ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

Davide Brivio susține că nu i-a fost ușor să plece de la Suzuki la Alpine

După ce a câștigat titlul mondial în MotoGP alături de Suzuki, Davide Brivio a șocat întreaga lume a motorsportului atunci când a acceptat oferta...
More

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    Formula 1: Reactia echipelor dupa cursa din Italia (Monza).

    Ce cursa frenetica a oferit Grand Prix-ul Italian astazi! Cea de-a 71 a editie in “Templul Vitezei” l-a clasat pe pilotul Alpha Tauri, Pierre Gasly pe culmea Motorsportului, urmat in de-aproape de Mclaren-ul lui Carlos Sainz si completand a treia treapta a podiumului-pilotul Racing Point, Lance Stroll.

    Dupa ceea ce parea a fi  o alta victorie impunatoare a echipei Mercedes cu al sau W11, Lewis Hamilton a avut parte de o situatie nefericita in mijlocul cursei. Datorita monopostului lovit la intrarea pe linia boxelor, apartinand lui Kevin Magnussen (pilotul echipei lui Gene Haas), directorul de cursa a decis sa inchida linia boxelor si sa trimita Safety Car-ul pe circuit. Actualii campioni au comis o greseala astfel chemandu-l pe Hamilton la boxe pentru un nou set de pneuri.  Acest incident l-a costat pe britanic o penalizare de 10 secunde “stop and go”, insa a adus de asemenea o cursa palpitanta aratand ce fantastica poate fi Formula 1 fara dominatia continua si nedisputata a unei singure echipe.

    S-au intamplat atatea in timpul acestei curse. O adevarata surpriza a venit din partea lui Kimi Raikkonen care  s-a aflat in fruntea plutonului desi se stie faptul ca monoposturile Alfa Romeo nu mai prezinta competitivitatea de odinioara. Cu toate acestea sperantele lui pentru un podium s-au evaporat o data cu viata din pneurile sale.

    Alpha Tauri

    Pierre Gasly (Castigatorul)
    “E minunat! Nu am cuvinte! E incredibil! Am trecut prin atatea lucruri in ultimele 18 luni, iar asta imi intrece toate asteptarile.  Am fost foarte determinat cand m-am reintors la scuderia Alpha Tauri. Zi dupa zi, cursa dupa cursa, ne-am imbunatatit performanta, am devenit mai puternici- echipa asta m-a ajutat sa obtin primul podium in F1 anul trecut in Brazilia, iar astazi ei mi-au facilitat primul castig, in Italia, in Monza, cu o echipa italiana. Nu sunt cineva care isi permite sa se dea batut, intotdeauna am luptat pentru tot ce mi-am dorit in viata, pana am ajuns in Formula 1. Azi a fost o zi minunata! Cat ma luptam in ultimele tururi pentru a pastra prima pozitie, stiam ce dezamagit as fi fost daca pierdeam, nu as fi fost fericit cu locul secund. Am dat tot ce am avut cand s-a reluat sartul pentru a nu facilita nimanui depasirea-a fost dificil- aproape ca am derapat de vreo 10 ori…ma straduiam atat de tare! Pneurile nu mai aveau viata in ele, dar mi-am dorit locul I atat de mult, inca mi se pare ciudat sa spuns ca sunt castigator in F1. Multumesc mult tuturor celor din echipa si celor de acasa din fabrica (din Faenza si Bicester), e o zi extraordinara si pentru ei. Majoritatea sunt italieni iar, fabrica principala e in Faenza, deci sa castigam Grand Prix-ul Italian e minunat. Multumesc tuturor.”

    Daniil Kvyat (locul 9)
    A fost o cursa plina de evenimente. Sunt foarte fericit pentru Pierre, felicitari lui si echipei, e o zi minunata pentru noi! Uitandu-ma la cursa mea, pozitia a 9a a fost maximul pe care l-as fi putut atinge azi, avand in vedere intrarea Safety Car-ului si alegerea pneurilor de la inceputul cursei. Tot ce putea sa fie gresit legat de strategie, din pacate a si fost, dar macar a fost bine pentru Pierre. A fost incredibil pentru el sa aiba aceasta oportunitate si ma bucur. Sunt dezamagit pentru ca nu am avut acelasi drum favorabil, dar sunt satisfacut cu rezultatul meu, sunt sincer si spun ca am facut o treaba buna.”

    Red Bull

    Max Verstappen (abandon)
    „Cred ca tot ce a putut sa mearga rau azi, a mers. Am avut un inceput de cursa nefericit cu multe rasuciri de volan in momentul in care am scapat ambreiajul, si de acolo incolo, am fost blocat intr-un <<tren>> DRS , unde e aproape imposibil sa depasesti. Dupa steagul rosu, am avut o problema cu motorul, la restart, pe care am incercat sa o rezolvam, insa far reusita, deci a trebuit sa retragem monopostul-ceea ce este desigur dezamagitor. Acum trebuie doar sa dam uitarii cursa aceasta si sa trecem la urmatoarea, la un nou circuit, pe care suntem cu toti nerabdatori sa il vizitam. Poate ca nu a fost weekend-ul nostru, dar sunt foarte fericit pentru Pierre, mai ales pentru ca Alpha Tauri au fost foarte rapizi intregul weekend-ul, iar castigul in Italia este foarte emotionant si un rezultat deosebit pentru ei. Sunt niste oameni minunati si sper ca o sa sarbatoreasca aceasta reusita deseara deoarece merita.”

    Alex Albon (locul 15)
    „Nu a fost o cursa distractiva si pozitia a 15a clar nu reflecta abilitatile noastre. Am avut multe probleme, partea stanga a podelei lipsind dupa coliziunea din primul viraj, iar apoi cu penalizarea cursa noastra a fost practic incheiata. Nu am avut suficienta frictiune si apasare la sol, deci a fost o cursa lunga unde practic ne taram pana la final. Asta a facut totul mai complicat. Este desigur o zi mult mai buna pentru Alpha Tauri, deci ne bucuram pentru ei, dar noi, trebuie sa ne tinem capul plecat si sa ne concentram pe cursa de saptamana viitoare din Mugello.”

    McLaren

    Carlos Sainz (pozitia secunda)
    „Ei bine, ce cursa! Sunt extrem de fericit cu locul 2 aici in Monza! Zilele ca asta fac sportul nostru atat de intens dar si plin de satisfactii. Sunt mandru in special deoarece am reusit sa obtinem acest podium prin ritm de cursa pur, iar asta este o realizare! Am fost rapid de la inceput pana la sfarsit si am mentinut un ritm bun pe tot parcursul. Fara steagul rosu, fiind prima masina care a intrat legal la boxe, as fi putut sa castig cursa, dupa penalizarea lui Lewis din timpul primului Safety Car. E desigur imposibil sa fiu dezamagit de pozitia secunda, dar mi-am dorit acel castig! Am facut tot ce am putut ca sa ma misc rapid printre ceilalti ca sa il prind pe Gaslyla final. Probabil mai aveam nevoie de un tur. Totusi, sunt super fericit! Multumesc intregii echipe pentru efortul depus tot weekend-ul si tuturor celor din fabrica. Meritam! Spre Mugello acum!

    Lando Norris (locul 4)
    „O cursa foarte buna atat pentru mine cat si pentru echipa. Am avut un start excelent si am trecut de trei oameni securizand pozitia a 3a. Am fost foarte fericit si mentineam un ritm bun comparativ cu monoposturile considerate mai rapide, dar o data ce lucrurile s-au linistit a fost dificil sa incerc sa intru in depasire. Toata cursa mergea multumitor pana a aparut steagul rosu. Unii piloti au profitat si au fost foarte norocosi. Am depus un efort masiv pentru a ajunge intr-o pozitie buna, dar regula care le permite echipelor sa schimbe pneurile inainte de restart nu ne-a ajutat deloc si am pierdut o pozitie. E o regula frustranta, una care sper ca va fi revizuita. Am fi putut sa avem un podium dublu bine meritat azi, dar am pierdut pozitia o data cu redeschiderea liniei boxelor. Dar totodata, nu cred ca am fi putut face mai mult, asadar sunt multumit. De asemenea, sunt bucuros pentru echipa, e un rezultat remarcabil pentru noi toti.”

