Așa cum v-am promis, astăzi vă oferim prima parte din cele 10 cazuri de înșelăciune din Formula 1. Evenimente de înșelăciune de la Liegate de Lewis Hamilton, la Drama din 2006 a lui Michael Schumacher și să nu uităm de Crashgate al echipei Renault F1.
(5) Sezonul F1 din 2007
Poreclit sub numele de „Spygate”, în 2007, mecanicul șef al Ferrari, Nigel Stepney, a predat McLaren o cantitate substanțială de informații tehnice cu privire la mașinile, planurile și finanțele echipei sale.
Michael Coughlan, designerul șef al McLaren, a făcut ca soția sa, să aducă grămada de documente la un magazin pentru a fi scanate și salvate pe un CD. de acolo totul a mers în jos, cu McLaren primind tot felul de penalități, o amendă record de 100 de milioane de dolari și toate punctele lor din sezonul 2007 le-au eliminat. Nici duelul in interiorul echipei dintre Alonso și Hamilton nu i-a ajutat în cazul lor.
(4) Marele Premiu Australian din 2009
În timpul deschiderii sezonului, Lewis Hamilton a fost încurcat într-o controversă, supranumit „Liegate”. Aproape de sfârșitul cursei, Jarno Trulli a mers pentru o excursie off-track, în condiții sub mașina de siguranță. Hamilton a depășit italianul și a trecut pe locul 3. Conform înregistrărilor audio, Hamilton și-a întrebat echipa dacă ar trebui să-l lase pe Trulli să relua locul 3, pe care le-au confirmat.
Când Trulli a încercat să preia poziția, el a fost penalizat pentru că a trecut sub mașina de siguranță. În timpul inspecției post-cursă, Hamilton a spus că nu a primit ordine pentru a permite lui Trulli să treacă. Indicând ca depășire a fost ilegală. Explicația lui Trulli cu privire la incident a fost: „Când mașina de siguranță a ieșit spre sfârșitul cursei, Lewis Hamilton a trecut pe lângă mine, dar la scurt timp după ce a încetinit brusc și s-a tras pe marginea drumului. Am crezut că are o problemă, așa că l-am depășit, deoarece nu puteam face nimic altceva. ”
(3) Marele Premiu al San Marino din 2005
Acest incident a implicat echipa BAR Honda după Marele Premiu din San Marino din 2005. Jenson Button și Takuma Sato de la BAR au terminat pe locul 3 și 5 în cursă. Cu toate acestea, a rezultat că ambele mașini au fost găsite sub greutate minima în cadrul inspecției post-cursă. Echipa a explicat că mașinile au necesitat 6 kg de combustibil, ținute într-un rezervor special de rezervă, pentru a funcționa corect.
Drept urmare, echipa a fost interzisă participarea pentru două curse în acel an. Era relativ ușor, deoarece abia scăpau de o interdicție de sezon.
(2) GP Austriac din 2002
Aceasta a fost una dintre cele mai întunecate zile din Formula 1 și a fost facilitată de echipa Ferrari. Rubens Barrichello de la Ferrari a condus GP-ul Austriac în fața coechipierul Michael Schumacher. Brazilian a părut să câștige cursa până când șeful echipei, Jean Todt, a venit la radio, instruindu-l să încetinească și să-l lase pe coechipierul lui Michael Schumacher să depășească si sa ia victoria și punctele maxime.
După multe ezitări, Barrichello a respectat ordinele și Schumacher a câștigat cursa. Nu a fost prima dată când s-a întâmplat acest lucru și Schumacher a fost huiduit de mulțime în timpul unei ceremonii bizare pe podium. După cursa Ferrari a fost amendat cu 1 milion de dolari. Ulterior, Schumacher a susținut că nu știa că echipa va efectua comanda. Pe podium, Schumacher l-a făcut pe Barrichello să ocupa treapta cel mai înalt în timp ca el a ocupat locul 2.
(1) Marele Premiu de Monaco din 2006
Michael Schumacher este un exemplu excelent pentru sfârșitul acestei liste. Michael a fost un pilot de mare clase, dar a avut momente în care a înșelat flagrant. De exemplu, Marele Premiu de la Monaco din 2006. îndreptându-se înspre principat era in spate de Fernando Alonso pe Renault cu 15 puncte. Monaco este o cursă în care prima poziția pe grila are cea mai mare importanță.
În calificări, Alonso s-a arătat foarte rapid și s-a arătat pregătit pentru Pole-Position. Cu toate acestea, Schumacher a avut alte idei și s-a oprit mașina imediat după “La Rascasse”. Desigur, el a încetinit pe toți ceilalți în spatele său și l-a împiedicat pe Alonso să stabilească un timp de calificare mai bun. Explicația lui Schumacher a fost că a încercat să se ducă în spate și mașina s-a oprit. Cu toate acestea, arbitrii FIA nu au fost convinși de această poveste fantezistă și l-au pedepsit în consecință.
Sursa:Photocredit:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.