Latest Posts

GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing

Vizualizări: 80690

Așa cum v-am arătat zilele trecute, despre echipa KRR Cluj-Napoca,am revenit cu Dumitru Cristian, iar acesta ne povestește astăzi despre viața lui în Motorsportul Românesc. A participat în Africa, în competiții din Gambia, Deșertul Sahara. Deține și conduce o mașină Marca Oltcit. Mulțumesc GP24 pentru această promovare pe site-ul dvs.

Pasiunea față de Motorsport s-a născut în cazul meu probabil totodată cu pasiunea pentru mașini, urmându-si cursul firesc, motorsportul fiind pentru mine o materializare a cunoștințelor și pasiunii față de mașini, ca un produs finit al unui pasionat de automobile.
GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing
Motorsportul ca și concept, a luat start în viața mea odată cu împlinirea mult doritei vârste de 18 ani, prin ieșiri amicale de Off-Road, la bordul bolidului meu romanesc, ARO. Deși nu am participat niciodată la competiții organizate de off-road ci doar la ieșiri amicale, gradul de competitivitate al participanților vă asigur ca era același că în cazul celor mai serioase competiții, astfel după fiecare ieșire în teren, mașina suferea ample modificări pentru a-i completa neajunsurile tehnice, iar eu căpătam foarte multă experiență.

Ulterior, la vârsta de 24 de ani, am decis să-mi urmez un vis, și s-ă particip la un Raliu de Anduranță la volanul Oltcitului meu. Raliul Budapesta-Bamako este unul destinat amatorilor, iar categoria “Spirit” în care am luat eu parte era adresată mașinilor care, în principiu, nu ar fi tocmai ideale pentru a traversa Africa, miza fiind astfel  doar de a ajunge la destinație, în cazul nostru, Gambia.

Călătoria a fost o aventură pe cinste, mașina, deși fiind prima mea iubirea în materie de automobile, m-a uimit prin  comportamentul exemplar, repunându-mi probleme în a mă duce dincolo de Desertul Sahara cât și de a mă aduce înapoi acasă totalizând 16.500 km în doar o lună de zile. După toate acestea, am avut marea onoare de a fi invitat la o etapă organizată de Horațiu Anghel, Organizatorul Conceptului Klausenburg Retro Racing.

A fost suficient pentru a mă îndrăgosti iremediabil de lupta cu secundele, obținând locul 3 la categoria “Clasice” încă din prima etapă, cu mașina abia întoarsa din Africa. De aici, am descoperit oportunitatea de a participa la curse stradale și de circuit, organizate, legale și mai ales accesibile debutanților ca mine în lumea motorsportului.

M-am motivat astfel în a-mi prepara un alt Oltcit pentru acest tip de competiție, participând la primul meu Campionat Național Klausenburg Retro Racing în 2019, obținând Titlul de Vicecampion Național. Am avut astfel marea șansă de a mă afla alături de cei mai importanți piloți din România la Gala Campionilor FRAS din sezonul 2019, ceea ce, pentru un debutant ca mine este un eveniment foarte motivant și cu siguranță de neuitat
GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing
În cazul meu, pot spune că nu eu am ales motorsportul, ci motorsportul m-a ales pe mine. Spun asta pentru că nu m-a îndrumat nimeni spre automobilism, din contră, majoritatea celor din jurul meu au încercat, spre binele meu zic ei să mă îndepărtez de automobilism și motorsport.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Având in vedere că încă de la vârsta de 10 ani curiozitatea nebuna față de mașini m-a împins spre a desface complet și a reface la loc Oltcitul familiei era firesc, ca, copil fiind, să-mi doresc să mă și întrec în diferite competiții.

Pot spune deci, că nu am facula altceva decât să-mi urmez visul copilăriei. Ceea ce consider mai grav este faptul că pasiunea față de motorsport s-a amplificat și diversificat cu timpul, la mașini de Off-Road, Expediții, Camioane Militare și foarte curând spre Motociclism, microbul fiind deja prezent
GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing
Obiectivul principal al acestui campionat este evident cel de a obține titlul de campion național la clasa mea, “Modificate 1”. Însa, pentru a obține acest obiectiv trebuie să țin cont și de celelalte trei mari obiective ale mele care stau în calea obținerii acestuia: îmbunătățirea mașinii cât mai ales, capacitatea mea de a înțelege și aplica metodele de modificare ale mașinilor de curse și nu în ultimul rând, perfecționarea capacităților mele de pilotaj.

Chiar dacă nu îmi voi atinge obiectivul principal, prin determinarea mea de a obține acest lucru îmi voi dezvolta cu siguranța celelalte capacitați și nu va fi decât o chestiune de timp până la îndeplinirea obiectivului principal

Noțiunea de motorsport probabil că poate fi una tehnică, de tipul celei găsite în DEX, însa, cu siguranța, pentru fiecare dintre noi motorsportul înseamna altceva. În cazul meu, motorsportul este rezultatul plăcut al pasiunii față de automobile.  Pot spune că este rodul muncii fizice la mașina înainte de etape, rodul perfecționării și antrenării mele ca pilot, plăcerea de a călători și a face Turism, fiind nevoit să mergi în diferite orașe și chiar țări pentru a-ți desfășura etapele, plăcerea de a cunoaște noi oameni pasionați și de a lega noi prietenii foarte frumoase, plăcerea de a mirosi benzina ne arsă la startul motorului și adrenalina din momentele participării în etape, momente în care absolut toată concentrarea și grijile tale sunt ceea ce faci pe moment
GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing
Din fericire, până în  momentul de față evenimentele neplăcute au constat doar în defectarea mașinii sau obținerea locului dorit la anumite etape. Asta pot spune că se datorează și seriozității mele cu care abordez motorsportul, punând cât se poate preț pe siguranța și cumpătare, precum și cunoașterea propriilor limite.

Personal, aș îndruma pe cei care vor să înceapă în Motorsport să o facă treptat în sensul în care, capacitățile pilotului să fie pe măsura mașinii. Astfel, un debutant ar trebui în mod obligatoriu să înceapă de la o mașina cu putere mică și capacitate reduse și să își dezvolte în special capacitățile de pilotaj, pentru că, altfel, motorsportul este un joc periculos. În acest mod, un pilot își v-a da seama pe măsura ce capătă experiență, ce îmbunătățiri tehnice trebuie aduse și mașinii, , păstrând astfel un echilibru ideal între om și mașina și ieșind în afara penibilului din a se afișa cu o mașină extrem de puternică și scumpă, fără a o putea stăpâni în afara liniilor drepte.

Trebuie să recunosc faptul că emoțiile, din fericire s-au mai diminuat comparativ cu primele ediții în care ele erau la un nivel dăunător aproape. Un factor esențial fiind și faptul că, deja, în mare ne cunoaștem între noi acum, ca o mare familie în care așteptăm să ne revedem și să ne întrecem, amical, cu timpul. Cu siguranță emoțiile sunt mereu prezente la fiecare “START”, ele fiind mereu amânate de adrenalină cât și de griji precum: oare modificările aduse vor rezista? Oare voi pilota corect? Oare voi scoate un timp mai bun ca în manșa trecută? Etc. cred că dacă vreodată nu voi mai avea emoții la linia de start, motorsportul nu v-a mai avea nici un farmec pentru mine.
GP24: Dumitru Cristian, pilot al Klausenburg Retro Racing

Sursa: GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)
Photocredit: Klausenburg Retro Racing / Fabian Robert
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Gabriela Malutan (Tripon)

Latest Posts

Don't Miss