    Racing Point

    Sergio Perez (locul 10)
    „Felicitari lui Lance si echipei pentru podium, e un rezultat nemaipomenit. Pentru mine insa, a fost o zi dezamagitoare. Tot ce a putut merge rau, a mers. Am avut un inceput de cursa dezamagitor,pierzand pozitii in fata celor de la McLaren si a lui Bottas. Dar, dupa, lucrurile s-au mai indreptat. Lando a incetinit insa foarte tare pe linia boxelor –ceea ce cred ca a fost periculos- si astfel am avut un schimb lent ce ne-a costat mult. Max, de asemenea, s-a lovit de mine in virajul 2 dupa oprirea mea, iar asta a cauzat probleme monopostului, deci dupa restart a trebuit sa concurez cu distrugerile provocate de acest incident. Partea pozitiva este ca am reusit sa mai recuperez din pozitii ajungand pe locul 10 si castigand un punct- iar echipa a avut o zi buna datorita lui Lance.”

    Lance Stroll (ultima treapta a podiumului)
    „A trecut ceva timp de la ultimul meu podium, dar a meritat asteptarea pentru a-l lua pe cel de-al doilea. E minunat sa ma aflu din nou pe a 3a pozitie, inca incerc sa percep! Este un scenariu ciudat atunci cand apare un steag rosu-nu se intampla prea des! Trebuie doar sa te resetezi si sa te pregatesti. In primul rand, vreau sa il felicit pe Pierre, a fost o cursa nebuna, dar castigul sau a fost bine meritat. A avut o propulsare buna la restart si a avut un efort sustinut dupa. Imi pare rau totusi pentru ca eu cred ca am fi reusit sa castigam. Nu am avut suficienta apasare la sol in momentul in care am reinceput cursa si am rotit prea mult volanul, deci am pierdut cateva pozitii pana la P6. Am avut o batalie buna cu Carlos dupa ce am recuperat cateva locuri- l-am depasit, insa m-a prins din nou, totusi am muncit pentru locul I pana la final. Am avut putin noroc cu steagul rosu, dar asta e parte din Formula 1. In orice caz sunt foarte multumit de aceasta zi. Si sunt atat de fericit pentru echipa- le multumesc tuturor pentru masina competitiva.”

    Ferrari

    Sebastian Vettel (abandon)
    „Este un moment extrem de dificil pentru intreaga echipa, si ca parte din ea, sufar impreuna cu toti ceilalti. Dar asta e realitatea noastra acum si trebuie sa incercam sa dam tot ce avem mai bun, sa avem macar un final de sezon-cu suficiente curse ramase- care sa fi meritat asteptarea. Avem mult de muncit si trebuie sa ne concentream pe asta. Din punct de vedere al performantei, aceasta cursa a fost foarte scurta deoarece aproape imediat dupa start am intampinat probleme cu franele. Am incercat sa franez in prima curba dar masina nu a redus din viteza si de aceea am decis sa o iau prin sectiunea de <<run-off>>. De fapt a fost cel mai bun loc posibil pentru o asemenea defectiune. Trebuie sa ne tinem capetele ridicate, chiar daca e dificil. Acum ne indreptam catre Mugello, un circuit complet diferit si poate acela va fi un loc mai potrivit pentru noi. Sper ca vom  avea un weekend mai curat.”

    Charles Leclerc (abandon)
    „a fost o cursa extrem de dificila si m-am chinuit sa mentin balansul monopostului. Initial am crezut ca suntem ghinionisti cand a aparut Safety Car-ul, dar deoarece linia boxelor a ramas inchisa, am avut practic noroc. Aveam un loc destul de bun atunci, dar pneurile dure imi dadeau destul de multa bataie de cap. Am incercat sa fortez dar am am facut o greseala, mi-a alunecat spatele si m-am lovit de zidul de anvelope din Parabolica. Impactul a fost destul de puternic, dar sunt ok. Putina durere din loc in loc, dar este normal. Am avut doua finaluri de saptamana dificile ca echipa, dar asta este, sper totusi sa ne revenim, deci abia astept cursa din Mugello.”

    Williams

    George Russell (locul 14)
    „A fost o cursa nefericita, iar noi suficient de ghinionisti incat sa nu schimbam pneurile inainte de steagul rosu. Simteam monopostul destul de ok, eram doar lenti in linie dreapta. De fiecare data cand depaseam un monopost, ma prindea din urma pe palierul de fuga. E pacat deoarece consider ca am fi putut obtine cateva puncte azi. Monopostul parea rapid, dar asta inseamna o cursa. Sunt foarte fericit sa vad top 4 din aceasta cursa; e absolut genial. De asemenea este sfarsitul unei ere si sunt privilegiat sa fi facut parte din ea. Ceea ce Claire si Frank au facut pentru echipa si pentru cei care lucreaza pentru echipa este extraordinar. I-au tinut cu totii mereu in inimile lor si asta se intampla si acum.

    Nicholas Latifi (locul 11)
    „ A fost o cursa complicata si plina de evenimente. Am avut norocul sa-mi pot securiza pozitia deoarece am facut schimbul de pneuri inainte de steagul rosu. A fost frumos sa experimentez o plecare din top 10 o data cu reinceperea cursei. Inca ne chinuim cu tururile de inceput. Cu pneurile reci si aerul murdar. Se pare ca celelalte monoposturi pot face mai mult, in timp ce eu ma chinui sa nu produc incidente si sa imi mentin pozitia. Sunt dezamagit ca nu am reusit sa obtin cateva puncte. O data ce lucrurile s-au linistit, cred ca ritmul de cursa a fost bun si am reusit sa il prind din urma pe Kimi cu care a fost interesant sa am o confruntare. Sunt multumit per total, dar mi-ar fi placut sa o rasplatesc pe Claire si echipa cu cateva puncte.

    A fost un adevarat privilegiu sa concurez pentru Claire si Frank. Din momentul in care m-am alaturat echipei m-am simtit ca acasa, si a fost foarte clar ca atmosfera si cultura pe care ei au insuflat-o e valorata. Se poate intelege de ce atatia angajati iubesc sa lucreze pentru echipa. O sa imi lipseasca atat mie cat si Formulei 1 si vreau sa le doresc tot binele si norocul in ceea ce le rezerva viitorul.”

    Renault

    Daniel Ricciardo (locul 6)
    „A fost o cursa nebuna. Mi-a amintit de Baku in 2017-era o tensiune similara si cu o doza de neprevazut. Felicitari lui Pierre (Gasly) pentru prima lui victorie. Stiu sentimentul incercat la primul castig si e absolut nebunesc. Locul 6 nu este rau pentru noi, am simtit ca nu as fi putut face mai mult in conditiile date. Nu am fost singurii, dar Safety Car-ul si steagul rosu nu ne-au ajutat azi. Dupa un inceput bun si un ritm satisfacator, timpul nu a fost de partea noastra, dar asta e ceva ce nu putem schimba. Sunt fericit cu rezultatul de azi, am avut un start minunat, ritm bun si ne indreptam catre urmatoarea cursa.”

    Esteban Ocon (locul 8)
    Am sentimente amestecate in ceea ce priveste ziua de azi, deoarece am avut o cursa buna si am facut rost de cateva puncte, dar in acelasi timp a fost una din cursele acelea in care vezi podiumul si te intrebi <<ce ar fi daca?>>. Nu am fost norocosi cu schimbul de pneuri inainte de steagul rosu ceea ce a insemnat un schimb gratuit pentru altii. Cursa a fost puternica, am depasit trei monoposturi dupa start si am avut ritm suficient de bun pentru a fi competitiv. Este ciudat cum l-am depasit pe Gasly la start dupa care el a castigat cursa. Probabil ca nu am ajuns la nivelul asteptarilor pe care l-am avut in Spa, dar tot a fost un efort de echipa bun.”

    Alfa Romeo

    Kimi Raikkonen (locul 13)
    A fost un rezultat dezamagitor la final, dar nu prea am avut ce altceva sa facem. Am avut doar pneuri soft ramase, iar asta ne-a pus intr-o pozitie dificila. Pneurile acelea au fost bune pentru lupta pentru pozitie in primele tururi dupa restart, dar dupa au pierdut din viata si am fost lasati descoperiti. Pana la afisarea steagului rosu am fost intr-o pozitie satisfacatoare: masina era ok si lucrurile pareau sa fi luat o turnura pozitiva, dar dupa chiar nu am mai putut lupta.

    Antonio Giovinazzi (locul 16)
    Am ramas inafara punctelor dupa asa o cursa nebuna, e pacat deoarece lucrurile stateau bine la inceput. In retrospectiva, stiind cum s-a desfasurat totul, stim ca primele 10 locuri erau cam de neatins, dar tot e dezamagitor sa ajungi la coada clasamentului dupa o penalizare atunci cand erai pe primele pozitii. Va trebui sa investigam actiunile care au dus la penalizare: in momentele de dupa aparitia unui Safety Car lucrurile se intampla pe repede inainte si incerci sa reactionezi conform: eram focusat sa ajung pe linia boxelor. Dupa am fost prea departe pentru orice manevra, dar asta inseamna o cursa pana la urma. Trebuie doar sa trec peste  si sa ma concentrez pe ce urmeaza, o alta cursa de casa pentru mine, asa ca trebuie sa incerc sa fac o treaba buna.”

    Haas

    Romain Grosjean (locul 12)
    Ei bine, din pacate, asta e ritmul nostru- si am incheiat cursa unde am incheiat-o. A fost o cursa complicata pentru noi, dar am facut tot ce am putut ca deobicei. Am avut o disputa placuta cu George (Russell), am impins limitele la maxim. Totul a fost minunat, pneurile, franele, energia si asa mai departe. Cred ca a fost o zi mai importanta pentru Pierre (Gasly), a fost o victorie fantastica pentru Franta, si pentru el dupa anul greu care numai ce a trecut.  De 24 de ani Franta nu a mai avut un castigator in Formula 1- de la Olivier Panis in Monaco in 1996. E frumos, sunt fericit pentru asta.”

    Kevin Magnussen (abandon)
    Am fost prins in mijlocul unei situatii neplacute in primul tur, transformat in sandwich, si lasat in urma cu aripa-fata deteriorata. Am fost nevoit sa intru pe linia boxelor si sa revin cu o noua aripa-fata, iar dupa asta am dezvoltat un ritm bun de cursa. Nu ne-am asteptat la acest ritm.  Asta face abandonul si mai dificil , mai ales atat de devreme. Nu e o situatie buna desigur, mai ales ca am avut un ritm competitiv- eram la acelasi nivel cu cei de la McLaren. Mi-ar fi placut sa vad ce puteam face cu adevarat azi. A fost plin de rasturnari de situatie. Exact genul de cursa din care mi-ar fi placut sa fac parte.”

    Mercedes

    Lewis Hamilton (locul 7)
    Felicitari masive lui Pierre, e un rezultat fantastic pentru el si e minunat sa vezi un podium atat de tanar. Desigur, am vazut ca Pierre a trecut prin multe, fiind retrogradat de la echipa principala si mai apoi invingand-o astazi. E fantastic sa il vad recuperand si crescand pe zi ce trece, deci sunt foarte fericit pentru el. Cursa mea nu a fost ceea ce trebuia sa fie. Nu am vazut panourile care spuneau ca linia boxelor este inchisa deoarece urmaream Safety Car-ul pe bord, asadar imi asum raspunderea pentru greseala si e ceva ce vom investiga si din care vom avea de invatat. Acea penalizare a fost prea mare si am avut 26 de secunde de recuperat pana la urmatorul pilot. Am dat tot ce am avut. Sincer nu ma asteptam sa ajung pe pozitia a 7a si sa mai primesc si punctul pentru cel mai rapid tur la acel moment. Am uzat pneurile destul de tare incercand sa diminuez distanta si au fost de asemenea si multe turbulente venite de la celelalte monoposturi, asta insemnand ca a fost dificil sa le urmez. Dar dupa ce i-am prins pe restul din urma, a fost o lupta placuta si am reusit sa obtin si cateva puncte. O sa iau rezultatul asa cum este si sunt multumit pentru el. Mergem catre urmatoarea cursa si abia astept.”

    Valtteri Bottas (locul 5)
    A fost cu adevarat o zi dificila. Inceputul cursei a fost dezamagitor, iar in primul tur am avut un usor contact si am crezut ca am facut pana, dar se pare ca nu a fost asa. Am virat mult prea putin la un moment dat iar monopostul  tragea intr-o parte. S-a reglat pana la urma dar apoi au inceput problemele cu supraincalzirea datorita motorului care rula in trafic, asadar nu am putut face prea multe. De fiecare data cand ma apropiam de alt monopost, a trebuit sa creez distanta din nou din cauza supraincalzirii, asadar nu m-am putut tine aproape de restul. A fost ceva mai bine dupa steagul rosu, pe final de cursa, dar sunt multe lucruri de analizat si inteles pentru noi. Vom face o revizuire si apoi ne indreptam catre Mugello. Ar trebui sa avem un monopost bun acolo dar va fi un circuit complicat pentru depasiri, deci calificarile vor fi cruciale din aceasta privinta.

    • Photocredit: XPB Images

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Ana Danila

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Ana Danila