Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    GP24 Inside: 10 cazuri de înșelăciune în F1, partea 1

    Astăzi vă oferim prima parte din cele 10 cazuri de înșelăciune din Formula 1. Evenimente de înșelăciune de la Liegate de Lewis Hamilton, la Drama din 2006 a lui Michael Schumacher și să nu uităm de Crashgate al echipei Renault F1.

    (10) GP de la Singapore din 2008 (Crashgate)

    Nelson Piquet Jr. coborând din mașină după accidentul său.

     

    În timpul GP-ului de la Singapore din 2008, Fernando Alonso a avut o sesiune de calificare slabă, încheindu-se pe locul 15. În jurul turului 12 al cursei de Formula 1, Alonso s-a gândit la combustibil și cauciucuri, o oprire aparent programată. Mai târziu, a devenit o oprire foarte „norocoasă”, când colegul lui Nelson Piquet Jr. a lovit peretele la intrare în linia dreaptă. Incidentul a scos mașina de siguranță pentru a regrupa piloții.

    După cum vroia „norocul”, Alonso a ieșit din linia boxelor în fața mașinii de siguranță (Safety Car). Când s-a redeschis linia boxelor, toată lumea au intrat pentru combustibil și cauciucuri, în timp ce Alonso își continua cursa. Spaniolul a câștigat în cele din urmă cursa. Un an mai târziu, adevărul a ieșit la suprafață, când Piquet Jr. a raportat că a fost instruit să se prăbușească într-un anumit loc pentru a-l ajuta pe Alonso.

    (9) Sezonul F1 din 1994 și 1997

    Schumacher vs Villeneuve

     

    Acesta a fost un caz de „păcălește-mă odată, glume de mine, păcălește-mă de două ori, glume de tine”. La Marele Premiu al Australiei din 1994, Schumacher s-a lovit în Benetton-ul Damon Hill, deschizând calea pentru Campionatul Piloților. Hill a susținut că era intenționat, în timp ce Schumacher, în mod firesc, a spus că era neintenționat.

    Câțiva ani mai târziu la Jerez, mașina lui Schumacher a repetat „fără intenție” aceeași mișcare asupra lui Jacques Villeneuve. De data aceasta, Schumacher a fost cel care a pierdut. Schumacher a fost descalificat din Campionatul F1 în urma unei investigații FIA și a pierdut câștigul al marelui premiu a Canadei.

    (8) Sezonul F1 2009

    Brawn GP

     

    Înainte de sezonul Formula 1 din 2009, FIA a declarat clar că difuzorul spate trebuie să fie la o anumită dimensiune. Cu toate acestea, nou-veniții F1, Brawn GP au reușit să-și găsească drumul în jurul acestei tehnicități. Întreaga formă a mașinii a acționat ca și cum a existat o a doua zonă de difuzor de tip „double decker” stivuită pe partea superioară celei prevăzute de regulile propuse.

    Desigur, alte echipe au protestat împotriva legalității difuzorului, dar a fost atât de eficient încât a asigurat practic Brawn-ul campionatului piloților și constructorului.

    (7) Marele Premiu al Germaniei din 2010

    Ordinele  echipei s-au lovit din nou

     

    Problema cu comenzile echipei a ieșit din nou la iveală când Felipe Massa a primit un apel la radio. Mesajul spunea: „Fernando este mai rapid decât tine, poți confirma că ai înțeles mesajul?”.

    Ceea ce a urmat a fost Felipe Massa a încetinit drastic și l-a permis pe coechipierul său Fernando Alonso să îl depășească. În acea vreme, ordinele echipei au fost interzise în Formula 1. Ferrari a primit amenda în valoare de 100.000 USD. După acest scandal, FIA a decis să legalizeze comenzile echipei din nou.

    (6) Sezonul F1 din 1994

    Benetton

     

    În acel an, au existat mai multe reguli pentru a împiedica echipele să obțină un avantaj. Una dintre aceste reguli a fost interzicerea controlului asupra tracțiune, în efortul de a testa abilitatea piloților Cu toate acestea, acuzațiile de înșelăciune au fost exprimate în prima etapă a sezonului 1994. Pe turul 21 al GP-ului brazilian, mașina Williams a lui Ayrton Senna a intrat la linia boxelor, cu Benetton al lui Michael Schumacher urmărindu-l. Interesant este că echipajul la boxe al echipei Benetton a făcut o oprire rapidă pentru Schumacher. Schumacher a câștigat Marele Premiu și asta a stârnit speculații că Benetton folosea un sistem pentru a face opriri la boxe mai rapide.

    Mai târziu, presa italiană a zis că pilotul de teste al echipei Ferrari, Nicola Larini, a declarat că a folosit controlul tracțiunii în timpul sesiunii de antrenament pentru cursă. Ferrari și Larini au negat in conferința de presa F1 către presa mondială ca declarațiile din presa italiană nu erau adevărate.

    Maine (Duminică) partea a 2-a, a acestui reportaj GP24 Inside lui Gabriela Măluțan.

    Sursa: GP24 Authors, Frank van Nunen / Gabriela Malutan (Tripon)

    Photocredit: Formula One World Championship Ltd. / Motorsport Network / Getty Images



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss