Piloții de Formula 1 riscă să aibă complicații dacă trec prea devreme la pneuri slick, în condițiile în care în timpul Marelui Premiu al Emiliei Romagna vor exista atât condiții de ploaie, cât și de uscat, datorită noilor temperaturi mai scăzute ale păturii de încălzire a pneurilor.
Pentru începutul sezonului 2022, temperatura maximă la care pot fi încălzite pneurile înainte de a fi montate pe mașini a fost redusă la 70 de grade Celsius. Până anul trecut, pneurile față puteau fi încălzite până la 100 de grade Celsius, în timp ce cele spate puteau fi încălzite până la 80 de grade Celsius. Schimbarea temperaturilor a declanșat unele probleme de încălzire pentru piloți la ieșirea de la boxe, iar în curse a făcut ca undercut-ul să fie mai puțin eficient, deoarece cauciucul nu este imediat la cea mai mare viteză pentru primele viraje.
Dar durerile de cap ale șoferilor ar putea fi amplificate dramatic în tipul de condiții mixte care sunt așteptate pentru Marele Premiu din Emilia Romagna. Alegerea momentului potrivit pentru a trece de la pneuri intermediare la slick-uri ar putea deveni deosebit de complicată, deoarece este posibil ca pneurile de uscat să nu poată ajunge la temperaturile de funcționare corecte atunci când este ușor umed. Dacă piloții ratează fereastra și nu reușesc să încălzească suficient cauciucul, atunci pneul ar putea fi împins complet în afara ferestrei de funcționare și ar putea duce la imposibilitatea de a accelera.
Dave Robson, șeful departamentului de performanță a vehiculelor de la Williams Racing ‘, spune că experiența echipelor în sesiunea de calificări umedă, dar uscată, a fost revelatoare, deoarece mulți piloți au avut probleme. “A fost pentru prima dată când am rulat cu adevărat cu slick-uri în acea perioadă de crossover și, cu siguranță, temperaturile de 70°C ale păturii au făcut cu siguranță această fază mai dificilă”, a explicat el. „Există mult mai puțină toleranță”.
„Dacă plouă în timpul cursei și te joci și montezi slick-ul prea devreme, atunci vei intra într-o întreagă lume a mizeriei mult mai repede decât în anii precedenți, când cel puțin aveai o șansă sportivă de acolo. Poate fi dificil de cronometrat și este atât de diferit față de anii precedenți”. Dave Robson spune că pătrunderea căldurii în pneuri ar putea dura mai multe tururi și crede că pneurile mai reci de la ieșirea de la boxe ar putea explica de ce atât de mulți piloți au ieșit în decor în calificări.
Întrebat dacă a existat o legătură între numărul de incidente și temperaturile mai scăzute de pe blanchete, Dave Robson a spus: “Cred că da, deoarece condițiile nu au fost chiar atât de rele. „Chiar și atunci când a plouat din nou în Q2, nu au fost condiții pe care le-ai considera în mod normal dificile, așa că cred că asta trebuie să fi jucat un rol. Nu pot să vorbesc pentru nimeni altcineva, dar dacă ne uităm la Carlos Sainz, el a fost prins și asta nu s-ar fi întâmplat înainte. Cu siguranță face lucrurile mai dificile”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
El a adăugat: „Trebuie să ai cu adevărat încredere atunci când pleci de la boxe pe slick-uri în aceste condiții, pentru că diferența dintre a intra în spirala pozitivă și spirala mizeriei este pur și simplu uriașă. Dacă nu poți să ieși acolo și să lovești tare imediat și începi să pierzi temperatură în loc să o câștigi, este aproape irecuperabil”.
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.