Latest Posts

FP1 Melbourne- Norris a fost cel mai rapid, Albon a suferit un accident în prima sesiune de antrenamente

Vizualizări: 8941

FP1 Melbourne- Prima sesiune de antrenamente libere turbulentă la Albert Park: Sesiunea a trebuit să fie întreruptă timp de unsprezece minute din cauza unui accident grav

Lando Norris a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Australiei 2024 de la Melbourne. Pilotul echipei McLaren a stăpânit circuitul Albert Park în 1:18,564 minute, relegându-i pe Max Verstappen (Red Bull/+0,018) și George Russell (Mercedes/+0,033) pe locurile doi și trei.

La finalul sesiunii de 60 de minute la Melbourne, liderul campionatului, Verstappen, se plângea în continuare de subvirare la RB20. Chiar la ultimul său tur, el a raportat: “Cred că partea inferioară a podelei mele este deteriorată”. Acest lucru li s-a întâmplat și altora, de exemplu lui Lewis Hamilton (locul 9/Mercedes/+0,207).

Timo Glock, expert Sky, analizează momentul de șoc al lui Verstappen astfel: “Mașina lui a atins puternic bordura cu partea inferioară a caroseriei. Mașina s-a ridicat cu adevărat de pe puntea față, roata din față nu mai era în contact cu solul. Verstappen a trebuit să contravireze și a reușit să o salveze”.

Chiar dacă prima sesiune de antrenamente nu servește neapărat drept indicator al raportului de forțe la Marele Premiu al Australiei din Melbourne, zece piloți aflați la mai puțin de patru zecimi de secundă dau speranțe pentru un weekend de cursă interesant. De altfel, eroul local Oscar Piastri (McLaren), coechipierul lui Norris la McLaren, a terminat al zecelea.

Melbourne

Chiar în mijlocul grupului de urmărire extrem de competitiv: Charles Leclerc (Ferrari) pe locul 4, urmat de Yuki Tsunoda (Racing Bulls), Sergio Perez (Red Bull) și Lance Stroll (Aston Martin).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Faptul că Tsunoda a reușit să ajungă atât de departe în față se poate datora unei actualizări la Racing Bulls. CEO-ul Peter Bayer a dezvăluit într-un interviu acordat Sky: “Avem o nouă aripă spate care a fost pe ambele mașini. Se pare că funcționează”.

Pentru Carlos Sainz (locul 8/Ferrari/+0.122), revenirea sa după apendicectomia care l-a scos din circuit la Marele Premiu al Arabiei Saudite a decurs în mare parte fără probleme. Starea sa fizică nu a fost o problemă, cel puțin la radioul de la boxe. Singura problemă a fost că a fost împins ușor de un Haas la semaforul de la boxe, când sesiunea s-a redeschis cu puțin timp înainte de final.

Fernando Alonso (locul 18/Aston Martin/+1.152) se afla încă pe ultimul loc la jumătatea sesiunii. El s-a învârtit în virajul rapid 10 și a suferit avarii la partea inferioară a caroseriei. Aceasta a trebuit să fie înlocuită la boxe, ceea ce l-a costat ceva timp de antrenament.

Russell și Valtteri Bottas (locul 20/Sauber/+1.450) au avut, de asemenea, derapaje minore în aceeași secțiune – înainte ca sesiunea să fie semnalizată cu roșu cu 20 de minute înainte de final. Alexander Albon (locul 12/+0.879) și-a băgat Williams-ul în zid în virajul 7 – exact în același loc ca în cursa din 2023 de la Melbourne.

Inginerul său de cursă îi ceruse lui Albon la începutul turului să îl roage să împingă acum. Este posibil ca pilotul thailandez să fi luat acest lucru un pic prea literal. Williams s-a desprins neașteptat în pasajul dreapta-stânga. “Îmi pare rău”, a transmis prin radio înainte de a ieși nevătămat.

Melbourne

Timo Glock spune despre accident: “A contravirat un pic prea mult. Acest lucru a făcut ca mașina să vireze în direcția opusă și apoi a intrat în zid. S-a întâmplat incredibil de repede. Asta arată cât de agresive sunt aceste mașini atunci când forța de apăsare aerodinamică este pierdută pentru scurt timp din cauza unui lift-off. Șoferul nu poate reacționa atât de repede”.

Cu toate acestea, roata din dreapta față a fost complet distrusă, iar în urma accidentului au rămas resturi pe pistă. Întreruperea a durat unsprezece minute. Circulația a fost reluată cu nouă minute înainte de final.

Karun Chandhok, expert Sky, analizează: “Mă întreb dacă vântul a fost o problemă. Russell și Bottas au zburat în virajul 9, de exemplu. Un vânt din spate poate cauza probleme în acel punct. Poate că a avut de-a face și cu nivelul vârfului, era încă destul de prăfuit. Sau poate cu temperaturile”.

Acesta a fost finalul sesiunii pentru Albon – și vineri, de asemenea. “Putem confirma că Alex nu va participa la a doua sesiune de antrenamente libere în timp ce continuăm să evaluăm daunele”, se arată într-un comunicat al echipei Williams. Și: “Alex nu a fost rănit în urma incidentului”.

Nico Hülkenberg a început weekendul la Melbourne pe locul 16, la 1,040 secunde de lider și cu 0,115 secunde mai lent decât coechipierul său Kevin Magnussen (13).

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss