Latest Posts

GCK Motorsport dezvăluie un prototip pe hidrogen pentru Raliul Dakar 2024

Vizualizări: 21572

Green Corp Konnection și-a prezentat noul prototip pe hidrogen cu care speră să participe la Raliul Dakar în 2024.

GCK Motorsport și-a exprimat intenția de a dezvolta o mașină de rally-raid alimentată cu hidrogen încă din noiembrie 2020, dar abia sâmbătă aceasta compania franceză a dezvăluit prima versiune a GCK e-Blast H2 în bivuacul de la Riad.

Înainte ca noua mașină să-şi facă debutul așteptat la Dakar în 2024, GCK va continua să concureze cu Thunder DKR pe biocombustibil pentru a colecta date suplimentare.

Vehiculul a fost dezvoltat în colaborare cu compania germană FEV și dispune de o celulă de combustie care conține 20 kg de hidrogen la o presiune de 700 bar, capabilă să livreze 200 kW. În plus, celula cu hidrogen este conectată direct la o baterie litiu-ion de ultimă generație care generează 50 kWh.

GCK a spus că motorul său electric cu două trepte a fost construit pentru a atinge 320 kW de energie, echivalentul a 430 de cai putere. Compania a găsit o soluție la decalajul obișnuit asociat sistemelor cu hidrogen, folosind bateria ca tampon pentru a compensa timpul necesar celulei cu hidrogen pentru a transmite puterea către motor.

„Celula de hidrogen este o componentă care funcționează la un nivel constant, pentru că ai un decalaj când accelerezi și o întârziere când nu mai accelerezi”, a explicat Sebastian Lesonneur, managerul echipei GCK Motorsport pentru programul de rally-raid.

„De aceea avem nevoie de baterii, care acționează ca un tampon. Când ai nevoie de mai multă putere, bateria ți-o oferă, iar când nu mai accelerezi și celula cu hidrogen încă generează 200 kW de putere, este folosită pentru a regenera bateria, mai degrabă decât să conducă motorul.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

GCK

Mașina cântărește în prezent în jur de 2.200 kg (ca și Audi RS Q e-tron care a debutat la Dakar anul acesta), dar Lesonneur spune că un avantaj cheie este că nu va varia în funcție de consumul de combustibil ca într-un vehicul pe benzină, oferind astfel stabilitatea comportamentului și a performanței de la început până la sfârșit.

Calculele preliminare sugerează că mașina ar fi capabilă să parcurgă 250 km în ritm de cursă, așa că GCK speră că reglementările vor fi adaptate pentru a-i permite să o realimenteze în aceeași perioadă de timp ca și vehiculele T3 și T4 în prezent (20 de minute).

Planul GCK Motorsport pentru viitor este să finalizeze mai multe teste pe banc în februarie pentru a defini capacitatea H2 și locația finală a celulei de combustibil cu hidrogen (poziționată în prezent pe partea stângă-spate a vehiculului) înainte de a-și lansa prototipul.

În „iunie-iulie” va putea finaliza primele teste în condiții reale de deșert și va optimiza grupul motopropulsor în vederea finalizării unor etape în Dakar anul viitor. „Suntem foarte mândri să prezentăm prima mașină de competiție cross-country cu hidrogen cu o celulă de combustibil integrată”, a adăugat Eric Boudot, CEO al Green Corp Konnection și GCK Motorsport.

GCK

„Pentru GCK, sportul cu motor reprezintă un laborator unic de inovare pentru a dezvolta soluții tehnologice pe care apoi le vom putea oferi clienților prin activitățile noastre industriale.

Suntem incredibil de încântați să fim implicați în mișcarea #DakarFuture și să dezvoltăm mai multe repere în acest domeniu. drumul către soluții de mobilitate mai ecologice.”

Unul dintre punctele cheie, spune GCK Engineering, este că toate componentele pe care le utilizează în acest proiect de pile de combustibil cu hidrogen vor avea, de asemenea, echivalentul lor în partea industrială a afacerii sale.

Mai multe ştiri despre Raliul Dakar găsiţi AICI!

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss