Max Verstappen câștigă sprintul din Austria – Lando Norris a trecut deja de campionul mondial de Formula 1 și cel mai rapid pilot. Un contraatac puternic îi aduce victoria.
Max Verstappen a reușit din nou: deși a fost supus unei presiuni puternice din partea lui Lando Norris în sprintul pentru GP-ul Austriei 2024, campionul mondial a obținut victoria într-un mod impunător. O manevră de depășire nereușită a lui Norris a fost cheia victoriei pentru Verstappen, deoarece i-a permis lui Oscar Piastri să treacă de coechipierul său. Piastri a fost incapabil să egaleze ritmul liderului cursei. După o fază de deschidere interesantă, cursa a adormit rapid în față.
Rezultatul: Verstappen a terminat cu un avans de patru secunde bune față de Piastri. Deși Norris a fost evident mai rapid decât coechipierul său, el a trebuit să se mulțumească cu locul trei. În spatele celor de la McLaren, George Russell a terminat al patrulea, însă pilotul Mercedes nu a reușit să țină pasul cu cei din față.
Carlos Sainz a terminat al cincilea, în fața lui Lewis Hamilton și a lui Charles Leclerc în al doilea Ferrari. Ultimul punct la sprint i-a revenit lui Sergio Perez, pe locul opt. Kevin Magnussen și Lance Stroll au completat top 10, în timp ce Nico Hülkenberg a terminat cursa pe locul 14, dar încă trebuie să răspundă în fața comisarilor pentru că l-ar fi împins pe Fernando Alonso în afara pistei
Startul: Prima încercare de start a trebuit să fie anulată. Motivul a fost fotografii care se aflau într-o poziție periculoasă în primul viraj. Distanța de sprint a fost scurtată cu un tur, ajungând la 23 de tururi, din cauza turului de încălzire suplimentar.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Totul a mers bine la a doua încercare: Verstappen a reușit să transforme pole position-ul în lider destul de ușor în față. Norris a trebuit să se apere din spate de Piastri după un start mediocru, dar a reușit să se mențină pe locul doi.
Cei doi piloți Ferrari au avut un tur de start puternic: Carlos Sainz l-a depășit pe George Russell pentru a ocupa locul patru, Charles Leclerc a depășit trei piloți deodată și s-a trezit pe locul șapte. Marii perdanți la start au fost cei doi piloți Alpine: Esteban Ocon și Pierre Gasly au coborât de pe locurile opt și nouă pe unsprezece și doisprezece.
Desfășurarea cursei: A devenit clar de la bun început că McLaren a fost monopostul mai rapid. Imediat ce DRS-ul a fost eliberat, Norris a reușit să pună presiune pe Verstappen – dar coechipierul său Piastri i-a suflat în ceafă. Primul schimb real de lovituri a avut loc în turul cinci: Norris l-a depășit pe Verstappen în virajul patru, dar nu a putut să se distanțeze de Verstappen pe următoarea linie dreaptă, chiar și cu DRS deschis.
Campionul mondial s-a aliniat agresiv lângă Norris la frânare și și-a recâștigat poziția. Deoarece Norris a fost nevoit să adopte o altă linie în virajul cinci, Piastri s-a strecurat și el pe interior. Piastri a câștigat duelul de accelerare dintre piloții McLaren la intrarea în virajul șase, depășindu-și coechipierul pe exterior cu o manevră energică.
Spre deosebire de Norris, însă, Piastri nu a reușit să egaleze ritmul lui Verstappen. Pilotul Red Bull a reușit să se îndepărteze de duo-ul McLaren și nu a mai fost sub presiune. În schimb, Norris se lupta acum cu Piastri pentru locul doi. Cu toate acestea, Norris nu a făcut niciodată o încercare serioasă de depășire.
În spatele lor, Mercedes și Ferrari duceau o luptă palpitantă. În turul opt, Russell a recuperat poziția a patra de la Sainz, pe care o pierduse în turul inaugural. Și Hamilton a părut inițial mai rapid decât Sainz, dar când spaniolul a primit DRS de la Russell, a reușit să mențină ritmul. Din spate, Leclerc, la volanul celui de-al doilea Ferrari, a reușit acum și el să reducă din diferența față de micul grup de luptă.
Vremea: fierbinte! Sub un cer fără nori, asfaltul de pe Red Bull Ring s-a încălzit până la aproximativ 43 de grade Celsius, în timp ce temperatura ambientală a fost măsurată la puțin sub 29 de grade Celsius. Condițiile pentru calificările de astăzi și pentru cursa de mâine sunt așteptate să fie similare.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.