După protestul împotriva lui Carlos Sainz, Frederic Vasseur spune că regulile au devenit din ce în ce mai complicate – Fiecare echipă are nevoie de o mulțime de avocați.
Frederic Vasseur șeful echipei Ferrari, a descris regulile Formulei 1 ca fiind din ce în ce mai complicate, după ce în China a apărut o confuzie în privința lui Carlos Sainz. Spaniolul s-a confruntat cu un protest în calificări din partea celor de la Aston Martin după ce s-a răsucit în bariere, dar a continuat după o perioadă de timp.
Sainz a reușit să-și readucă monopostul la boxe și după o schimbare a aripii față, Sainz a luat parte la restul calificărilor în mod normal și a terminat în topul 10. Cu toate acestea, Aston Martin a avut semne de întrebare cu privire la faptul că lui Sainz i s-ar fi permis să continue după ce steagul roșu a fost afișat.
Deși Sainz nu a mai fost pe deplin mulțumit după schimbarea aripii față și aplicarea unor benzi adezive pe mașina sa. Acest lucru nu ar fi făcut oricum o mare diferență în ceea ce privește rezultatul: “Monoposturile din fața noastră au fost mai rapide pe un tur în ambele sensuri în acest weekend. Aceste viraje lungi, cu viteză medie, sunt cele în care Ferrari tinde întotdeauna să se încurce.
Pentru Ferrari problema a fost clară: “Am întrebat organizatorii cursei dacă putem să repornim, iar ei au spus da – sfârșitul poveștii”, spune Vasseur.
Acest lucru se datorează faptului că articolul 39.6 din Regulamentul Sportiv stipulează de fapt că monoposturilor care se opresc pe pistă nu li se permite să continue. În cazul lui Sainz, organizatorii cursei chiar au semnalat oficial că o mașină s-a oprit pe pistă.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Dar pentru Vasseur, asta e o prostie: “Atunci se vor opri zece mașini când se vor răsuci”, spune el și cere: “Trebuie să definim exact situația”.
“Dar regulile devin oricum din ce în ce mai complicate”, continuă el. “Când am început să lucrez, regulamentul sportiv era format din 20 de pagini. Acum sunt 75”.
În plus, cu atât de multe reguli, găsești întotdeauna găuri de scăpare, deoarece există reguli care se contrazic între ele. Vasseur își amintește un exemplu când Kimi Räikkönen a făcut un spin pe outlap la Imola.
“La momentul respectiv, aveam două articole diferite care se refereau la același caz: unul spunea negru și celălalt alb”, spune Vasseur.
Potrivit acestuia, escaladarea este acum atât de mare încât multe echipe angajează departamente tot mai mari de avocați pentru a se ocupa de cazuri.
“Până la urmă, este aceeași situație ca și în cazul regulamentelor tehnice: cu toții încercăm să găsim portițe de scăpare, iar regulile devin din ce în ce mai complicate.” Dar: “În acest caz, cred că vom găsi o clarificare simplă.”
Clasamentul Campionatului Mondial (după 5 din 24 de Mari Premii și 1 din 6 Sprinturi)
Piloți:
01. Max Verstappen 110 puncte
02. Sergio Perez 85
03. Charles Leclerc 76
04. Carlos Sainz 69
05. Lando Norris 58
06. Oscar Piastri 38
07. George Russell 33
08. Fernando Alonso 31
09. Lewis Hamilton 19
10. Lance Stroll 9
11. Yuki Tsunoda 7
12. Oliver Bearman 6
13. Nico Hulkenberg 4
14. Kevin Magnussen 1
15. Alexander Albon 0
16. Esteban Ocon 0
17. Guanyu Zhou 0
18. Daniel Ricciardo 0
19. Pierre Gasly 0
20. Valtteri Bottas 0
21. Logan Sargeant 0
Constructori:
01 Red Bull Racing 195 puncte
02 Ferrari 151
03. McLaren 96
04. Mercedes 52
05 Aston Martin 40
06. Racing Bulls 7
07. Haas 5
08. Williams 0
09. Alpine 0
10. Sauber 0
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.