Latest Posts

FP2 Mexic: Norris și Albon surprinde în simularea de cursă

Vizualizări: 11640

Cel mai bun timp pentru Max Verstappen, dar Lando Norris și Alexander Albon sunt doi piloți de urmărit în Marele Premiu al Mexicului

Șapte echipe diferite în primele opt poziții: A doua sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Mexicului din 2023 a produs un rezultat variat. Cu toate acestea, Max Verstappen (Red Bull) a stabilit în cele din urmă cel mai bun timp, devansându-i pe Lando Norris (McLaren) și Charles Leclerc (Ferrari) cu 0,119, respectiv 0,266 secunde.

Verstappen a stabilit cel mai bun timp de 1:18.686 minute în timpul turului său rapid spre mijlocul sesiunii, deși a fost cel mai rapid în mod absolut doar într-unul dintre cele trei sectoare. În primul sector, Nico Hülkenberg (locul 15/Haas) a fost cu 0,005 secunde mai rapid decât campionul mondial în exercițiu, iar în sectorul trei Lewis Hamilton (locul 7/Mercedes) cu 0,062 secunde.

Cel puțin al treilea sector poate fi explicat prin turul lui Verstappen, pentru că olandezul nu a obținut linia ideală la ieșirea de pe stadion și a pierdut “două-trei” zecimi de secundă față de cel mai bun timp teoretic posibil.

Norris

Bottas și Ricciardo cu o prestație foarte puternică

În spatele primilor 3, Valtteri Bottas (Alfa Romeo/+0.269), Sergio Perez (Red Bull/+0.302), Daniel Ricciardo (AlphaTauri/+0.316), Lewis Hamilton (Mercedes/+0.338) și Esteban Ocon (Alpine/+0.391) s-au clasat pe pozițiile 4-8, Red Bull fiind singura echipă cu ambele monoposturi în top 8.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Aceasta este o veste deosebit de bună din punctul de vedere al fanilor mexicani, deoarece: “Perez se descurcă foarte bine”, a lăudat Helmut Marko într-un interviu acordat ORF. “Este la doar trei zecimi în spate, iar în față sunt câteva monoposturi care nu cred că au rulat cu aceeași cantitate de combustibil. Se pare că putem ajunge pe primele două rânduri ale grilei de start.”

Impresionant: decalajele temporale foarte mici. La final, a existat mai puțin de o jumătate de secundă între Leclerc, pe locul 3, și Alexander Albon (Williams), pe locul 14. Doar Logan Sargeant (locul 17 /Williams), cele două Aston Martin (ca la Austin) și Kevin Magnussen (locul 19 /Haas) au pierdut mai mult față de restul plutonului.

Norris

Longruns: Norris puternic, surpriză din partea lui Albon

Dar mult mai interesante decât pozițiile finale absolute au fost însă simulările de cursă din a doua jumătate de oră a sesiunii. Rezultatele au fost interesante. De exemplu, Norris a avut cea mai bună simulare cu o medie de 1:23,1 minute, cu 0,1 secunde mai rapid decât Verstappen și cu o jumătate de secundă sau o secundă în fața celor două Ferrari, ale căror pneuri s-au degradat mai repede decât cele ale concurenței.

La Red Bull, au urmărit cu atenție simularea de cursă lui Norris și au rămas impresionați: “McLaren a făcut cu siguranță progrese, sunt buni în virajele lente acum. Dar în principal, Lando Norris este mai rapid acolo”, analizează Marko.

Iar consultantul Red Bull Motorsport continuă: “În antrenamentul 1 nu am fost buni în simularea cursei. Uzura pneurilor a fost pur și simplu prea mare. Pneurile din față au cedat prea repede. Dar am rezolvat problema. Ne-am reglat foarte bine atât în simularea lungă, cât și în cea scurtă”.

Norris

 

În timp ce Norris, Verstappen și Ferrari au făcut tura lungă cu pneuri medium, Albon a făcut-o cu pneurile de compoziție mai dură. Pilotul echipei Williams a stabilit o medie de 1:23,4 minute, cu 0,2 – 0,3 secunde mai rapid decât Perez și Oscar Piastri (McLaren) într-o comparație directă.

Motiv pentru care șeful echipei McLaren, Andrea Stella, crede că Williams și compania ar putea surprinde și în calificări și în cursă: “Să-l provoci pe Verstappen sună puțin ambițios. El este destul de ușor cu timpii săi pe tur. Asta nu înseamnă că nu vom încerca. Dar aș fi foarte fericit cu un podium”.

“Întotdeauna trebuie să iei în considerare Ferrari și Mercedes. Și, în plus, mai sunt și alte câteva echipe pe acest circuit: Williams a părut puternică, AlphaTauri, iar Alfa Romeo, de asemenea, pare să se descurce bine cu pachetul lor cu forță de apăsare mare”, analizează Stella.

Chiar în primele zece minute, contrar tuturor previziunilor, a început să plouă pentru scurt timp. Cu toate acestea, cantitatea de precipitații nu a fost suficientă pentru a uda serios pista, astfel că piloții au putut să-și continue nestingheriți programele de antrenament cu pneuri de uscat. Și chiar și la final, a picurat scurt și abia perceptibil pentru piloți.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss