ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Inside: Alegerea unui pilot F1? – Copiii bogați din F1 vs Clasa muncitoare din F1

    Cu cine ne înrădăcinăm în F1? Ne uităm la țara de origine? Sunt britanic și era firesc să susțin un pilot britanic atunci când am început să urmăresc F1, dar care pilot britanic? În cazul meu, a fost un începător pe nume Lewis Hamilton în primul său an de F1 în fața unei legende a sportului, Fernando Alonso, dublu campion mondial, dar cu ambii la volanul aceluiași monopost urma să fie vorba doar de talent brut și nimic altceva. Pe cine ai putea să susții într-un asemenea duel?

    Cu cât am început să urmăresc mai mult F1 și să descopăr mai bine piloții, suportul meu pentru unul dintre aceștia s-a schimbat de la afinitatea națională la background, călătoria lui până aici și aprecierea caracterului persoanei respective. Acum, când vreau să-mi aleg un pilot cu care să mă identific, mai de grabă prefer versiunea “tata a muncit din greu pentru ca fiul său să ajungă în F1” decât pe cea “tata a cumpărat o echipă din F1 pentru a dovedi că fiul său să are niciun pic de talent”. Unul este dovada muncii, a talentului și a sacrificiilor, în timp ce celălalt exprimă doar bogăția și viața în lux și privilegii. Știu cu cine aș vrea să țin, și știu și cu cine naiba aș vrea să beau o bere!

    Formula 1 nu a pretins niciodată că este altceva decât întrunirea celor mai buni piloți de pe planetă în cel mai prestigios campionat. F1 este un sport complicat și poate fi uneori perceput ca și ceva inegal și nedrept. Șocant nu? Nu mă înțelegeți greșit, talentul poate fi atât de partea celor bogați cât și a acelor săraci, ceea ce mă deranjează pe mine este faptul că cele două clase nu primesc aceleași șanse, cu toate că este foarte interesant să vezi reprezentanți ai ambelor grupuri duelându-se pe parcursul unui sezon. Duelul dintre Lewis și Nico pe parcursul a trei sezoane dominate de Mercedes a fost ceva savurat de mine. Nu am nicio problemă cu Nico Rosberg, el și-a construit cariera destul de frumos și chiar și acum, după încheierea acesteia, face lucruri remarcabile în sfera poluării mașinilor de serie. Doar că eu unul nu-l pot alege pe el în detrimentul băiatului din Stevenage.

    Într-o notă aparte, Lewis a primit o mulțime de comentarii la o remarca cum că ar proveni din „ghetou”. Asta i-a înfuriat pe oamenii lui Stevenage. De ce?!! Am crescut în Edmonton, în nordul Londrei și pentru noi, din când în când, se simțea ca un „ghetou”. Am avut privilegiul de a avea hrană suficientă, un acoperiș deasupra capului nostru și bani pentru necesitățile zilnice, dar realitatea crudă este că ambele zone sunt sărace și au o mulțime de probleme din cauza acestui lucru. Acum să revenim la discuția în cauză!

    Să luăm cel mai mare eveniment sportiv din lume, Jocurile Olimpice, ca un etalon pentru comparațiile noastre. Jocurile Olimpice sunt despre sportivi amatori, atât bărbați cât și femei, care concurează la cel mai înalt nivel în condiții de organizare bine stabilite. “Terenul de joc” este egal pentru toți… Când spun egal mă refer la tot, de la rădăcina ierbii în sus. Nu există restricții sociale pentru a concura în sportul amator, dacă îi poți numi cu adevărat amatori pentru că în realitate sunt cei mai buni atleți ai planetei. Poți fi ales de către echipa GB pentru a înota dacă ești cel mai rapid înotător. În comunitățile locale există bazine de locale care organizează cursuri de înot pentru toată lumea indiferent de clasă, etnie, sex sau orientare sexuală. Nu contează dacă ești sau nu foarte talentat, ideea e că toată lumea primește o șansă. Terenul de joc este egal în esență. Oamenii din cele mai sărace medii pot avea acces la facilitățile finanțate oferite de guvern și la programele de instruire pentru a se dezvolta în primele etape ale carierei lor.

    F1 nu este așa. Există costuri uriașe pentru valorificarea talentului brut pe care îl are un tânăr pilot cu față de bebeluș. Întotdeauna a fost nevoie să îți autofinanțezi o carieră în motorsport și mai ales în F1. Avem un exemplu excelent în Niki Lauda care și-a cumpărat locul la echipa March F2 încasându-și polița de asigurare de viață pentru 30.000 de lire sterline. Îl iubesc pe Niki Lauda ca sportiv și personalitate. Un adevărat erou în sportul nostru și nu vreau să-i demigrez câtuși de puțin cariera, dar adevărul este că a provenit dintr-o familie austriacă bogată care nu a vrut să-i susțină cariera dar totuși avea accesul la polița de asigurare pe viață pe care putea să și-o retragă.

    Acesta în sine este un nou exemplu foarte bun de situație în care un pilot sărac nu ar fi avut nicio șansă pentru un posibil volan. “Pilotul amator talentat decide să-și facă o carieră profesională din sportul ales riscând averea familiei și irosirea a 30.000 de lire sterline”. Acum, în cazul lui Niki acesta avea ceva atât de special la el, încât indiferent de circumstanțe ar fi fost o persoană de succes, dar câte povești de genul auzim despre piloți tineri și talentați care pierd acest pariu?.. Răspunsul? Aproape deloc. Nimeni nu este interesat de un eșec de proporții care te costă și 30.000 de lire sterline în încercarea de a devenii una dintre elitele sportului.

    F1 a avut câțiva piloți excepționali din clasa medie. Unele dintre cele mai mari nume provin din clasa muncitoare/clasa de mijloc. Nume precum Alonso, Schumacher, Vettel, Hamilton și Ocon și lista ar putea continua, însă există și o parte urâtă a acestui sport cum că banii aduc și privilegii. F1 ca și sport este centrat în jurul banilor. Sunt pe de o parte producătorii auto care concurează, în esență, pentru a-și îmbunătăți imaginea de brand, iar pe de altă parte sunt echipe private, precum Williams sau Brawn GP din 2009, care sunt acolo doar pentru a câștiga și pentru dragostea față de curse. Acum, deoarece tehnologia din F1 a devenit atât de scumpă, echipele mici focusate doar pe victoriile de etapă au nevoie de finanțare, și aici intră în scenă oameni precum Lawrence Stroll. Echipele mici de curse au nevoie de bani! Marii afaceriști au nevoie de publicitate, un hobby, și așa mai apare și câte un fiu pilot “dat naibii”. Acum nu mă înțelegeți greșit, Lance Stroll a fost membru al programului junior Ferrari, deci talentul este acolo fără urmă de îndoială, dar la fiecare pas al carierei sale avea siguranța tonelor de bani.

    De asemenea, acesta este destul de sincer cu privire la privilegiile de care dispune, așa cum spune el, ceea ce este minunat. Aproape că n-ar fi contat dacă nu ar fi avut succes în formulele de juniori, deoarece Williams avea nevoie de bani. Aici intervine tăticu cu tonele de bani și presto, băiatul primește un volan în competiție. Situația familiei Stroll este orientată atât de mult către bani, încât atunci când Williams au dat greș cu design-ul mașinii trezindu-se la coada grilei, ce a făcut Lawrence Stroll? A cumpărat echipa Force India, i-a schimbat numele și l-a dat la o parte pe foarte talentatul Esteban Ocon în favoarea cui? A lui Lance bineînțeles. Apropo, celălalt pilot al echipei era Sergio Perez. Ocon a fost clar peste Perez în acel sezon dar cel din urmă a rămas la echipă datorită sumelor consistente venite din sponsorizări. Încă un exemplu că banii vorbesc în F1.

    Esteban și Lewis sunt piloți ai clasei muncitoare. Tatăl lui Lewis avea trei locuri de muncă pentru a putea plăti karturile, motoarele pentru karturi, și pentru toate celelalte lucruri care sunt necesare pentru a avea cea mai mică șansă de a fi remarcat de cineva și eventual integrarea într-un program junior. În cazul Lewis, a fost Ron Dennis de la McLaren. Lewis i-ar fi spus lui Ron că atunci când va fi mare, va dori să conducă pentru el. Ron a remarcat talentul acestuia, a investit în el și după toți acești ani avem un sextuplu campion mondial provenit dintr-o familie modestă din Stevenage. În cazul familiei lui Esteban, aceștia și-au vândut casa mutându-se într-o rulotă pentru a putea finanța începuturile de carieră ale fiului. Tatăl său fiind mecanic (talent pe care la moștenit și acesta) nu și-ar fi putut permite și casa și finanțarea carierei fiului său. În consecință el a pariat pe fiul său și avem acum rezultatul!.

    Lewis a vorbit recent despre decalajul dintre cele două clase de piloți, din ce în ce mai mare în momentul de față, ceea ce este păcat deoarece piloții din clasa muncitoare ne-au oferit multe curse remarcabile de-a lungul anilor. El a mai spus că dorește să colaboreze cu FIA pentru promovarea în F1 mai de grabă pe baza talentului și nu pe background sau statut social.

    Sunt foarte încântat să-l văd pe Esteban Ocon înapoi în cockpit anul acesta, acolo unde îi este locul de drept. Pilotează chiar pentru o echipă din țara sa, Renault. Nici măcar eu nu pot fi foarte vocal în legătură cu Renault, deoarece sunt o companie publică, în esență deținută de francezi. În fine, el se întoarce în competiție după un an de absență și eu unul sunt foarte încântat de asta. Mă îndoiesc că are mașina potrivită pentru a câștiga anul acesta, dar măcar prezența lui pe grilă se bazează strict pe talent și multă muncă, lucruri pe care le ador atât de mult. Îl voi susține anul acesta la fel cum am făcut-o, și o voi face și în continuare cu Lewis, și asta din motive bine argumentate.

    Acest articol este scris de Rob Burn, „Drăcușoru F1” și poate fi găsit în engleză pe blogul său „RobGoblin does F1” Rob a fost de acord să fie un colaborator invitat pe GP24 și vom publica articolele sale pe acest site.

    Sursa: GP24 Guest Author, Rob Burn / Gabriela Malutan (Tripon) (Translation)

    Photocredit: Renault F1 / Formula 1 / McLaren

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss