Latest Posts

Formula 1 testează o nouă soluție de Track-Limit în Qatar

Vizualizări: 14256

Circuitul Internațional Losail a fost complet reconstruit. În timp ce configurația a fost păstrată, restul este nou, inclusiv plăcile speciale de beton care ar trebui să rezolve problemele de limitare a pistei pentru Formula 1 și MotoGP.

Când Formula 1 va reveni în Qatar weekendul viitor, clasa regină nu va mai regăsi circuitul pe care l-a vizitat pentru o singura dată în 2021. Configurația pistei este identică, dar restul este de nerecunoscut. Lucrările imense de reconstrucție au fost necesare pentru că pista nu a fost proiectată inițial pentru Formula 1.

În 2021, Qatar s-a strecurat în calendar în timpul pandemiei mondiale, după care a fost semnat un contract până în 2032. Cu toate acestea, nu a avut loc niciun Mare Premiu în 2022: Pe de o parte pentru că țara găzduia Cupa Mondială, pe de altă parte pentru că infrastructura era subdimensionată pentru o cursă de Formula 1.

Qatar

Prin urmare, în ultimele opt luni, pista a fost aproape complet reconstruită de Hermann Tilke. “A fost unul dintre cele mai sportive proiecte ale mele”, spune arhitectul pistei despre programul ambițios. 90 dintre angajații săi au fost implicați pe șantier, iar aproximativ 7.000 de muncitori de pe șantier s-au ocupat de finalizare. Tilke însuși a fost pe șantier de aproximativ 30 de ori pentru acest proiect. În urmă cu o săptămână, data finalizării era încă incertă, dar între timp proiectul este în siguranță.

Chiar dacă configurația pistei de 5,418 kilometri nu a fost atinsă, există totuși câteva inovații pentru piloți. Pista de asfalt a fost complet reînnoită. Pentru a asigura o aderență suficientă încă de la prima ediție, asfaltul a fost îmbătrânit artificial. În cazul puțin probabil al ploii, există acum și un sistem de drenaj. Din cauza ploii, MotoGP a fost nevoit să amâne GP-ul din 2009 pentru ziua de luni din cauza lipsei de drenaj.

Qatar

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

FIA vrea un pat de pietriș, FIM o bandă de asfalt

Lucrurile nu vor deveni interesante doar sub asfalt, ci și lângă el: deoarece MotoGP va continua să concureze pe Circuitul Internațional Losail, FIA și FIM au trebuit să ajungă la un acord privind siguranța pistei. O întreprindere dificilă: FIA dorea paturi complet de pietriș pentru Formula 1, FIM dorea benzi de asfalt în fața paturilor de pietriș pentru MotoGP.

În cele din urmă, operatorii pistei au decis în favoarea motocicletelor – din interes propriu. În timp ce clasele de top pe două și patru roți își fac apariția ca invitați doar o dată pe an, circuitul urmează să fie folosit pentru trackdays pe tot parcursul anului. Paturile de pietriș chiar lângă pistă sunt dăunătoare pentru bugetul participanților, pe de o parte, dar și pentru traseu. O zonă mai mare de asfalt, face ca procesul să fie mai ușor și cu mai puține întreruperi.

Pentru a evita problemele legate de Track Limits, se testează o nouă soluție în Qatar. În spatele bordurilor, în punctele critice, sunt instalate plăci de beton de aproximativ un metru și jumătate pe doi metri. Acestea sunt fixate cu șuruburi pe sol și pot fi rotite. Pe o parte, plăcile sunt plane, în timp ce pe cealaltă parte, suprafața este formată din pietriș consolidat. Se speră astfel, descurajarea piloților de Formula 1 de a le utiliza. Pe lângă o aderență mai mică, piloții ar trebui să primească și un feedback pentru a evalua mai bine limitele pistei.

Qatar

De asemenea, gardurile de prindere au fost parțial reînnoite. 2,5 kilometri au fost instalați de către specialistul elvețian Geobrugg. Și aici au fost necesare modificări pentru a oferi spectatorilor o priveliște mai bună. Capacitatea a crescut de la 15.000 la 40.000 de spectatori în cursul reconstrucției cu noile tribune permanente. De asemenea, acum sunt disponibile locuri în picioare și la așa-numitul “Lusail Hill” din primul viraj.

Pentru experiența fanilor, au fost instalate 85 de ecrane mari și au fost create noi drumuri de acces. Există acum trei tuneluri sub pistă, dintre care unul este destinat pietonilor. Pentru ca mulțimea de fani să ajungă la circuit, au fost finalizați 21 de kilometri de drum în zonă.

Au fost instalate garduri de siguranță mobile pentru o nouă conexiune scurtă în curbele doi și zece. În plus, a fost instalat un nou sistem de proiectoare. GP Qatar este o cursă de noapte, startul urmând să se dea duminica viitoare, la ora locală 20:00. Clădirea boxelor este, de asemenea, complet nouă și găzduiește acum 50 de garaje – un record în Formula 1. În plus, întregul paddock, cu boxe VIP și toate celelalte, a fost renovat.

Din cauza lucrărilor de renovare, GP Qatar a alunecat de la începutul sezonului la penultima poziție în calendarul MotoGP. La sfârșitul lunii noiembrie, cei de pe două roți își vor face o apariție ca invitați pe circuitul din deșert. În sezonul următor, Campionatul Mondial de Anduranță va concura, de asemenea, pentru prima dată, la aproximativ 30 de kilometri de capitala Doha.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Qatar
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss