce în ce mai multă amploare și în România. Ne-ai putea spune câte
ceva despre comunitatea fetelor din România angrenate în cursele de motociclism de la noi?

-Mi-as dori mai multa unitate in comunitatea noastra, si asa mica. Poate daca s-ar face o clasa pentru
fete, macar am fi toate pe aceeas grila, tot ar fi ceva. Le salut pe colege cu ocazia asta!

Vezi vreun posibil succes de tip Ana Carrasco venind din scena moto românească?

– Sincer, nu. Trebuie sa faca motociclism de la 3 ani. Sa aiba un program de antrenament cel putin de
2-3 ori pe saptamana, 8-uri, jaloane…stilul “Lorenzo school”. Daria Ganescu este insa talentata si are
sustinerea necesara sa atinga niste performante foarte mari. Dar nu stiu daca va fi ca si Ana. Eu imi
doresc ca ea sa ajunga sa ma contrazica in ce am spus.

Cristina, ai foarte mulți fani. Un gând de încheiere pentru ei?

Nu pot decat sa le multumesc pentru gandurile lor bune, si mai ales pentru ajutorul lor fara de care nu as
fi ajuns la a ultima etapa IWIC in 2019. S-a mobilizat foarte multa lume pentru a strange suma necesara platirii avionului. Iar de-a lungul anilor au fost foarte multi oameni ce m-au ajutat si sprijinit. De la echipe intregi, la oameni simpli.

Îți mulțumim pentru timpul acordat și îți dorim mult succes în noul sezon.

Va mulțumesc.

Sursa: Autor GP24, Paul Athes
Photocredit: Facebook - Cristina Udrescu

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings