More

    Latest Posts

    FP1+FP2 – Verstappen şi Bottas cei mai rapizi în prima zi de antrenamente din Qatar

    În primul weekend de Mare Premiu al Qatarului, Max Verstappen de la Red Bull a fost cel mai rapid în FP1 pe Circuitul Internațional Losail, cu Valtteri Bottas de la Mercedes cel mai rapid în FP2.

    FP1

    Piloții au ieșit din boxe pentru primele lor tururi într-o mașină de F1 pe pista Losail, o pistăn rapidă de 5,38 km – timp în care comisarii au abordat limitele pistei în FP1, în timp ce piloții au evaluat măsura în care puteau împinge în viraje, ducând la o serie de excursii în afara pistei.

    În ciuda faptului că stewarzii încă deliberau asupra mișcării sale defensive asupra lui Lewis Hamilton de acum o săptămână în Brazilia, Verstappen și-a pus totul în cap pentru a înregistra cel mai rapid tur vreodată la Losail, un 1m 23.723s.

    A fost cu 0,437s mai rapid decât impresionantul Gasly și cu 0,471s mai rapid decât putea reuși Bottas pentru Mercedes. Finlandezul a fost cu trei zecimi mai rapid față de colegul de echipă Hamilton, care s-a plâns că se simte slab pe tot parcursul sesiunii, în timp ce Mercedes i-a raportat că „ar putea avea o problemă cu mașina” la 10 minute rămase până la final.

    De asemenea, nu era clar care dintre unitățile de putere era montată pe maşina lui Hamilton.

    În spatele primilor patru, Yuki Tsunoda a confirmat ritmul AlphaTauri ajungând pe locul 5, supraviețuind unei excursii în afara pistei la virajul 16, la câteva minute rămase până la final, pentru a termina mai repede decât perechea Ferrari formată din Carlos Sainz și Charles Leclerc pe pozițiile 6 și 7.

    Al doilea Red Bull al lui Sergio Perez – unul dintre cei doi piloți, împreună cu Nikita Mazepin de la Haas, care au mai concurat aici – a fost pe locul 8, în fața monopostului Alpine a lui Esteban Ocon.

    McLaren avea mari speranțe că pista din Qatar se va potrivi punctelor forte ale maşinii MCL35M în viraje de mare viteză. Dacă va fi sau nu, nu a fost complet clar după FP1, deoarece Lando Norris a ocupat locul 10, un loc în fața coechipierului Daniel Ricciardo, Norris depășind o scurtă pierdere de putere la mijlocul sesiunii, deoarece Ricciardo a spus că pista a fost „distractivă” la radioul echipei.

    Sebastian Vettel a fost liderul Aston Martin pe locul 12, înaintea unei demonstrații impresionante a lui Nicholas Latifi, care a ocupat locul 13 pentru Williams. Pilotul Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi, l-a condus pe colegul de echipă Kimi Raikkonen pe P14 și P15, al doilea Williams al lui George Russell pe locul 16.

    Fernando Alonso a jucat lent, mergând pe locul 17 cel mai rapid, înaintea Haas-ului lui Mick Schumacher, care a trăit să lupte încă o zi după ce a ieșit de pe pistă la Virajul 7 la două minute rămase până la final cu VF-21.

    El a terminat în fața lui Lance Stroll – care a fost limitat la doar 11 tururi după ce părea să sufere probleme la frână, Mazepin completând ordinea la 0,377s de ritm.

    FP2

    Cu cea de-a doua sesiune care a avut loc sub lumini la Losail, temperaturile și, prin urmare, condițiile au fost considerate mai reprezentative pentru calificări și cursa de duminică, care va avea loc tot seara. După ce piloţii au depășit limitele de pistă în FP1, comisarii au clarificat înainte de FP2 că limitele de pistă urmau să fie stabilite de bordurile violet și albe de pe întregul circuit.

    Mai multă dramă în afara pistei a fost oferită înainte de FP2 de conferința de presă tensionată care a implicat directorul echipei Mercedes Toto Wolff și directorul echipei Red Bull Christian Horner, în timpul căreia a fost anunțat că dreptul de a revizui cerut de Mercedes asupra incidentului din turul 48 din Brazilia a fost refuzat.

    Revenit pe pistă, unde Red Bull și Mercedes au început cu anvelopele medii, iar schimburile de început l-au văzut pe Bottas stabilind punctul de referință de 1m23.324s, cu trei zecimi înaintea coechipierului Hamilton. Finlandezul s-a îmbunătățit până la 1m23.148s când soft-urile au devenit anvelopa preferată la jumătatea sesiunii, cei din spatele lui luptându-se cu traficul şi limitele pistei.

    Gasly s-a clasat pe locul doi, la două zecimi de Bottas, pentru AlphaTauri, în timp ce Verstappen a fost la doar o zecime și jumătate distanță în P3 pentru Red Bull. Asta l-a coborât pe Hamilton pe locul 4, la patru zecimi de coechipierul său, înainte de a alerga foarte larg într-o cursă lungă târzie, pe măsură ce sesiunea se scurgea.

    Lando Norris a fost la jumătate de secundă de ritmul liderului în locul 5 pentru McLaren, în timp ce coechipierul Daniel Ricciardo a mai fost la o jumătate de secundă în locul 14.

    Lance Stroll a ocupat locul șase pentru Aston Martin, în fața AlphaTauri-ului lui Yuki Tsunoda, pe locul 7, ambii piloți amenințând să intre în primii cinci pe parcursul sesiunii.

    Asta l-a lăsat pe Sergio Perez în P8, la puțin peste șase zecimi de P1, pilotul Red Bull a abandonat un tur lansat din cauza traficului înainte de a fi limitat în garaj cu o problemă la aripa din spate – echipa fiind văzută lucrând și la aripa din spate a lui Verstappen.

    Pe locul al nouălea a fost Sebastian Vettel de la Aston Martin, care a fost împiedicat într-un tur rapid atât de Hamilton, cât și de Perez, lăsându-l pe Carlos Sainz pe locul 10, pilotul Ferrari a ridicat un nor de praf spectaculos într-o cursă devreme pe cauciucuri moi.

    Charles Leclerc, care a alergat larg cu anvelope moi, a terminat pe locul 13 pentru Ferrari, iar piloţii Alpine au împărțit cele două Ferrari-uri. Esteban Ocon a ocupat locul 11, iar coechipierul său Fernando Alonso a fost pe locul 12, perechea fiind despărțită de 0,015 secunde.

    Pilotul Alfa Romeo, Kimi Raikkonen, pe locul cincisprezece, a fost la o jumătate de secundă în fața lui Ricciardo, dar cu o jumătate de secundă în fața coechipierului Antonio Giovinazzi, pe locul 17. Între piloții Alfa Romeo s-a aflat George Russell, pe locul 16.

    Nicholas Latifi a fost la două secunde de P1 în locul 18 pentru Williams, înaintea piloților Haas.

    Nikita Mazepin a ieșit din sesiune având nevoie de un șasiu nou după ce a lovit prea tare bordurile în FP1, iar pilotul Haas a ocupat locul 20 în mod implicit. Coechipierul Mick Schumacher a ocupat locul 19, la 2,4 secunde de ritm.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss