F2: Patru echipe contestă victoria lui Scumacher de la Sochi

Cel puțin patru echipe din Formula 2 iau în considerare lansarea unui apel împotriva victoriei lui Mick Schumacher în cursa de la Sochi. Juniorul...
More

    Latest Posts

    Yuki Tsunoda spune că titlul din F2 este încă în joc

    Yuki Tsunoda refuză să renunțe la cursa pentru titlul de Formula 2 cu două runde ale sezonului de finalizat, după ce a luat cel...

    Părerea celor de la Ferrari despre cursa de la Sochi

    Leclerc a fost în plină acțiune la început, lovind partea din spate a monopostului lui Stroll, dar din fericire a scăpat fără daune. De...

    Sergio Perez va semna probabil cu Haas, săptămâna viitoare

    Fostul mecanic de la McLaren, Marc Priestley se așteaptă ca Sergio Perez să se alăture grupului american Haas, iar anunțul ar putea fi făcut,...

    COTA va face parte din calendarul NASCAR în 2021

    Cupa NASCAR își va face apariția pentru prima dată la COTA (Circuit of the Americas), în 2021, ca parte dintr-un calendar competițional complet schimbat....

    GP24 Inside: Ce se intampla in drift se poate denumi pe scurt „Arta si Precizie” , SPECTACOL.

    Pentru acest interviu ne mutam atenția din pădurile ce străbat Campionatului National de Off Road spre Campionatul National de Drift ce a avut în acest sezon nu mai puțin de 5 etape desfășurate atât în tara cât și în străinătate.  Atât circuitele cât și trasee stradale le-au fost “casa” piloților în cele 5 etape desfășurate, bătăliile find spectaculoase până la ultimul viraj.  Unghi, viteza de inițiere , trasa, fluiditate și chase run sunt elementele după care se aleg, pe rand, finaliștii etapei atât la clasa Semi Pro cât și la clasa Pro.

    Daniel Chiva, pilotul clasei Semi Pro din Campionatul National de Drift, ne-a împărtășit câteva momente și gânduri din acest sezon, despre cum a apărut pasiunea lui pentru motorsport, dar și despre etapele la care a participat.

     

    De unde a pornit pasiunea ta pentru motorsport?
    Pasiunea a pornit din prima tinerețe. Îmi doream de mic să fiu pilot. Nu am știut vreodată că am să ajung pilot de drift , eu doar îmi doream să ajung pilot. Am cochetat de mic cu sportul , în mare parte sportul fizic, neavand posibilitatea de a merge pe varianta motorizata. În copilărie m-am apucat de polo pe apa la clubul Dinamo București. Firea ambițioasă și competitita m-a activat în zona de sport .

    După 2 ani de polo pe apa am reușit să devin campion national la juniori cu echipa Dinamo . În al treilea an de polo am luat un microb din apa și a trebuit să renunț la efortul fizic timp de mulți ani. Gândul și dorință de a face un sport de performanta nu mi-a pierit niciodată.

    După o pauza destul de mare, am încercat să mă apropii de zona de motorsport, acolo nefiind nevoie de prea mult efort fizic. Mi-am achiziționat un ATV cu motor de 700 cmc și am început să cutreier munții României . Am văzut că pot avansa că și îndemănare și am decis să particip la câteva concursuri organizate prin munți. Clasamentele au fost destul de bune în condițiile în care eram cel mai tânăr participant .

    Toate aceste vise de a merge mai departe s-au năruit atunci când atv-ul mi-a fost furat din curtea bunicilor. Dezamăgirea a fost destul de dureroasa în condițiile în care nu am reușit să îl mai găsesc. Sportul cu motor s-a implementat și mai tare în sângele meu! Criza din Romania s-a instaurat și nu am reușit să mai revin în aceasta zona din motive financiare.

    Am revenit după un an , de aceasta data pe doua roti , mai exact pe motociclism. S-a implementat total și irevocabil microbul vitezei și al adrenalinei, dar nu eram la volan așa că nu ajunsesem încă acolo unde îmi doream. M-am apucat de crossfit , am făcut vreo 4 ani zi de zi unde nu am excelat că și performanta deorece trebuia să cresc foarte mult în masa musculara și nu îmi doream asta. M-am orientat pe zona de triathlon, anduranță sau cel mai bine zis , jocul cu mintea. Am reușit să ies vicecampion national în 2017 la categoria de vârstă 30-35 și în anul următor am reușit să ies campion national tot la aceeași categorie de vârstă 30-35 .

    Gândul meu nu a plecat niciodată în tot acest timp de la motorsport . După ce am petrecut un an și jumătate printre toți piloții la toate etapele naționale de drift mi-am luat inima în dinți și m-am apucat de construcția mașinii. Și așa am ajuns în campionatul national după 8-9 luni de munca la mașină . credeam că nu se mai termina toate problemele și toate necunoscutele la mașină. Într-un final am dovedit-o . O să fie din ce în ce mai bine în fiecare an ! PROMIT !!!!!!

    De ce drift ?
    Motivul principal a fost spectacolul pe care fanii îl pot avea / vedea în totalitate sau în proporție de minim 80%. Este cam singurul sport unde publicul poate asista la confruntarea mașinilor de la start până la finish. Din punctul meu de vedere ceea ce se întâmplă în drift se poate denumi pe scurt „Arta și Precizie” , SPECTACOL. Este că și când te-ai duce la o Sala Polivalenta și încep balerinele să danseze, cam asta se întâmplă și pe circuit , începem să dansam cu mașinile controlat acolo unde vor arbitrii !

    Un alt motiv  de care mă pot lega este cel financiar.  M-am apucat din forțele proprii de construcția mașinii. Aproximativ 2 ani am strâns bani și m-am chibzuit cât s-a putut , până mi-am luat inima în dinți și am trecut la treaba. Lucrez cam de la ora 6 dimineața până noaptea tărziu să mă pot susține în Campionatul National de Drift. Orice sport vine și cu sacrificiile la pachet!

    A fost cam singura zona de motorsport în care, din punctul meu de vedere, unde poți să nu distrugi mașină în totalitate… Fac aici comparație cu Rally , VTM, etc., unde la un singur viraj ratat poți să nu mai ai mașină de concurs. Exista totuși și excepții în drift de daune totale ale mașinilor în urma unor accidente mai serioase.

    Ce poți spune despre pasiunile tale ? Crezi că se împletesc cu driftul ?
    Da, clar ! Iubesc toate sporturile și pasiunile mele sunt toate orientate către zona aceasta , iar daca mai sunt făcute și în natura este și mai bine. Așa că da , se împletesc 100 % în special când concursurile sunt organizate la munte sunt în al nouălea cer.  Probabil se combina perfect și cu stilul meu ambițios dar a reuși în ceea ce îmi propun. Lupt până în pânzele albe pentru a fi fericit când este vorba de pasiune!

    Cum definești curajul ?
    Curajul …. cred că toți cei care practica acest sport sunt niste oameni plini de curaj . Nu  văd pe țoață lumea în stare să conducă undeva de la 90 km\h în sus,  moment în care să traga frană de mana și să inițieze un derapaj controlat. Pur și simplu nu este pentru țoață lumea ! Până la urma prin definiție, curajul este tradus prin forță unei persoane de a depăși orice tip de primejdie , situație neprevăzută sau orice fel de dificultate.

    Ce sentimente te încearcă în mașină de concurs ?
    TOATE sentimentele te încearcă după ce ai dat drumu la motor și ți-ai pus casca , centurile și mănușile! Am trăit tot până acum în mașină de concurs, de la piele de găină până la lacrimi de bucurie! În primele competiții eram foarte crispat , tensionat, atent la tot ce se auzea și se întâmplă cu mașină , receptiv la toți factorii din mașină și la ce mai aflam de pe la colegi. Am fost că un burete care absoarbe țoață informația din toate colturile posibile și imposibile! Am văzut cum este să pleci acasă fericit când am simțit că m-am înțeles cu mașină și cu circuitul și am văzut cum este să pleci și dezamăgit, când am făcut niste greșeli care m-au costat calificarea în Battle-uri. Poate că cer prea multe de la mine , dar … daca vrei să crești trebuie să ai pretenții ridicate. 2020 o să fie un an mult mai bun !  Și da, eu când mă urc în mașină de concurs nu mai am noțiunea timpului. Nu mai stiu când trebuie să manac, când trebuie să beau apa, când trebuie să merg la toaleta…. NIMIC . Mă deconectez total.

    Care consideri tu că a fost cea mai complexa etapa  ?
    De departe cea mai frumoasa și complexa mi s-a părut TRANSRARAU ! Totul este fabulos acolo. Peisajul este parca din poveste, nu ai nici un fel de siguranță asupra vremii , acum e soare, acum ploua iar  traseul este unul foarte bine ales și complexitatea acestuia face din pilot să lucreze că un ceas elvețian. Totul trebuie să fie perfect de la inițiere până la finish. Ai inițiat greșit, ai ieșit de pe țoață trasa, nu mai ai nici o șansă să mai regăsești zonele după ce ai ratat-o pe prima. Inițierea este cumva pe urcare, după care urmează o zona de plat de 4-5 metrii , după care începe iar una de fals plat.  Este senzațională etapa, are și riscurile ei dar merita din plin. Abia aștept anul 2020 să ajung din nou acolo.

    Cum ți s-a părut acest sezon ?
    A fost primul meu sezon că  pilot și l-am văzut mult mai diferit decât se vedea din afara . 2019 pentru mine a fost anul în care eu am reușit să îmi împlinesc visul, așa că a fost un an extraordinar pentru mine. Nu am avut rezultate notabile în campionat , dar pentru mine a contat enorm că am reușit să particip la toate etapele din campionat, mai ales la cele montane unde mi se face și acum pielea de găină pe mine când îmi aduc aminte de ele. Da, cele montane sunt …. FARĂ CUVINTE  !!!  Per total, în acest sezon am învățat foarte multe , este extrem de dificil dar și al naibii de frumos ! Am învățat multe despre mașini, piloți , spectatori, fair play, respect și colegialitate ! Fară ele acest sport ar muri !

    Știm că în motorsport evenimentele mai puțin plăcute sunt inevitabile. Cum reușești să treci peste și să mergi mai departe?
    Da , momentele sunt destul de neplăcute în condițiile în care sponsorii sunt foarte rari către deloc și poate trebuie, în cazul meu, să aștept să încasez salariul să pot să fac reparațiile necesare pentru a merge mai departe.

    Da este dureros mai ales când știi că puteai evita , dar te-a cuprins adrenalina și i-ai dat gaz că ai simțit pentru un moment că ești Zmeu. Cine nu rișca nu căștiga și daca nu riști n-o să știi nicidoata daca era mai bine sau mai rău.

    Dezamăgitor este și atunci când iți cedează o piesa care mai poate rupe încă câteva pe lângă cum mi s-a întâmplat pe TransAlpina, unde mi s-a rupt un pivot care a ajuns să îmi rupă și un amortizor.

    Sunt daune colaterale , daca am ceda toți la fiecare eveniment neplăcut , ar însemnă să plecam acasă și să mai rămână trei mașini în campionat.  Cu ajutorul colegilor, familiei, oamenilor pasionați, prietenilor, sponsorilor și mecanicilor putem să trecem peste.  SHOW MUST GO ON !

    A fost un sezon greu  ?
    Da, pentru mine a fost un sezon foarte greu. Totul a fost complicat începând de la acomodarea cu mașină de competiție,  la învățarea și cunoașterea ei , la organizarea padock-ului , la logistica pentru etape, la atenția și încercarea de a promova cât mai mult zona media, la timpul alocat pentru modificările apărute pe parcurs, la greșelile făcute inclusiv la construcția mașinii, la ordinea pașilor din timpul concursului. Toate acestea de multe ori făcute de maxim 2 persoane.

    E foarte greu la început să poți să faci lucruri când ești pe buget redus, când ai mai avea nevoie de un om care să iți preia din sarcini și să știi că nu ți-l permiți , când trebuie să te concentrezi la pilotat și totuși apare ceva neprevăzut și trebuie să te bagi sub mașină cu mecanicul să încerci să remediezi rapid. Toate acestea consuma energie , timp și multa munca. Este adevărat că se compensează cu momentele de bucurie și zâmbete după ce iți iese o tura buna.

    Ce planuri ai pentru 2020 ?
    Obiectivul principal este să pot să particip la toate cele 5 etape naționale, plus cele demonstrative! În aceasta iarna doresc să îmi pun puțin la punct mașină, mai exact acolo unde am văzut că au fost probleme . Și da , că să fiu sincer vreau să îmi găsesc colaboratori/sponsori cu care să pot creste în acest sport și totodată și în clasament.

    Legat de sponsori, este un subiect destul de greu de abordat și digerat. Momentan am colaborat doar cu doua firme. Sponsorizările la noi în tara sunt destul de slăbuțe mai ales pe zona de DRIFT, deoarece este un sport nou și potențialii sponsori sunt destul de reticenți în aceasta promovare.

    WWW.CADIBO.RO – ei m-au ajutat cu o parte din echipamentul de pilot și tricouri personalizate pentru staff –ul echipei și WWW.FIZIODENT.RO – care de asemenea m-au ajutat în achiziționarea unor piese pentru mașină.

    Norocul nostru de din 2019 este că suntem sub aripa PRO X , live cate 2 ore,  la fiecare etapa. În 2019 publicul online a fost contorizat în total cu aproximativ 24 milioane de accesări.

    Sper că de la începutul anului să reușesc să mai găsesc oameni pasionați ce doresc să ajute motorportul din Romania. Orice susținere este bine venita către Asociația Daniel Chiva Drift.

    Mi-ar placea să găsesc sponsori cu care să putem creste  împreună. Nu aș vrea să mă arunc în afirmații că voi face marea cu sarea dar îmi doresc asta și pentru a îmi atinge obiectivele sunt deschis oricăror tipuri de colaborări!

    Ana Maria Florea

    Latest Posts

    Yuki Tsunoda spune că titlul din F2 este încă în joc

    Yuki Tsunoda refuză să renunțe la cursa pentru titlul de Formula 2 cu două runde ale sezonului de finalizat, după ce a luat cel...

    Părerea celor de la Ferrari despre cursa de la Sochi

    Leclerc a fost în plină acțiune la început, lovind partea din spate a monopostului lui Stroll, dar din fericire a scăpat fără daune. De...

    Sergio Perez va semna probabil cu Haas, săptămâna viitoare

    Fostul mecanic de la McLaren, Marc Priestley se așteaptă ca Sergio Perez să se alăture grupului american Haas, iar anunțul ar putea fi făcut,...

    COTA va face parte din calendarul NASCAR în 2021

    Cupa NASCAR își va face apariția pentru prima dată la COTA (Circuit of the Americas), în 2021, ca parte dintr-un calendar competițional complet schimbat....

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Situația Piloților și Echipelor pentru sezonul Formula 1 2020

    Mercedes AMG F1: Lewis Hamilton are un contract activ până la sfârșitul lui 2020. Ce se va întâmpla de atunci încolo este neclar. Șeful echipei,...
    Ana Maria Florea