A doua sesiune de antrenamente de Formula 1 din Canada este din nou încetinită de ploaie. Fernando Alonso stabilește cel mai bun timp. Problemele tehnice îl costă pe Max Verstappen timp prețios pe circuitul uscat.
Prima sesiune de antrenamente libere a fost ca un joc de noroc în cazinoul din Montreal, din cauza condițiilor mixte de pe circuitul Gilles Villeneuve. Și a continuat în acest stil.
A doua sesiune a început pe o ploaie ușoară, cu multe celule de ploaie în zonă. Echipele s-au confruntat cu o întrebare dificilă: să câștige experiență cu set-up-ul pe macadamul proaspăt sau să economisească pneurile intermediare, pentru că nimeni nu știe cum va fi vremea sâmbătă sau duminică? Nu este un exercițiu de echilibru ușor.
Cine dorea să piloteze în condiții rezonabil trebuia să pornească devreme, cu un zid gri închis care se profila peste orizontul Montrealului. Era un blocaj imens la capătul benzii de boxe, monoposturile erau pe slick-uri și problemele erau inevitabile. Chiar în față se afla campionul Max Verstappen.
Carlos Sainz, pilotul de la Ferrari, era deja la radio: “Este prea umed pentru pneuri medium-hard”. Coechipierul său Charles Leclerc a ieșit prompt pe pneuri intermediare. Comisarii FIA i-au raportat o infracțiune monegascului. Infracțiunea lui Ferrari: a ieșit pe pistă cu pneuri intermediare înainte ca pista să fie declarată umedă. Acest lucru se soldează de obicei cu o amendă.
În acel moment, pista nu era suficient de umedă pentru intermediari, dar era alunecoasă pentru pneurile slick. Mai mulți piloți și-au făcut curaj și au ieșit pe slick-uri, cerul devenind din ce în ce mai întunecat. Ploaia s-a oprit pentru scurt timp, dar apoi a început din nou.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Fernando Alonso s-a distrat în mod clar și a ieșit în frunte cu Aston Martin, spaniolul reușind să își încălzească pneurile pentru o lungă perioadă de timp.
Între timp, Alonso: “Leclerc este cel mai lent în ultimul viraj, fără oglinzi, tipic Ferrari”.
Carlos Sainz și Lewis Hamilton au făcut tot posibilul să evite o marmotă în ultimul viraj înainte de start și de sosire. Pilotul și balaurul de blană au scăpat cu o sperietură.
Pilotul echipei Williams, Alex Albon, a avut un ricoșeu neplăcut la Zidul Campionilor, dar a reușit să evite contactul cu zidul.
Ploaie, uneori mai puternică, alteori mai ușoară, loterie pură. După 20 de minute, Charles Leclerc, câștigătorul de la Monaco, a preluat conducerea cu Ferrari.
Verstappen, liderul campionatului mondial, a adus un monopost fumegând la boxe, Red Bull Racing continuă să se îngrijoreze.
Lewis Hamilton s-a plâns și el la radio: “Toți piloții încetinesc în ultimul viraj pentru a începe un tur rapid”. Dar asta a stricat de două ori un timp bun pentru starul de la Mercedes.
Mașina de cursă a lui Verstappen a necesitat un service lung din cauza unei probleme la sistemul de recuperare a energiei, după cum a confirmat Red Bull Racing, ceea ce a însemnat un final mai devreme pentru Max.
Adversarii nu au câștigat nimic în această fază – din nou ploaie, nimeni pe pistă pentru o perioadă destul de lungă după 30 de minute.
După zece minute bune de acalmie, în sfârșit a apărut din nou o mașină pe pistă (Ocon cu Alpine), inclusiv Alonso, acum cu pneuri intermediare. Dar fereastra pentru cei mai buni timpi era acum închisă, cu timpi pe tur cu aproximativ șapte secunde mai rapizi decât înainte pe pneuri de uscat.
În afară de câteva derapaje urâte și de o rotire a lui Charles Leclerc, nu a mai existat nicio emoție. S-a format o linie uscată, dar niciun pilot nu a îndrăznit să folosească pneuri slick la final.
Concluzie: Tehnicienii și piloții au învățat mult prea puțin, dar trebuie să fie pregătiți ca vremea să continue în aceeași direcție și sâmbătă. Totul miroase a câteva surprize mari în calificări, iar asta nu poate fi decât un lucru bun pentru noi.
FP2 Canada:
01. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:15,810 min
02. George Russell (GB), Mercedes, 1:16,273
03. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:16,464
04. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:16,556
05. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:16,731
06. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:16,773
07. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:16,908
08. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:16,951
09. Alex Albon (T), Williams, 1:16,977
10. Sergio Pérez (MEX), Red Bull Racing, 1:17,041
11. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:17,417
12. Logan Sargeant (USA), Williams, 1:17,496
13. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:17,722
14. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:17,817
15. Nico Hülkenberg (D), Haas, 1:17,903
16. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:19,008
17. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:19,087
18. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:19,311
19. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:20,789
20. Lando Norris (GB), McLaren, 1:20,843
FP1 Canada:
01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:24,435 min
02. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:24,763
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:25,306
04. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:25,970
05. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:26,502
06. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:26,754
07. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:27,584
08. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:27,670
09. Sergio Pérez (MEX), Red Bull Racing, 1:28,058
10. George Russell (GB), Mercedes, 1:28,541
11. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:28,582
12. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:28,723
13. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:29,052
14. Nico Hülkenberg (D), Haas, 1:32,826
15. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:33,411
16. Logan Sargeant (USA), Williams, 1:36,586
17. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:40,530
18. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, fără timp
19. Jack Doohan (AUS), Alpine, fără timp
20. Alex Albon (T), Williams, fără timp
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.