Latest Posts

FP1: Perez stabilește timpul de referință al sesiunii

Vizualizări: 14467

Sergio Perez a fost pe locul întâi în prima sesiune de antrenamente de Formula 1 a sezonului, înregistrând un timp de 1m32.758s și fiind primul care l-a depășit pe Fernando Alonso de la Aston Martin.

Timpul lui Perez a venit la jumătatea sesiunii de o oră, cu temperaturi în aer de 27 de grade Celsius, deși nereprezentative pentru cele cu care se vor confrunta piloții în sesiunile de calificări și curse nocturne, Alex Albon de la Williams a fost primul care a intrat în scenă, chipa din Grove a încercat să facă un prim rulaj timpuriu, noul coechipier Logan Sargeant urmându-l din pitlane.

În timp ce cele două Williams au intrat la boxe după un singur tur de explorare, Lando Norris a avut șansa de a stabili primul timp înregistrat anul acesta – 1m37,462s pe pneuri medium.

Acesta a fost spulberat rapid de Perez, care a înregistrat un 1m35,069s – la aproape cinci secunde distanță de timpul de 1m30,305s pe care îl înregistrase în teste cu pneuri C4 Pirelli, întâmplător nu o compoziție care va fi folosită în acest weekend.

 

Dar Fernando Alonso a intrat în cursă pentru a-l deplasa pe mexican cu un 1m35.048s, iar în timp ce Max Verstappen a reușit primul său timp câteva minute mai târziu, campionul în exercițiu a fost la 0.381s distanță.

Alonso a ținut capul de afiș în primele 10 minute, dar Perez l-a eclipsat ulterior pe Aston Martin cu un 1m34.343s, când primul sfert al sesiunii a început să se scurgă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

FP1: Perez stabilește timpul de referință al sesiunii

Diferența s-a micșorat ușor când Alonso a stabilit un 1m34,867s, dar avantajul timpuriu a continuat să îi aparțină lui Perez, echipele folosind primele faze ale sesiunii pentru a explora set-up-uri și cu obișnuita ungere de vopsea flow-vis pentru a inspecta aerodinamica.

După o primă jumătate de oră liniștită, Perez a fost înarmat acum cu un set de pneuri soft și și-a zdrobit propriul reper cu aproape două secunde, înregistrând un timp de 1m32,758s pentru a-și întinde avantajul la vârf. El a fost urmat la linia de sosire de coechipierul său Verstappen, al cărui propriul reper cu pneuri soft a fost la 0,6s de ritm.

 

Piloții au început apoi să exploreze mai liber limitele mașinilor, după o primă jumătate de oră ezitantă, iar greșelile au început să se strecoare; Alonso a avut un parcurs larg în virajul 4 cu câteva secunde înainte ca Norris să intre direct în virajul 1, britanicul sângerând frânele înainte ca pneurile din față să aibă șansa de a se bloca.

 

Carlos Sainz a suferit apoi un derapaj la virajul 9, când partea din spate a mașinii sale a patinat puternic spre exterior; dar spaniolul a reușit să o stăpânească și să își încorseteze Ferrari-ul pentru a se îndrepta în direcția corectă. Ulterior, el a atribuit acest lucru prin radio la pneuri reci pe partea dreaptă.

Norris a urcat pe locul al treilea cu pneuri soft după ce avalanșa de incidente a fost în mare parte stăpânită în al treilea sfert al sesiunii, deși cu 1,4s mai puțin față de reperul lui Perez, și a fost acostat pentru scurt timp de Zhou Guanyu înainte ca Charles Leclerc să-i despartă cu locul al patrulea.

teste

Alonso și-a început propriul tur cu pneuri moi în încercarea de a-l detrona pe Perez de pe poziția sa și, deși s-a apropiat la o zecime până la sfârșitul primului sector, nu a putut stabili decât un timp de 1m33,196s – la 0,4s în urmă.

Acesta s-a dovedit a fi singurul asediu la care Perez a trebuit să reziste și a încheiat sesiunea, așa cum a făcut-o în timpul testelor, cu cel mai bun timp.

Verstappen a fost al treilea cel mai rapid, la puțin sub două zecimi în spatele lui Alonso, cu un avantaj de 0,8s față de Norris și Leclerc.

Lance Stroll, care a revenit în acțiune după ce a lipsit de la teste din cauza unei încheieturi rupte, a început lent sesiunea, echipa sa Aston Martin încercând să se asigure că canadianul nu suferă efecte negative în urma unei operații.

Pilotul Stroll a reușit să strângă 17 tururi până la final, clasându-se pe locul șase cu un timp de 1m34,298s și cu o zecime mai mult decât Kevin Magnussen de la Haas.

Zhou a avut o problemă cu poziționarea pedalelor în mașină, dar i s-a spus că echipa nu le poate realinia până la pauza dinaintea celei de-a doua sesiuni de antrenamente libere. Pilotul chinez a fost al optulea cel mai rapid, în fața colegului de echipă de la Alfa Romeo, Valtteri Bottas.

Lewis Hamilton a completat topul 10, dar niciunul dintre piloții Mercedes nu a încercat un tur cu pneuri soft – George Russell, la bordul celuilalt W14, a fost al 11-lea cel mai rapid, la doar 0,05s de coechipierul său.

FP1: Perez stabilește timpul de referință al sesiunii

Oscar Piastri de la McLaren a fost al 12-lea și a terminat ca cel mai bun debutant, deși a suferit în mod notabil o mică pocnitură de supravirare în coborârea de la virajul 6/7 în primele 10 minute ale sesiunii, în timp ce continua să se adapteze la rigorile F1.

Nyck de Vries a fost al 16-lea pentru AlphaTauri, la 0,4s de coechipierul său Yuki Tsunoda, în timp ce Sargeant a fost ultimul dintre cei trei debutanți, pe locul 18, după ce a raportat că a putut “mirosi ceva ars” la începutul sesiunii. El a terminat în fața lui Albon, în timp ce Sainz terminat cu un timp dezamăgitor sesiunea.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss