Pierre Gasly a luat primul start din primul rând al carierei sale în Marele Premiu inaugural al Qatarului, pornind pe locul doi după locul trei al lui Fernando Alonso. Dar, în timp ce Alonso avea să termine pe podium la Losail, Gasly și-a încheiat cursa pe locul 11 – și a rămas nedumerit de unde dispăruse ritmul senzațional al lui AlphaTauri.
Gasly arătase bine încă de la începutul weekendului din Qatar, luând locul al doilea în ambele antrenamente de vineri.
Excelentul său loc al patrulea în calificări a devenit apoi locul al doilea pe grilă atunci când Max Verstappen și Valtteri Bottas au primit penalizări pe grilă.
Dar, în ciuda faptului că a alergat în frunte devreme – deși și-a pierdut locul doi în fața lui Fernando Alonso în turul 1 – o alegere de strategie cu două opriri a fost în zadar pentru Gasly, deoarece a terminat cursa pe locul 11, strategia de o singură oprire a lui Alonso asigurându-i primul podium al revenirii sale în F1.
„Este corect să spunem că pur și simplu nu am avut ritm toată cursa”, a spus Gasly. „Toată ziua nu am fost nicăieri. Am început amândoi, cu Yuki [Tsunoda], în top 10, și am terminat amândoi în afara top 10 fără ritm toată cursa. Deci sincer, nu am răspunsurile.
„De la început, nu am avut ritm. Am încercat să rămân cu Fernando pe parcursul primelor cinci sau șase tururi, iar după aceea, am uzat cauciucurile masiv. Am încercat strategia cu două opriri, dar nu am fost niciodată suficient de rapizi.
„Chiar și atunci când încercam să împing cât am putut de tare cu strategia de două pe care o aveam, nu am reușit niciodată să egalăm McLaren și Alpine. Este foarte frustrant.”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Evaluând dacă lipsa sa dramatică de la sfârșitul calificărilor ar fi putut afecta performanța AT02 de duminică, Gasly a răspuns: „Nu știu. După incidentul de ieri, am schimbat aripa din față, am schimbat podeaua, nu știu dacă asta a avut impact.
„Au fost câteva lucruri care au fost diferite decât de obicei, dar foarte frustrant să nu te poţi lupta cu toţi aceşti tipi.”
După cum a spus Gasly, Tsunoda a ajuns și el în Q3 sâmbătă, dar s-a descurcat la fel de prost cu strategia sa în două opriri, coborând de la P8 pe grilă la P13 după steag.
„Prima perioadă, în special pe cauciucul moale, a fost prea lentă”, a spus Tsunoda. „Ne-am chinuit prea mult. E o rușine. În general, am avut un ritm foarte puternic, iar brusc ritmul a scăzut destul de mult în cursă, care este cea mai importantă sesiune. Trebuie să revenim mai puternici.
„S-a simțit mult mai bine pe anvelopele dure”, a adăugat Tsunoda.
Rezultatul serii a fost fără puncte a echipei AlphaTauri pe Circuitul Internațional Losail – deoarece Alpine a terminat pe locul al treilea și al cincilea cu Alonso și Esteban Ocon, ambii care au început la un loc în spatele piloților AlphaTauri – a însemnat că, fiind egalați la puncte în cursul evenimentului , Alpine a trecut cu 25 în faţa AlphaTauri în P5, cu două curse rămase până la final.
Dar Gasly a fost mai preocupat de unde a mers prost pentru AlphaTauri în Qatar, spunând: „Este greu, dar la sfârșitul zilei, trebuie doar să fim obiectivi cu noi înșine și au făcut o treabă mult mai bună decât am făcut-o noi.
„Au terminat P3 și P5 și noi am pornit în fața acestor două mașini. Au fost mult mai rapizi decât noi astăzi și nu puteam face nimic. Au făcut o treabă mai bună și îi felicităm. Vom încerca să facem cât de bine putem pentru ultimele două.”
Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula 1Photocredit: Formula 1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.