ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Partners: Attila Varga, tehnician al MRT Motorsport

    Attila, este tehnicianul special al MRT Motorsport, a participat la multe etape și evenimente alături de echipa sa minunată a clubului MRT Mureș. Mulțumesc GP24 pentru acest interviu și mulțumesc echipei MRT pentru tot sprijinul acordat.

    Când ați debutat în Motorsport? Și ce ne puteți spune despre prima dvs. experiență?
    Am debutat în motorsport în anul 2018 , mai exact în data de 10 noiembrie 2018 într-o zi de sâmbătă la inaugurarea complexului Transilvania Motor Ring.
    Ca și prima experiență a fost una deosebită, am participat la o deschidere superbă pe o pistă despre care putem spune că, este unică în România. A fost o noutate pentru mine să particip ca și supervisior de traseu pe o pistă de motorsport. După deschidere am participat împreună cu colegii mei de la echipa MRT la un curs de arbitraj acreditat de FRAS și am înființat Colegiul Arbitrilor Mureș. În 2019 am fost arbitru stagiar la multe concursuri organizate pe circuit dar am participat și la Super Rally și la CNVCD, ca și arbitru și am ajutat și la organizarea evenimentelor susținute de MRT.

    Ce te-a determinat să alegi această disciplină și de unde ai obținut pasiunea pentru ea?
    Am ales această disciplină pentru că îmi plac la nebunie cursele de auto-moto. Această pasiune o am de când eram mic și mergeam cu tatăl meu care la rândul lui în anii 80 a participat la concursuri de motocross și pe lângă era și mecanic la clubul sportiv a orașului Târgu Mureș. Motorsportul pentru mine este cel mai frumos sport, vezi mașini și motoare frumoase, țări cu multe sute de cai putere, și sunetul lor este de nedescris. Pentru mine orice concurs sau eveniment este o relaxare, mai ales când vezi piloții ca după un eveniment sunt fericiți și s-au distrat de minune, sau copii din categoria de juniori. 

    Ce ne puteți spune despre celelalte interese și hobby-uri? 
    Mă dau în regim mai extrem prin păduri pe drumuri de enduro și dirt cu bicicleta cam de la vârsta de 14 ani. Am fost și la concursuri de bicicleta de downhill și dirt ca organizator și ca concurent. Și în ziua de azi mă dau să spun așa aproape zilnic cu Bicicleta. Este un sport foarte benefic pentru sănătatea mea. Pe lângă celălalt  hobby al meu este construcția de mașini și reparații de mașini, deci îmi place la nebunie mecanica și construcția mașinilor. Chiar din aceste motive am absolvit facultatea și masteratul de inginerie în cadrul proiectării și fabricării. 

    Cine este cel mai mare idol din Motorsport?
    Am mai multe idol-uri în motorsport dar enumăr câteva cum ar fi în Moto GP Marc Marquez si Valentino Rosii, la Formula 1 Michael Schumacher la Rally Colin McRae.

    Există ritualuri specifice pe care să le observați pentru a vă pregăti pentru următorul eveniment Motorsport? 
    În spatele unui eveniment Motorsport sunt multe lucruri care se desfășoară ca evenimentul să fie de 5 stele. Deja înainte cu câteva zile ne pregătim. Eu cum sunt pe partea tehnică a unui eveniment înainte cu câteva zile trebuie să fiu pregătit cu tot ce este nevoie pe un post de arbitraj(steaguri pregătite , stingătoare, pelerine lucruri care trebuie să le aibă fiecare post de arbitraj), stațiile pentru comunicație să fie încărcate, să fim pregătiți cu serviciu de ambulanță și tractare. Pe lângă acestea, de multe ori sunt și arbitrul de paddock la care trebuie să mă pregătesc cu o lista de ordine pentru intrare pe pista. Acesta diferă de la eveniment la eveniment. Am co organizat cu echipa MRT evenimente cum ar fii CNTA , ROTAC, Anduranță, Track day, Cursuri de conducere ofensive și defensive, Super Rally și am organizat un eveniment de închidere cu echipa noastră MRT Motor show 2019.

    Cum ați descrie pasiunea dvs. pentru Motorsport și ce o menține în viață? 
    Pasiunea pentru motorsport o am de când eram mic, iar acuma la vârsta de 26 pot face realizări în motorsport, mai ales în organizare dar aș dori să și debutez anul viitor în concursuri sau cupe. Noutatea care apare în fiecare eveniment, sunt mașinile și motoarele de concurs, sunetul și mirosul de benzina tine în viața această pasiune pentru sport.

    Ai emoții înainte, în timpul sau după o cursă și, dacă da, cum te descurci cu acele emoții? 
    Înaintea oricărui eveniment am emoții dar pe parcurs aceasta dispare și ne concentrăm strict pe lucrul care trebuie realizat la calitate maximă.

    Cum reușiți să vă combinați activitățile în Motorsport cu viața de zi cu zi, cu locul de muncă și familia? 
    Este o întrebare bună. Cumva reușim să fim prezenți pe cât posibil peste tot. Nu este ușor dar dacă vrei se poate, poți realiza toate numai trebuie să știi cum sa îți împarți timpul.

    Credeți că a fi activ în Motorsport (karting necesită calități speciale, cum ar fi curajul, răbdarea sau orice altă calitate? Care este cea mai mare provocare pentru tine în conducerea unui vehicul de curse și cum ai parte de goana de adrenalină? 
    Ca să fii activ în motorsport nu neapărat trebuie să fi curajos, dar trebuie să ai răbdare și trebuie să acorzi timp pentru a putea să le înveți pe toate. Nu se poate de pe o zi pe alta. Răbdarea , efortul și timpul dau roadele.

    Doriți să vă împărtășiți cel mai special moment în Motorsport cu noi? 
    Cel mai special moment în motorsport a fost acela când am organizat in 2019 MRT Motor show-ul cu familia MRT, pentru care este deja o familie pentru noi nu numai o echipă. În acest eveniment a fost multe evenimente incluse: Track day Auto Moto, oldtimer, car expo, db drag, drift si kart, drag și încă multe altele. A fost un eveniment pe care nu o să-l uitam ,cred că nici participanții și nici spectatorii.

    Dacă ați putea participa la un eveniment Motorsport oriunde în lume, de o singură dată, fără să vă îngrijorați de buget, care ar fi? 
    La un concurs când ești arbitru sau ești pe partea tehnică cum sunt eu de obicei de multe ori ești bucuros dacă ai timp să fumezi o țigara și să bei un pahar de apă. Deci în timpul concursului băutura preferată este apa , dar după terminarea unui eveniment o bere cu staful nostru este minunat.

    Din păcate, o carieră în Motorsport nu este făcută doar din momente frumoase, ci și din unele dificile. Cum te descurci cu acele momente și vrei să ne dai un exemplu? 
    Nu știu încă nu am condus numai ca și copilot am fost în mașina de concurs și Safety car, dar senzația este una pe care nu o poți descrie în cuvinte. Dar în viitor aș dori să încerc o mașină de competiție unde să fiu eu pilotul.

    Ce le-ați sugera oamenilor care doresc să intre în lumea interesantă a Motorsport? 
    Aș sugera oamenilor pasionați de motorsport să încerce să se încadreze in motorsport in ceva funcție. Poate unii vor sa fie piloti, alții pe partea tehnica , alții ca mecanici, alții ca organizatori. Eu zic ca fiecare om căruia ii place motorsportul își găsește un loc in motorsport, pentru ca fiecare om care este acolo își are rostul. Fără o echipa mare nu exista eveniment motorsport . Multi oameni nici nu știu ce se întâmpla in spatele unui eveniment in lumea motorsportului.

    Există ceva care nu a fost acoperit în acest interviu pe care dorești să le spui fanilor și urmăritori tăi? 
    În anul 2019 împreună cu echipa MRT domnul Iernean Liviu președintele clubului MURES RALLY TEAM ”m-a declarat” tehnicianul și mecanicul clubului. Împreună cu el și cu colegii noștri din club am realizat un proiect, o mașină cu roti libere. Această mașină la baza este un Opel Astra G de 1.6 16v, la care am proiectat niște roti libere la spate. Aceasta mașină o folosim la cursurile de conducere ofensivă și defensivă care ne ajută la simularea derapării și ne învață cum să reacționăm în cazurile în care o mașină derapează pe drum.

    În anul acesta, 2020 am început un nou proiect, o mașină de competiție . La bază este un Opel Astra G în două uși. La această mașină a fost refăcută în totalitate direcția punțile și suspensia și am mărit și frânele. Am lățit mașina cu aproximativ 8 cm, 4 cm pe fiecare parte, am construit un wide body kit pentru ea.  Urmează să ne ocupăm de roll cage-ul mașini și de partea electronică. Până acum are un motor de 1.6 aspirat dar pe viitor o să vedem cu ce îl înlocuim. Pe lângă acest proiect chiar și în momentul de față lucrăm la o mașina(platforma) de tractare care este construită dintr-un Mercedes A Class iar platforma este construită de noi de la zero. Această platformă o vom folosi la evenimentele organizate de Clubul Sportiv MRT.

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss